استقبال از خدمات بانکداری باز همچنان پرشتاب

نهاد اجرای open banking (OBIE) انگلیس اعلام کرد:

بانکداری باز در بریتانیا شتاب خود را حفظ کرده و کاربران فعال در این حوزه طی هشت ماه از 4 میلیون به شش میلیون نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،در حال حاضر بیش از شش میلیون کاربر فعال بانکداری باز در بریتانیا وجود دارد، داده ها نشان می دهند است که روند پیوستن کاربران همچنان با نرخی ثابت در حال افزایش است.

این بدان معناست که از ژانویه زمانی که نهاد اجرای بانکداری باز (OBIE) آخرین آمار کاربران را منتشر کرد، باز هم یک میلیون کاربر به این حوزه اضافه شده است.

هشت ماه طول کشید تا تعداد کاربران بانکداری باز از چهار میلیون به شش میلیون برسد. اگرچه براساس آمار و ارقام تازه نرخ پذیرش کاربران جدید کاهش یافته، اما با این وجود هنوز هم نسبت به بازه 10 ماهه ای که تعداد کاربران از یک میلیون به دو میلیون افزایش یافت، یک پیشرفت بزرگ به حساب می‌آید.

از زمانی که دستورالعمل بانکداری باز که گاهی اوقات به عنوان PSD2 هم شناخته می‌شود  در ژانویه 2018 اجرایی شد، بزرگترین بانک های بریتانیا مجبور شدند داده های خود را در قالب استانداردتری در دسترس قرار دهند.

این به توسعه دهندگان شخص ثالث اجازه می دهد تا از API های باز مانند ربات چت برای ایجاد برنامه های کاربردی پیرامون خدمات مالی استفاده کنند.

همچنین امکان پرداخت های حساب به حساب نیز از این طریق فراهم شده که نیاز به واسطه های ثالث را از بین می برد.

OBIE که استانداردهای نرم‌افزاری و دستورالعمل‌های صنعتی را برای بانکداری خرده‌فروشی بریتانیا ایجاد می‌کند، اعلام کرد که در ماه گذشته رکورد یک میلیارد تماس API وجود داشت، این آمار یک معیار کلیدی برای نشان دادن سطح بالای فعالیت در این حوزه است.

آخرین آمار و ارقام هم نشان می‌دهد که کسب‌وکارها و به طور کلی مشتریان در می 2022 پنج میلیون پرداخت با استفاده از فناوری بانکداری باز انجام داده‌اند که این میزان از حدود چهار میلیونی که در ژانویه ثبت شده بود، بیشتر است.

دیوید بردمور، مدیر توسعه در OBIE گفت: این یک بار دیگر نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارهای کوچک از مزایای استفاده از بانکداری باز برای حفظ هزینه‌ها و بودجه روزانه، کاهش هزینه‌های پردازش کارت و خرید محصولات و خدمات مالی بهتر بهره می‌برند.

بانکداری باز یک موهبت برای فین تک بریتانیا

بانکداری باز برای اولین بار در سال 2017 توسط سازمان رقابت و بازار برای افزایش نوآوری در بازار بانکی و کاهش فشاری که 9 بانک بزرگ بریتانیا پیش از این بر داده های مالی داشتند، معرفی شد.

در حالی که برخی در حوزه صنعت بر این باورند که بانکداری باز شروعی پر چالش، برخی دیگر اما آن را به عنوان کاتالیزوری برای موجی از استارت آپ های فین تک می بینند که کسب و کارهای نوآورانه ای را در پشت API های مالی باز ایجاد کرد.

فناوری برتر بریتانیا

فین‌تک با جذب 11.6 میلیارد دلار سرمایه و پیشی گرفتن از سایر نقاط اروپا در سال 2021 به بخش فناوری برتر بریتانیا تبدیل شده است.

ماریا پالمیری، مدیر سیاست عمومی در Yapily، یک شرکت زیرساختی در حوزه بانکداری باز، گفت: آخرین نقطه عطف به وجود آمده، خبر فوق العاده ای برای کل جامعه بانکداری باز است. انقلاب بانکداری باز نحوه کنترل و مدیریت زندگی مالی مردم و مشاغل را تغییر خواهد داد.

پالمیری افزود: ما مشتاقانه منتظر همکاری با OBIE و دولت برای حفظ این حرکت و افزایش پذیرش بیشتر از جمله توسعه یک چارچوب مالی باز آینده نگر و یک ساختار حاکمیتی روشن برای مقررات آینده هستیم، به این امید که روند فعلی حفظ شود.

منبع:  uktech.news

 

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  20