از ۶۱۰ هزار متقاضی تسهیلات فرزندآوری از بانک ها تا استقبال از خدمات بانکداری باز همچنان پرشتاب

مهمترین عناوین خبری حوزه بانکی و پرداخت الکترونیک امروز 1401/04/1 را بخوانید؛

معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت:در حال حاضر تعداد 610 هزار نفر در صف دریافت تسهیلات فرزندآوری و طی مراحل ثبت نام، تعیین شعبه، تشکیل پرونده و تکمیل مدارک هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مروری بر عناوین خبری حوزه بانکی و پرداخت الکترونیک امروز 1401/04/1 به شرح زیر است:

۶۱۰ هزار متقاضی تسهیلات فرزندآوری از بانک ها

معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت:در حال حاضر تعداد 610 هزار نفر در صف دریافت تسهیلات فرزندآوری و طی مراحل ثبت نام، تعیین شعبه، تشکیل پرونده و تکمیل مدارک هستند.

صندوق های امانات بانک ها بیمه می شوند

در حالی که پیش از این مقامات بانکی به دلیل بی‌اطلاعی از محتویات صندوق‌های امانات بانک‌ها امکان بیمه کردن این صندوق‌ها را منتفی اعلام کرده بودند، در خبری غیررسمی ‌اعلام شد که در نشست دبیر شورای امنیت کشور و مسوولان قضایی و اقتصادی مقرر شد تا بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برای بیمه شدن صندوق‌های امانات بانک‌ها پیشنهادهای خود را ظرف یک هفته ارائه دهند تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد، این موضوع می‌تواند باعث افزایش امنیت بانک‌ها و بازگشت اعتماد شود.

افزایش درآمد بانک شهر با گسترش سطح فعالیت در حوزه بانکداری الکترونیک

معاون مالی بانک شهر گفت:انواع خدمات نوین ارزی (ازجمله خدمات اعتبارات اسنادی)، بانکداری الکترونیکی، خدمات مشاوره‌ای مالی و بانکی در حوزه بانکداری شرکتی و… بخشی از خدمات نوین بانک شهر است که با افزایش سطح فعالیت در بخش‌های ذکر شده ضمن تقلیل بهای تمام‌شده پول توانسته حاشیه سود مطلوبی را برای ذی‌نفعان خود فراهم آورد.

رشد ۲۰ درصدی سرمایه صندوق های پژوهش و فناوری کشور

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت:میزان سرمایه تمام صندوق‌های پژوهش و فناوری در سطح کشور از ۸۰ میلیارد به هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده و اکنون این صندوق‌ها خدمات گسترده و متنوعی به شرکت‌‌های دانش‌‌بنیان در استان‌ها ارائه می‌دهند.

نحوه انتخاب یک بروکر فارکس برای ایرانیان

قبل از ورود به فارکس و انجام معاملات در آن، مهمترین نکته انتخاب یک بروکر مناسب می‌باشد. بروکرها به دلیل اینکه به صورت مستقیم با سرمایه شما مرتبط شده و امکان ایجاد ضرر و زیان را برای شما دارند باید با دقت زیاد انتخاب شوند.

شرط سنی افزایش میزان تسهیلات ازدواج در بانک ملت

بانک ملت بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج معرفی شدگان سایت ازدواج بانک مرکزی را از ابتدای سال ۱۴۰۱ افزایش داد. ملاک محاسبه سن متقاضیان، تاریخ تولد تا تاریخ عقد آنان است که در سامانه بانک مرکزی ثبت شده است.

درج نماد شرکت تجارت فارس در فرابورس ایران

معاون سرمایه‌گذاری بانک تجارت از درج نماد شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس به عنوان دویست و هشتاد و دومین نماد معاملاتی (یکصد و هفتاد و ششمین شرکت در بازار دوم) در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران، به‌رغم نامناسب بودن شرایط بازار سرمایه از سال ۱۳۹۹ و به تعویق افتادن واگذاری شرکت مذکورخبر داد.

تقسیم سود ۲ تومانی در مجمع بانک تجارت

در مجمع عمومی عادی سالیانه بانک تجارت به ازای هر سهم 2 تومان سود تقسیمی تصویب شد که معادل 10 درصد از سود گزارش شده است. همچنین نسبت کفایت سرمایه بانک تجارت در سال 1399 حدودا منفی 2 درصد بوده اما در سال 1400 ، با رشد هفت درصدی مثبت 5 درصد شده است

آغاز فصل پر التهاب مجامع بانک ها با مجمع پر حاشیه بانک ملت

مجمع عمومی بانک ملت در حالی برگزار شد که این بانک از 76 تومان سود حاصل شده به ازای هر سهم 10 تومان سود تقسیم کرد.

مرحله دوم افزایش سرمایه بانک سامان اجرایی شد

هیأت مدیره بانک سامان افزایش سرمایه 41 درصدی را تصویب نمود.

بانک شهر سال ۱۴۰۰ را پر سود پشت سر گذاشت

بانک شهر در یک ساله منتهی به اسفند 1400 به سود خالص 1.916میلیارد تومانی دست یافت؛ این در حالی است که سال قبل زیان خالصی بیش از 5.500 میلیارد تومان شناسایی کرده بود.

۳۸۵ میلیارد تومان سود سرمایه گذاری در بیمه کوثر ثبت شد

سود سرمایه‌گذاری‌‌‌های شرکت بیمه کوثر از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون، به ۳۸۵میلیارد تومان رسید و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ برابر رشد سود سرمایه‌گذاری سهام داشته است.

همکاری چهارجانبه بیمه ای در راستای تسهیل مراودات تجاری

تفاهم نامه همکاری چهارجانبه میان شرکت سهامی بیمه ایران، سازمان توسعه تجارت ایران، صندوق ضمانت صادرات و هلدینگ سبا با هدف تسهیل، ترغیب، توسعه صادرات و کاهش ریسک تجارت به امضا رسید.

توقف رشد صنعت بیمه با راه اندازی سامانه سوت زنی

مشکلات در صنعت بیمه وجود دارد و عمده کارشناسان هم از وجود این مشکلات آگاه هستند، بنابراین با راه‌اندازی سامانه سوت زنی و مچ گیری، صنعت بیمه رشدی نخواهد کرد.

۴۴۴ میلیون تراکنش‌‌های گذرگاه خدمات دولت در مرکز ملی تبادل اطلاعات

بنابر اعلام مرکز ملی تبادل اطلاعات، تعداد تراکنش‌‌های گذرگاه خدمات دولت (GSB) در مرکز ملی تبادل اطلاعات در ۲ماه نخست امسال به بیش از ۴۴۴میلیون رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد دو برابری نشان می‌‌دهد.

روزنه امید برای سرمایه گذاران بازارهای ریسکی

پس از ریزش شدید بازارهای ریسکی در هفته گذشته، از آغاز این هفته با استقبال خریداران روبه‌رو شدند. اما سوال اساسی اینجاست که آیا این رشد بازارهای ریسکی ادامه خواهد داشت؟

تازه‌ترین اخبار فناوری مالی و بانکداری جهان/ بانک HDFC به دنبال ایجاد هسته‌های جدید پرداخت است

مدیرعامل بانک HDFC گفت که این بانک با مشارکت یک استارتاپ در حال ایجاد واحدهای جدیدی در حوزه بانکداری مرکزی است. همچنین شرکت آمازون اعلام کرده که تلاش خود را برای تمرکز بر گسترش شبکه کوانتومی به کار خواهد گرفت.

افزایش ۸۰ درصدی شاخص سپرده‌ های جاری در بانک تجارت

مدیرعامل بانک تجارت گفت: بانک تجارت در عملکرد ۱۲ماهه خود تا مقطع پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰ در شاخص سپرده‌ های جاری ۸۰ درصد افزایش داشته است.

اموال مسروقه صندوق امانات بانک ملی هنوز به صاحبانش تحویل داده نشده

بانک ملی در رابطه با اظهارات مرجع انتظامی در خصوص تحویل ارز و سکه مکشوفه از سارقان صندوقهای اجاره‌ای این بانک توضیحاتی ارائه داد.طبق اعلام این بانک، تاکنون هیچ اقلامی تحویل هیچ یک از صاحبان اموال نشده است

ارائه خدمات متنوع تر به کارگزاران ناجا با اپلیکیشن ایوا

سرویس استعلام خلافی خودرو با خدمات متنوع‌تری مانند اطلاع از محل و زمان تخلف و همچنین امکان پرداخت دسته‌ای و موردی جریمه در دسترس کاربران اپلیکیشن ایوا قرار گرفت.

استقبال از خدمات بانکداری باز همچنان پرشتاب

بانکداری باز در بریتانیا شتاب خود را حفظ کرده و کاربران فعال در این حوزه طی هشت ماه از 4 میلیون به شش میلیون نفر رسیده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  ⁄  9  =