همکاری چهارجانبه بیمه ای در راستای تسهیل مراودات تجاری

تفاهم نامه همکاری چهارجانبه میان شرکت سهامی بیمه ایران، سازمان توسعه تجارت ایران، صندوق ضمانت صادرات و هلدینگ سبا با هدف تسهیل، ترغیب، توسعه صادرات و کاهش ریسک تجارت به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،این تفاهم نامه، در راستای سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم جهت تسهیل مبادلات و مراودات تجاری، توسعه صادرات و ارائه پوشش‌‌‌های بیمه‌‌‌ای مناسب و مطمئن به بازرگانان و صادرکنندگان کشور به امضای حسن شریفی رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل بیمه ایران، علیرضا پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت، علیرضا علیخانی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات و محسن احمدی مدیرعامل هلدینگ توسعه کسب و کار سبا رسید.
در این تفاهم نامه مشترک، شرکت سهامی بیمه ایران پوشش‌های بیمه‌ای برای تضمین اعتبارات و سرمایه‌گذاری مربوط به کالاها و خدمات صادراتی به شرکت‌های متقاضی معرفی شده سازمان توسعه تجارت را که از طریق صندوق ضمانت صادرات مورد تایید قرار گرفته است، ارائه می‌کند. همچنین شراکت راهبردی طرفین برای طراحی پوشش‌های بیمه‌های جدید موردنیاز برای ریسک‌های شناسایی شده، صدور ضمانت‌نامه‌ها و بیمه‌نامه‌های لازم به منظور شرکت در مناقصات بین‌المللی، همکاری جهت ارائه پوشش‌های اعتباری به فعالان اقتصادی به صورت مشترک پیش‌بینی شده است. همچنین بر اساس این تفاهم‌‌‌نامه که با هدف ساماندهی به بیمه صادرکنندگان و تضمین کاهش ریسک صادرات انجام پذیرفت، هر کدام از طرفین تفاهم نامه در حوزه ارائه خدمات در حیطه وظایف و فعالیت‌های قانونی خود نسبت به تسهیل، ترغیب و توسعه صادرات ایران، ارائه پوشش‌‌‌های بیمه‌‌‌ای و اتکایی، تامین زیرساخت‌های موردنیاز تجار، صادرکنندگان و شرکت‌های ایرانی در داخل و خارج از کشور و گسترش و ارتقای سطح کمی و کیفی همکاری‌‌‌های فی‌مابین، اقدام خواهند کرد.

حمایت و پشتیبانی از صادرات از طریق ارائه پوشش‌‌‌های بیمه‌‌‌ای و تضمین اعتبارات و سرمایه‌گذاری‌‌‌های مربوط به کالاها و خدمات صادراتی‌‌‌، مشارکت طرفین به منظور ارائه خدمات در هیات‌‌‌های تجاری، اجلاس‌های کمیسیون مشترک و… جهت تسهیل عقد قرارداد صادراتی تجار بخش خصوصی کشور با خریداران خارجی، استفاده از ظرفیت‌های بیمه ایران، هلدینگ کسب و کار سبا و شرکت‌های تابعه آنها جهت ارائه پوشش‌‌‌های بیمه‌ای و بیمه اتکایی به منظور کاهش ریسک صادرات، توسعه تجارت خارجی و توسعه صادرات و ارائه خدمات ویژه بیمه‌ای به مراکز و اعضای مرکز تجاری ایران و وابستگان تجاری واقتصادی خارجی سازمان و صندوق در کشورهای مختلف از جمله مهم‌ترین محورهای این همکاری چهارجانبه است. طرفین در این تفاهم‌‌‌نامه همکاری جهت ارزیابی ریسک و اعتبارسنجی خریداران خارجی کالاها و خدمات ایرانی و تهیه یک بسته ویژه حمایتی بر توسعه فعالیت‌های اقتصادی واحدهای کوچک و متوسط و شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

15  ⁄    =  3