۱۰۰ میلیون دلار از یک اپلیکیشن رمز ارز سرقت شد

اپلیکیشن شرکت هارمونی که انتقال کوین‌ها بین بلاک‌چین‌ها را تسهیل می‌کند، هک شد و ۱۰۰ میلیون دلار در جریان این هک، سرقت شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،هارمونی در توییتی اعلام کرد هک Horizon Bridge صبح پنج‌شنبه اتفاق افتاد و این شرکت همکاری با مقامات ملی و متخصصان جرم‌شناسی را برای شناسایی عاملان این سرقت و برگرداندن وجوه مسروقه آغاز کرده است.

این سومین هک یک پل بلاک‌چین مهم در سال میلادی جاری است. هکرها در فوریه، بیش از ۳۰۰ میلیون دلار از پل بلاک‌چین وارمهول به سرقت بردند. پل بلاک‌چین رونین در اواخر مارس حدود ۶۲۰ میلیون دلار را در یک حمله هک از دست داد. طبق ارزیابی محققان Chainalysis، حتی پیش از هک هارمونی، پول‌های به سرقت رفته از پل‌های بلاک‌چین، از یک میلیارد دلار فراتر رفته بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پل‌های بلاک‌چین در برابر حملات هک آسیب‌پذیر هستند زیرا فناوری آنها پیچیده بوده و اغلب توسط تیم‌های ناشناس اداره می‌شوند. راه حفاظت از وجوه مالی، اغلب نامعلوم است. میزان پول موجود در پل‌های مرتبط با بلاک‌چین اتریوم، در ۳۰ روز گذشته، ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از ۱۲ میلیارد دلار رسیده است. این کاهش ناشی از افت شدید بازار رمزارزها و نگرانی‌های نقدینگی مربوط به وام‌دهنده سلسیوس نت‌ورک و صندوق ‌تری اِرو کپیتال بوده است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  20