افت ۲۱ درصدی ارزش بازار جهانی سامسونگ

طی یکسال گذشته میلادی صورت گرفت؛

بر اساس گزارش جدید شرکت PWC مستقر در لندن، سامسونگ الکترونیکس با ارزش بازار 342 میلیارد دلار تا پایان ماه مارس 2022، هفت پله از جایگاه خود در سال گذشته سقوط کرده و با افت ۲۱ درصدی ارزش بازار جهانی اکنون در جایگاه بیست و دوم قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، همانطور که وب‌سایت SamMobile به نقل از داده‌های PWC گزارش می‌دهد، جایگاه سامسونگ الکترونیکس نسبت به سال گذشته چند پله سقوط کرده و از مارس 2021 تا مارس 2022 به میزان 21 درصد، ارزش بازار خود را از دست داده است.

غول فناوری مستقر در کره جنوبی، سال گذشته در جایگاه 15 این لیست قرار داشته که اکنون بر اساس ارزش بازار در رتبه 22 قرار گرفته است.

اختلاف بسیار زیاد اپل با سامسونگ

اپل با اختلاف بسیار زیادی نسبت به سامسونگ، در صدر این لیست قرار گرفته و ارزش بازار آن 2.85 تریلیون دلار اعلام شده است.

شرکت TSMC نیز که اتفاقا بزرگترین رقیب سامسونگ در بخش نیمه هادی‌ها محسوب می‌شود، با ارزش تخمینی 541 میلیارد دلار، دهمین شرکت بزرگ از نظر ارزش بازار است.

همچنین شرکت‌های مایکروسافت، شرکت ملی نفت عربستان سعودی، آلفابت، آمازون و تسلا رتبه‌های دوم تا ششم این لیست را تشکیل می‌دهد.

شرکت‌ها و موسسه‌های شناخته شده دیگری از جمله بنک آو امریکا، تویوتا موتور، گروه علی‌بابا و فایزر نیز در این لیست پس از سامسونگ دیده می‌شوند.

از نظر کشورها نیز، ایالات متحده با اختلاف بسیار زیادی در مارس 2022 بالاترین ارزش بازار را به خود اختصاص داده است.

در واقع بسیاری از شرکت‌های موجود در لیست، در ایالات متحده مستقر شده‌اند.

پس از آن، چین که 22 درصد از ارزش بازار خود را از دست داده، عربستان سعودی، سوئیس، فرانسه، بریتانیا، تایوان، هند، ایرلند و کره جنوبی بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

 

منبع: دیجیاتو

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  15