نحوه انتخاب یک بروکر فارکس برای ایرانیان

قبل از ورود به فارکس و انجام معاملات در آن، مهمترین نکته انتخاب یک بروکر مناسب می‌باشد. بروکرها به دلیل اینکه به صورت مستقیم با سرمایه شما مرتبط شده و امکان ایجاد ضرر و زیان را برای شما دارند باید با دقت زیاد انتخاب شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، همچنین به دلیل وجود تحریم ها برای معامله گران ایرانی باید سوابق بروکرهای فارکس در رفتار با ایرانیان را نیز به صورت دقیق بررسی کرد تا از دست رفتن سرمایه خود در فارکس جلوگیری کرد.

در این نوشته قصد داریم تا با آموزش فارکس و راه های انتخاب یک بروکر مناسب، اولین قدم صحیح ورود به فارکس را به شما عزیزان آموزش دهیم.

فارکس چیست؟

بازار فارکس بزرگترین بازار مالی جهان است که روزانه بیش از 7 تریلیون دلار در Forex تبادل ارز انجام شده و از بازار بورس نیویورک چندین برابر بزرگتر می‌باشد.

در بازار فارکس ارز خرید و فروش شده و از این بازار به عنوان یک صرافی بزرگ برای کشورها استفاده می‌شود.

به طور مثال کشور انگلیس برای موارد مختلفی نیاز به ین ژاپن داشته که از طریق فارکس پوند خود را تبدیل به ین ژاپن می‌کند.

در بازار فارکس بانک های مرکزی و بانک ها و موسسات مالی بزرگ به عنوان بازیگران این بازار شناخته می‌شوند و تاثیر بسیار زیادی بر این بازار می‌گذارند.

در بازار فارکس در کنار این بازیگران، ما معامله گران نیز به عنوان بخش کوچکی از این بازار حضور داشته و برای کسب سود در این بازار معامله می‌کنیم.

همانند کارگزاری ها در بورس ایران، بروکرها نیز نقش واسطه را در فارکس ایفا کرده و برای معامله در فارکس باید در بروکرهای ثبت نام کنید.

بروکر فارکس چیست؟

بروکرهای همان طور که گفته شد در نقش واسطه بین معامله گران و بازار فارکس را ایفا کرده و معامله گران امکان حضور به صورت مستقیم را در فارکس ندارند.

برای این منظور بروکرهای فارکس با ارائه پلتفرم های معاملاتی به مشتریان خود به آنها این امکان را می دهند تا سفارشات خود در فارکس انجام دهند.

بروکر با اتصال سفارشات مشتری به بانک ها، در کمترین زمان ممکن سفارشات خرید یا فروش او را انجام داده و از طریق اسپرد یا کمیسیون، کارمزد خود را دریافت می‌کند.

امکانات بروکرهای فارکس

در دنیا بروکرهای فارکس بسیار متنوع هستند و هرکدام امکانات متنوعی دارند. از جمله این امکانات ارائه پلتفرم های معاملاتی است که به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

محبوبترین پلتفرم معاملاتی فارکس، متاتریدر بوده که در دو نسخه 4 و 5 ارائه می‌شود.

متاتریدر نرم افزاری است که امکانات بسیاری خوبی داشته و معامله گر امکان معامله و تحلیل را به صورت همزمان در این نرم افزار دارد.

امکانات بعدی بروکرهای فارکس، لوریج یا اهرم می‌باشد. لوریج اعتباری است که بروکرهای فارکس در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند و به آنها این امکان را می‌دهند تا چند برابر سرمایه خود وارد معاملات فارکس شوند.

به طور مثال در لوریج های 1:500 معامله گر امکان این را دارد که 500 برابر سرمایه خود وارد معامله شده و از این طریق سود بیشتری را کسب کند.

بروکر فارکس

امکانات دیگر بروکرهای فارکس شامل ابزاری های آموزشی بوده و بروکرهای برای بالا بردن کیفیت سطح دانش معامله گران خود اقدام به ارائه آموزش های مختلفی در زمینه فارکس کرده و گاهی سیگنال های خرید و فروش برای آنها ارائه می‌کنند.

رگوله چیست؟

رگوله ها سازمان های هستند که بر روی نحوه عملکرد بروکرهای فارکس نظارت دارند. در دنیا رگوله های مختلفی وجود داشته و از نظر اعتبار در دسته بندی های مختلفی قرار دارند.

به طور مثال معتبرترین رگوله جهان، NFA آمریکا بوده اما بروکرهای تحت نظارت این رگوله به ایرانیان امکان ارائه خدمات را ندارند که باید به این نکته توجه داشت رگوله های معتبر دیگر جهان به این ترتیب می‌باشند:

رگوله FCA انگلستان

رگوله ASIC استرالیا

رگوله CySEC قبرس

رگوله NAFD و FRA روسیه

و …

حتما در انتخاب یک بروکر مناسب باید به داشتن رگوله توجه داشته باشید و از طریق وبسایت رگوله، شناسه بروکر خود را جستجو کرده و سوابق آن را به دقت بررسی کنید.

معمولا بروکرهای که تخلفی داشته باشند در سوابق بروکر در وبسایت رگوله قرار داده می‌شود. در صورتی که بروکر شما رگوله داشته باشد، امکان دریافت خسارت نیز در هنگام رویدادها و ضررهای بزرگ وجود دارد.

امکان ربات های فارکس

ربات های فارکس نیز یکی از امکانات بروکرهای فارکس می‌باشد. ربات فارکس ابزاری است که از طریق استراتژی های فارکس ایجاد شده و همانند یک انسان اقدام به خرید و فروش در فارکس می‌کند.

ربات یا اکسپرت فارکس معمولا بر روی نرم افزار متاتریدر نصب شده و بر اساس استراتژی خود شروع به خرید و فروش در فارکس می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. سعید می گوید

    سلام تشکر مطالب آموزنده ای در زمینه فارکس بود

ارسال یک پاسخ

  +  82  =  85