افزایش ۳ برابری بودجه نهاد ریاست جمهوری تکذیب شد

درحالي‌كه در قانون بودجه ۱۴۰۱ رديف دستگاه‌ها با زيرمجموعه آنان تجميع شده مقايسه بودجه هر دستگاه با سال قبل از اساس اشتباه است، البته بارها اين نكته اعلام‌شده اما برخي افراد با اغراض سياسي مشخص سعي در مخدوش كردن افكار عمومي را دارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و به نقل از مركز اطلاع‌رساني،روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه در راستاي اصلاح ساختار بودجه و همچنين پاسخگو كردن بخش‌هايي كه از بودجه عمومي ارتزاق مي‌كنند، در لايحه بودجه سال ۱۴۰۱ رديف بودجه دستگاه‌هاي مرتبط را با دستگاه اصلي تجميع كرد.

به‌طور مثال بودجه هيئت عالي گزينش؛ شوراي نظارت بر صداوسيما، مركز ملي رقابت؛ ستاد مبارزه با مواد مخدر، ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز و پژوهشكده مطالعات فناوري كه سال ۱۴۰۰ رديف جداگانه‌اي داشتند امسال در بودجه نهاد رياست جمهوري تجميع شده است.
در مورد ساير دستگاه‌ها هم اوضاع به همين منوال است؛ البته برخي افراد در زمان ارائه لايحه بودجه در سال گذشته هم اين شايعات را تكرار كردند و به آن‌ها پاسخ داده شد، اما كسي را كه باهدف خاص، خود را به خواب‌زده نمي‌شود، بيدار كرد.
از افرادي كه اين ادعاي كذب را مطرح كرده‌اند، بهتر است پاسخ دهند چرا هزينه‌هاي كشور ظرف هشت‌سال دولت قبل بيش از ۱۰ برابر شد؟
نتيجه رشد هزينه‌هاي جاري چه بود؟ آيا شاخص‌هاي كلان مثل رشد اقتصادي و تورم بهبود پيدا كردند؟
چرا در زماني كه دولت سيزدهم در لايحه خود هزينه‌هاي جاري (به‌غير از حقوق) را ۱۵ درصد كاهش داده برخي جريان‌ها سعي در القاء افزايش هزينه‌ها دارند؟
آيا به ياد ندارند دولت سيزدهم، سال گذشته كشور را با كسري ۴۸۰ هزار ميليارد توماني تحويل گرفت و دست‌آخر علاوه بر عدم استقراض از بانك مركزي تنخواه ۵۴ هزار ميليارد توماني دولت قبل را هم تسويه كرد؟
آيا نديدند يا نخواستند ببينند كه علاوه بر تأمين خاصه‌خرجي‌هاي دولت گذشته و تسويه كردن ماهي ۱۲ هزار ميليارد تومان اوراق فروش رفته در دولت قبل، درنهايت ۱۸۰ هزار ميليارد تومان هم به طرح‌هاي عمراني اختصاص پيدا كرد؟
البته كه دولت سيزدهم اهل از راه دور اداره كردن كشور نيست و در كنار مردم در سفرهاي استاني قرار مي‌گيرد؛ چون حتماً بودجه اين سفرها هم شبهه بعدي افرادي است كه تنها بذر نا اميدي بين مردم مي‌كارند. بايد گفت كه بودجه اين سفرها شامل طرح‌هايي است كه از قبل در جلسات متعدد در سازمان برنامه و نهاد رياست جمهوري در مورد اولويت و اثربخشي آن‌ها بررسي‌هاي لازم انجام مي‌شود به ‌هيچ‌عنوان مصوبات سفرها، بدون برنامه نيست.
در شرايطي كه به سفارش مقام معظم رهبري همه بايد دولت را در حل مشكلات اقتصادي كه اغلب حاصل بي‌عملي ديگران بوده ياري كنند؛ از برخي جريان‌هاي خاص سياسي و رسانه‌اي انتظار مي‌رود منافع كشور را قرباني منافع فردي جناحي نكنند.
لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

43  +    =  52