از افزایش ۲۳ درصدی درآمد تسهیلاتی بانک اقتصادنوین تا رشد ۶۵درصدی مبلغ چک های برگشتی در اردیبهشت ماه

مهمترین عناوین خبری حوزه بانکی و پرداخت الکترونیک امروز 1401/04/04 را بخوانید؛

درآمد تسهیلات اعطایی بانک اقتصادنوین در 3 ماهه نخست سال جاری روندی صعودی داشت و در مجموع با افزایش 23 درصدی نسبت به دوره مشابه سال 1400 همراه بود. Revolut محصول جدید خود برای پرداخت اقساط آنلاین(BNPL) را با نام Pay Later در اروپا عرضه می کند. همچنین شرکت Salesforce روز پنجشنبه اعلام کرد مجموعه محصولات خاص خود را برای ارائه خدمات مالی، از جمله برای بانک ها، شرکت های مدیریت ثروت و شرکت های بیمه، گسترش داده است. همچنین آمار بانک مرکزی درباره چک ‌های برگشتی در اردیبهشت ماه سال جاری نشان می‌دهد که در این ماه حدود ۶۱۳ هزار فقره چک برگشت خورده که از نظر تعداد و مبلغ معادل ۲۹.۹ و ۶۵.۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مروری بر عناوین خبری حوزه بانکی و پرداخت الکترونیک امروز 1401/04/04 به شرح زیر است:

اعتبارهای خرد راهکاری برای افزایش سهم لندتک ها

مهم‌ترین چالش مربوط به منابع است و لندتک باید منابعی در اختیار داشته باشد که بتواند آن را به مشتریان و کاربران خود عرضه کند. یکی از مهم‌ترین راهکارها، افزایش منابع برای افزایش سهم لندتک‌‌ها در اعتبارهای خرد است.

تب بورس در فصل گرما

بورس تهران فصل بهار را با فراز و فرود عجیبی پشت‌سر گذاشت، درحالی‌که از اواخر ۱۴۰۰ بازار سرمایه به سمت صعود خیز جدی برداشته بود اما در میانه‌های فصل متوقف شد، به‌طوری‌که یک‌بار دیگر اهالی بازار سهام را نسبت به خوش‌بینی‌های احتمالی از روند این بازار ناامید کرد.

ناترازی مزمن بانک ها با حذف ارز ترجیحی

رئیس کل سابق بانک مرکزی در متنی به ارزیابی نتایج حذف ارز ترجیحی و روند تورم پرداخت. در این متن که روز گذشته در صفحه مجازی عبدالناصر همتی منتشر شده، آمده است:

جیب های خالی در بانک های ایرانی

تا به حال با جیب خالی خرج کرده‌‌اید؟ شاید غیر ممکن به نظر بیاید؛ اما این موضوع یکی از دلایل اصلی ورود بسیاری از فعالان اقتصادی به کسب‌وکار بانکداری است!

اجرای دوباره طرح” اینترنت کودک” از دو هفته آینده

وزارت ارتباطات اعلام کرد طرح اینترنت کودک دو هفته دیگر رونمایی می‌شود. در حالی که اینترنت ایران با سیستم فیلترینگ مورد پالایش قرار می‌گیرد وزارت ارتباطات طرح نسبتا قدیمی اینترنت کودک را که پیش‌تر در دولت‌های پیشین اجرا شده بود دوباره به اجرا می‌گذارد. به گفته سخنگوی وزارت ارتباطات، پیاده‌سازی پروژه اینترنت کودکان از دی ماه سال گذشته کلید خورده و طی فعال‌سازی آن تاکنون ۲میلیون نفر از این بستر استفاده کرده‌اند.

۱۰۰ میلیون دلار از یک اپلیکیشن رمز ارز سرقت شد

اپلیکیشن شرکت هارمونی که انتقال کوین‌ها بین بلاک‌چین‌ها را تسهیل می‌کند، هک شد و ۱۰۰ میلیون دلار در جریان این هک، سرقت شد.

استقبال یزدی ها از اپلیکیشن دکتر تامین

استارت‌آپ «دکتر تامین» به تازگی گزارش عملکرد سالانه خودش را منتشر کرده است. این شرکت که نخستین پلتفرم هوشمند تامین تجهیزات و مصالح ساختمانی در ایران است، در این گزارش آمار و ارقام مربوط به فعالیت خود در سال ۱۴۰۰ را ارائه کرده و به این ترتیب اطلاعاتی درباره نحوه فعالیت و ویژگی‌های خدماتش به کسب‌وکارها ارائه کرده است.

همکاری بانک صادرات با آستان قدس رضوی در راستای رفاه زائران

الحاقیه ​تفاهم‌نامه همکاری بین بانک صادرات ایران و سازمان اقتصاد رضوی آستان قدس، با حضور رئیس هیات‌مدیره بانک صادرات ایران و قائم‌مقام آستان قدس رضوی، امضا شد.

تعیین تکلیف بخشی از مطالبات بانک سینا از بنیاد مستضعفان

بانک سینا اعلام داشت بابت عدم تحقق تملیک سهام شرکت مادر تخصصی و سرمایه گذاری سینا، بخشی از پرتفوی شرکت مذکور به مبلغ 393 میلیارد تومان به این بانک واگذار گردید.

افزایش ۲۳ درصدی درآمد تسهیلاتی بانک اقتصادنوین

درآمد تسهیلات اعطایی بانک اقتصادنوین در 3 ماهه نخست سال جاری روندی صعودی داشت و در مجموع با افزایش 23 درصدی نسبت به دوره مشابه سال 1400 همراه بود.

شناسایی درآمد سود سهام در بانک پارسیان

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام گروه مالی پارسیان مقرر گردید 7.500 میلیارد تومان به ازای هر سهم 250 ریال از سود شرکت در بین سهامدارن تقسیم شود.

رشد بیش از ۶ برابری درآمد حق بیمه در بیمه زندگی خاورمیانه

حق بیمه خالص (سهم نگهداری) بیمه زندگی خاورمیانه در سال 1400 با افزایش بیش از 6 برابری نسبت به سال 1399 همراه شد و به بیش از 176 میلیارد تومان بالغ گردید. درآمدهای بیمه ای نیز با افزایش بیش از 3 برابری به حدود 211 میلیارد تومان رسید.

بیمه نوین خرداد ماه خوبی داشت

درآمد حق بیمه شرکت بیمه نوین در خرداد ماه نسبت به اردیبهشت با افزایش همراه شد و به رقم 184 میلیارد تومان بالغ گردید. مجموع درآمد حق بیمه صادره این شرکت در فصل اول سال جاری بیش از 480 میلیارد تومان بود.

هک شدن گوشی های اپل و اندروید توسط نرم افزار جاسوسی ایتالیایی

گوگل در گزارشی فاش کرد ابزارهای هک یک شرکت ایتالیایی برای جاسوسی از تلفن‌های هوشمند اپل و اندروید در ایتالیا و قزاقستان مورد استفاده قرار گرفته است.

رشد ۵۴۴ درصدی بدهی بانک های تجاری به بانک مرکزی

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد در پایان سال گذشته بدهی بانک‌ های تجاری به بانک مرکزی رشد قابل توجهی داشته است. به طوری که بدهی این بانک‌ها در بهمن به حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده که رشد نقطه به نقطه‌ای آن به ۵۴۴ درصد رسیده است.

ارائه خدمات الکترونیکی بیمه دانا تا دو ما دیگر

مدیرعامل شرکت سهامی بیمه دانا گفت: تمام تلاش ما در بیمه دانا این است که کمترین میزان مراجعه حضوری بیمه‌شدگان را داشته باشیم و تمامی خدمات به‌صورت آنلاین و همگام با دولت الکترونیکی به بیمه‌شدگان ارائه شود.

معرفی برترین کیف پول های دیجیتال در سال جاری

در یک دهه‌ی گذشته تنها افرادی از کیف پول استفاده می‌کردند که پول نقد یا کارت اعتباری داشتند. این روزها اما همه‌ی ما به کیف پول دیجیتالی نیاز داریم. کیف پول‌های دیجیتالی اطلاعات مهم برای خرید آنلاین و همچنین داده‌های مالی مانند شماره حساب بانکی را ذخیره می‌کنند. آن‌ها همچنین به شما اجازه می‌دهند بدون استفاده از کیف پول فیزیکی خود پرداخت‌هایتان را انجام دهید.

تازه‌ترین اخبار فناوری مالی و بانکداری جهان/ Revolut محصول BNPL را در سراسر اروپا عرضه می کند

Revolut محصول جدید خود برای پرداخت اقساط آنلاین(BNPL) را با نام Pay Later در اروپا عرضه می کند. همچنین شرکت Salesforce روز پنجشنبه اعلام کرد مجموعه محصولات خاص خود را برای ارائه خدمات مالی، از جمله برای بانک ها، شرکت های مدیریت ثروت و شرکت های بیمه، گسترش داده است.

تلاش بیمه سرمد در افزایش رضایتمندی بازنشستگان بانک صادرات

مدیرعامل بیمه سرمد در دیدار با نمایندگان کانون بازنشستگان بانک صادرات ایران ضمن بیان مطلب فوق‌، با تاکید بر خدمت‌رسانی مناسب به بازنشستگان بانک صادرات ایران گفت: هدف اصلی بیمه سرمد، ارائه خدمات و افزایش رضایتمندی مشتریان است که البته در رسیدن به این هدف، چالش‌هایی نیز داشته‌ایم که باید آنها را شناسایی و رفع کنیم.

رمزریال از شهریور ماه بصورت آزمایشی جایگزین اسکناس می شود

علی صالح‌آبادی رئیس‌کل بانک مرکزی درباره اقدامات بانک مرکزی درخصوص «رمزریال» اظهار داشت: بررسی‌ها و اقدامات لازم برای رمزریال در حال انجام است و مقرر شده است که از شهریورماه شروع شود.

حسام حبیب اله معاون فن آوری اطلاعات بانک شهر شد

طی حکمی از سوی دکتر احمدی مدیر عامل بانک شهر، “حسام حبیب اله” که مدیرعاملی هلدینگ فناوری اطلاعات بانک شهر را بر عهده دارد؛ به عنوان معاون فن آوری اطلاعات این بانک منصوب شد.

حرکت موازی قیمت بیت کوین با میزان مصرف برق

با افت محسوس قیمت بیت ‌کوین در ماه ژوئن، اکنون گزارش‌ها از کاهش چشمگیر مصرف برق در حوزه بلاک‌ چین خبر می‌دهند.

افزایش ۶۵.۳ درصدی چک های برگشتی در اردیبهشت ماه

آمار بانک مرکزی درباره چک ‌های برگشتی در اردیبهشت ماه سال جاری نشان می‌دهد که در این ماه حدود ۶۱۳ هزار فقره چک برگشت خورده که از نظر تعداد و مبلغ معادل ۲۹.۹ و ۶۵.۳ درصد افزایش داشته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  ⁄    =  20