از انتشار نسخه دوم سپیدنامه ققنوس تا راه اندازی مرکز توسعه متاورس توسط بانک های ایتالیایی

مهمترین عناوین خبری حوزه بانکی و پرداخت الکترونیک امروز 1401/04/02 را بخوانید؛

بنیاد ققنوس از نسخه جدید سپیدنامه خود رونمایی کرد. متا، مایکروسافت و دیگر غول‌های تکنولوژی که در پی شکل دادن به مفهوم متاورس هستند گروهی را برای توسعه استاندارد‌های صنعتی ایجاد کرده‌اند و قرار است جهان‌های دیجیتالی این شرکت‌ها را با یکدیگر سازگار کنند. همچنین بانک های ایتالیایی Sella و dpixel واقع در تورین، از استارت‌آپ‌های داخلی و بین‌المللی برای سرمایه گذاری و کمک فنی جهت توسعه مفاهیم وب3 حمایت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مروری بر عناوین خبری حوزه بانکی و پرداخت الکترونیک امروز 1401/04/02 به شرح زیر است:

پرتفوی سهام ۳۹۳۰ میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان به بانک سینا واگذار شد

بانک سینا بخشی از مطالبات خود از بنیاد مستضعفان را با دریافت پرتفوی سهام ۳ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریالی تسویه کرد.

عملیاتی شدن اصلاح ساختار بانکی در راستای بهره مندی از فناوری های نوین

رئیس کل بانک مرکزی در مراسم رونمایی از “سندباکس” بانک مرکزی گفت : استفاده از فناوری های نوین بستر مناسبی برای عملیاتی کردن اصلاح ساختار بانکی است.

امکان گذاشتن متن طولانی در توییتر فعال شد

توییتر سرگرم آزمایش قابلیت جدیدی به نام “نوتس” (Notes) است که به کاربران امکان می دهد متنهای طولانی مقاله شکل را به عنوان لینک در داخل و خارج این پلتفرم شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارند.

بروزرسانی لیست بدهکاران بانکی توسط بانک مرکزی

بانک مرکزی در راستای قانون انتشار اطلاعات و جزئیات مربوط به تسهیلات و تعهدات فهرست بدهکاران شبکه بانکی را به‌روزرسانی کرد.

نسخه دوم سپیدنامه ققنوس منتشر شد

بنیاد ققنوس از نسخه جدید سپیدنامه خود رونمایی کرد. ققنوس در سال ۱۴۰۰ هرچند با شکایتی از سمت بانک مرکزی مواجه شد اما طبق گفته مدیرانش توانست در این دوره زیرساخت‌هایش را توسعه دهد و نسخه دوم سپیدنامه خود را منتشر کند.

حضور هلدینگ رایانمهر در هفدهمین دوره‌ی مسابقات فوتسال جام انفورماتیک

هلدینگ رایانمهر در هفدهمین دوره‌ی مسابقات فوتسال جام انفورماتیک که هرساله توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار می‌گردد حضور خواهد داشت.

شرکت سامسونگ ۱۴ میلیون دلار برای تبلیغات کذب جریمه شد

واحد سامسونگ الکترونیک در استرالیا به دلیل ادعاهای نادرست درباره قابلیت ضد آب بعضی از مدلهای تلفن هوشمند ساخت این شرکت، به پرداخت ۱۴ میلیون دلار استرالیا (۹.۶۵ میلیون دلار) جریمه محکوم شد.

الاکلنگ بازی های طلا و دلار

قیمت طلا امروز پنجشنبه تحت تاثیر دلار و بازدهی خزانه‌داری آمریکا کاهش یافت زیرا رئیس فدرال‌رزرو اعلام کرد بانک مرکزی متعهد به مهار تورم است و تلاش خواهد کرد تا در این فرآیند رکودی را ایجاد نکند.

منفی شدن استقراض های بخش دولتی به بانک مرکزی

دولت برای کنترل تورم اصلاحاتی را شروع کرده و استقراض از بانک مرکزی را به‌ تدریج کاهش داده به طوری که خالص بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی منفی شده است.

سقوط ارزهای آسیایی

ارزهای آسیایی سقوط کردند و این نزول نشان دهنده فشار ناشی از کاهش قیمت سود است.

همکاری مایکروسافت با غول های تکنولوژی برای توسعه استانداردهای متاورس

متا، مایکروسافت و دیگر غول‌های تکنولوژی که در پی شکل دادن به مفهوم متاورس هستند گروهی را برای توسعه استاندارد‌های صنعتی ایجاد کرده‌اند و قرار است جهان‌های دیجیتالی این شرکت‌ها را با یکدیگر سازگار کنند.

تازه‌ترین اخبار فناوری مالی و بانکداری جهان/ راه اندازی مرکز توسعه متاورس توسط بانک های ایتالیایی

بانک های ایتالیایی Sella و dpixel واقع در تورین، از استارت‌آپ‌های داخلی و بین‌المللی برای سرمایه گذاری و کمک فنی جهت توسعه مفاهیم وب3 حمایت می‌کنند. همچنین فین‌تک Fido مستقر در غنا، 30 میلیون دلار از سرمایه‌گذاران بین‌المللی جذب کرده تا پلتفرمی برای بررسی شرایط وام دهندگان ایجاد کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  4  =  1