همکاری مایکروسافت با غول های تکنولوژی برای توسعه استانداردهای متاورس

متا، مایکروسافت و دیگر غول‌های تکنولوژی که در پی شکل دادن به مفهوم متاورس هستند گروهی را برای توسعه استاندارد‌های صنعتی ایجاد کرده‌اند و قرار است جهان‌های دیجیتالی این شرکت‌ها را با یکدیگر سازگار کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه متاورس در فریوم استاندارد‌های متاورس شرکت کرده‌اند. بر اساس بیانیه‌ این گروه که روز سه‌شنبه ۲۱ ژوئن منتشر شده است،‌ شرکت‌کنندگان این فریوم عبارت‌اند از: شرکت‌های بازی‌سازی و نهاد‌های تنظیم استانداری مثل کنسرسیوم شبکه جهانی وب (W3C).

با این حال جای خالی ابرقدرتی مثل اپل در لیست شرکت‌کنندگان حس می‌شود. به گفته تحلیلگران، اپل پس از معرفی هدست‌های واقعیت ترکیبی خود که احتمالاً در سال جاری یا آینده عرضه می‌شوند به یکی از بازیگران مهم متاورس تبدیل خواهد شد.

شرکت‌های بازی‌سازی مثل روبلاکس (Roblox) و نیانتیک (Niantic) هم از جمله دیگر غایبان این فریوم هستند و پلتفرم‌های کریپتومحوری مثل سند‌باکس یا دیسنترالند هم در این فریوم حضور ندارند.

اپل هنوز برنامه‌هایی را که برای هدست واقعیت ترکیبی در نظر گرفته علنی نکرده اما گزارش‌ بلومبرگ نشان می‌دهد هیات مدیره این شرکت نمونه‌ای از این محصول را مشاهده کرده‌اند. اپل هنوز به درخواست رویترز مبنی بر اظهارنظر در مورد فریوم جدید متاورس پاسخی نداده است.

اگر اپل هدست واقعیت ترکیبی خود را معرفی کند، آن را در رقابت مستقیم با شرکت متا قرار می‌دهد که بخش مهمی از آینده خود را به رشد متاورس اختصاص داده و سرمایه‌گذاری سنگینی روی سخت‌افزار جهان‌های مجازی کرده است.

متا که پیشتر با نام فیس‌بوک شناخته می‌شد، سال گذشته در راستای اهداف متاورسی خود نامش را به متا تغییر داد و حالا از اهدافش برای ساخت هدست واقعیت ترکیبی خبر داده که در سال جاری با نام «Cambria» معرفی خواهد شد.

اپل در گذشته در ایجاد استاندارد‌های وبی مثل HTML5 نقش پررنگی ایفا کرده است. این شرکت همچنین برای محتوای سه‌بعدی در متاورس هم با کمپانی پیکسال در رابطه با فرمت فایل «USDZ» همکاری کرده و با مشارکت ادوبی، پشتیبانی از این فرمت را تضمین کرده است.

نیل تروت، یکی از مدیران شرکت ساخت چیپ انویدیا، ریاست فریوم استاندارد‌های متاورس را بر عهده دارد. نیل در بیانیه‌ای به رویترز اعلام کرده است که از حضور هر شرکتی، از جمله فعالان کریپتو، در این گروه استقبال می‌شود.

او بدون اشاره به غیاب اپل از این فریوم و تاثیر آن بر هدف آنها گفت، این فریوم در تلاش است تا ارتباط بین سازمان‌های استاندارد و شرکت‌ها را تسهیل و به «هماهنگی» متاورسی «در جهان واقعی» کمک کند.

منبع: Reuters

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  4