روند سودآوری گذشته بانک صادرات ایران تقویت می‌شود

سیدضیاء ایمانی در نخستین هم‌اندیشی مدیران ستاد و صف بانک:

مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: شناسایی ریسک‌های بانک بر اساس آمار و اطلاعات در اولویت قرار خواهد گرفت و در حوزه سودآوری، روند سودآوری گذشته تقویت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، سید ضیاء ایمانی در نخستین هم‌اندیشی مدیران ستاد و صف بانک در سال ١٤٠١ که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، مسئولان این وزارتخانه، اعضای هیئت‌مدیره و مدیران استانی و ستادی بانک برگزار شد، مهم‌ترین اولویت‌های این بانک در سال ١٤٠١ را اعلام کرد.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت شاخص‌های عملکردی بانک در مورد منابع سپرده‌ای، مصارف، مطالبات، سود و زیان، سهم از بازار، سهم از نقدینگی کشور و سایر شاخص‌های عملکردی بانک در سال ١٤٠٠، از برنامه‌های خود برای تداوم سودآوری گفت و افزود: این موارد نشان می‌دهد که شناسایی ریسک‌های بانک باید بر اساس آمار و اطلاعات در اولویت قرار بگیرد.

ایمانی در تشریح اهمیت ریسک‌های مترتب بر شاخص‌های عملکردی بانک‌ها، لزوم شناخت و برنامه‌ریزی برای بهبود فرآیندها و دستیابی به نتایج بهتر فعالیت واحدهای مختلف صف و ستاد بانک را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به انواع ریسک‌های فناوری اطلاعات به ویژه در حوزه پذیرندگی و صادرکنندگی، ریسک ناشی از تمرکز حساب مشتریان کلان، ریسک مطالبات معوق نسبت به مصارف، ریسک سهم مطالبات مشکوک‌الوصول نسبت به کل مطالبات، ریسک‌های عملیاتی و کفایت سرمایه و بندهای حسابرسی، تاکید کرد: بانک صادرات ایران در حوزه سودآوری، روند سودآوری گذشته را تقویت خواهد کرد و نباید نسبت سودآوری سال ١٤٠١ از ١٤٠٠ کمتر باشد.

وی در این نشست بر افزایش درآمدهای کارمزدی، مدیریت صحیح هزینه‌ها، تلاش برای جبران منابع از دست رفته، فروش املاک مازاد را نیز به عنوان اهداف مورد نظر در سال جاری برشمرد و افزود: جلوگیری از رشد مطالبات معوق، توجه ویژه به نیروی انسانی، مدیریت و متوازن‌سازی مصارف و افزایش تعداد شعب سود‌ده از دیگر برنامه‌های بانک صادرات ایران در سال جاری خواهد بود.

مدیرعامل بانک صادرات ایران چهار حوزه اعتباری، کسب درآمدهای کارمزدی از فناوری اطلاعات، حقوقی و وصول مطالبات و سودآوری بیشتر شرکت‌های زیرمجموعه را مورد تاکید قرار داد و کنترل هزینه‌ها، برآورده‌کردن انتظارات ذی‌نفعان، مدیریت تسهیلات تکلیفی، رقبای بانکی و رفع دغدغه‌های قضایی و حقوقی از جمله مهمترین برنامه‌های بانک نام برد.

در نخستین همایش مدیران ستاد و صف بانک سال ١٤٠١ مهمترین دغدغه‌ها و نظرات در چهار گروه اصلی با ریاست اعضای هیئت‌مدیره مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مدیران و مسئولان مربوطه در دوره‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت اقدامات لازم برای حل و فصل آنها را در دستور کار خواهند داشت. طی سه ماه آینده دوباره این همایش برگزار و نتایج مصوبات و ابلاغیه‌های این همایش گزارش داده خواهد شد.

بانک صادرات

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  2