از رشد ۲۶ درصدی سود خالص بانک اقتصادنوین تا دریافت خدمات چک از ۸۵ درصد خودپردازها

مهمترین عناوین خبری حوزه بانکی و پرداخت الکترونیک امروز 1401/03/31 را بخوانید؛

بانک اقتصادنوین موفق شد در بازه زمانی 12 ماهه منتهی به اسفند 1400 به سود خالص 2.481 میلیارد تومانی دست یابد که با افزایش 26 درصدی نسبت به سال قبل همراه بود. همچنین معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی اعلام کرده که تاکنون ۹۰ درصد بانک‌های کشور که ۸۵ درصد خودپردازها را در اختیار دارند توانسته‌اند خدمات چک را از طریق خودپردازهای خود به مردم ارائه کنند. در خبرهای امروز فناوری های مالی جهان نیز آمده است که شرکت ویزا اولین کارت های رمزنگاری آمریکای لاتین را از طریق شرکت های شریک در برزیل و آرژانتین عرضه کرده است. همچنین بانک هندی DBSاعلام کرد که 9.9 درصد از سهام Svakarma Finance را خریداری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مروری بر عناوین خبری حوزه بانکی و پرداخت الکترونیک امروز 1401/03/31 به شرح زیر است:

تعامل سازمان بورس با بانک مرکزی یمن در راستای توسعه فعالیت های بورسی

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان بورس و اوراق‌بهادار ایران با بانک مرکزی یمن برای تبادل دانش و زیرساخت‌های موردنیاز توسعه فعالیت‌های بورسی منعقد شد.

قطعی برق ماینرها از فردا

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، گفته کشور در هفته‌های پیش رو با محدودیت در تأمین برق مواجه می‌شود و به همین خاطر برق ماینرهای مجاز از ابتدای تیرماه تا پایان دوره محدودیت‌ها قطع خواهد شد.

ناامیدی کارآفرینان استارتاپی از سامانه جدید بیمه مرکزی

انجمن فین‌تک ایران با انتشار بیانیه‌ای نسبت به ایجاد یک شرکت خصوصی توسط بیمه مرکزی برای تجمیع تراکنش‌های مالی و کنترل خریدوفروش بیمه به صورت آنلاین هشدار داد.

افزایش ظرفیت دو برابری ابر رایانه سیمرغ

ظرفیت ابررایانه سیمرغ ۵۰۰ ترافلاپس اعلام شده که قرار است به یک پتافلاپس افزایش یابد. پیش از این نیز گفته شده بود که برنامه‌ریزی بلندمدت برای رسیدن ظرفیت این ابررایانه به ۶ پتافلاپس است.

۴ راهکار مهم در مقابله با ریسک های کلان

ریسک‌های اقتصاد آمریکا در برهه حساس کنونی به راحتی قابل مشاهده است. با وجود بازار کار و ترازنامه قوی خانوار‌‌ها، اعتماد مصرف‌‌کنندگان مدتی است که کاهش یافته که این موضوع احتمالا ناشی از افزایش قیمت انرژی است. این کاهش اعتماد و ایجاد احساسات اقتصادی منفی می‌‌تواند به سرعت بر سرمایه‌‌گذاری تاثیر بگذارد و رشد اقتصاد را از بین ببرد. از ‌‌طرفی بزرگ‌ترین خطر برای رکود، سیاستگذاران پولی هستند که در تلاش برای تعدیل تورم، خطر رکود را افزایش داده‌‌اند. در این گزارش ۴ اولویت مهم برای تصمیم‌‌گیری مسوولان اقتصادی حین بروز ریسک ‌‌های اقتصاد کلان بررسی شده است.

سامانه نظارت بر ضمانت های محصولات راه اندازی شد

سامانه‌ای برای نظارت ضمانت‌ها راه‌اندازی کرده‌ایم و هدفمان این است که تنها مجموعه‌های تولیدکننده خود پاسخگو نباشند، بلکه ما نیز بر ضمانت آنها تضمینی بگذاریم. از دیگر کارکردهای این سامانه این است که ارزیابی‌ها را شفاف خواهد کرد.

امتناع فروشندگان لوازم خانگی از کارتخوان های بانکی

مالیات بر تراکنش‌های بانکی و دریافت مالیات از کارتخوان ‌ها، ماجرای تازه‌ای در بازار لوازم خانگی به راه انداخته است. در اتفاقی عجیب فروشندگان لوازم خانگی از استفاده از دستگاه پوز امتناع می‌‌کنند.

بورس تهران مغلوب فشار عرضه ها شد

بورس تهران معاملات سومین روز هفته را صعودی آغاز کرد و هر چند در ادامه مغلوب فشار عرضه‌ها شد اما در نهایت با رشد کم‌مقدار ۰۸/ ۰درصد در سطح یک‌میلیون و ۵۴۷‌هزار واحد متوقف شد. نماگر هم‌وزن اما شرایط مناسب‌تری داشت و دادوستدهای روز دوشنبه را با رشد ۲۹/ ۰درصدی به پایان رساند. ناجیان روز گذشته بورس تهران اما عمدتا سهام گروه‌های خودرو و سیمان بودند که به واسطه ارزش بالای دادوستدها در زمره برترین صنایع بورسی نیز جای گرفتند.

رشد ۲۶ درصدی سود خالص بانک اقتصادنوین

بانک اقتصادنوین موفق شد در بازه زمانی 12 ماهه منتهی به اسفند 1400 به سود خالص 2.481 میلیارد تومانی دست یابد که با افزایش 26 درصدی نسبت به سال قبل همراه بود.

فقط از ۷۰ درصد تراکنش های کارتخوان مالیات اخذ می شود

مدیرکل حسابرسی و وصول مالیات سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه برای حمایت از اصناف ۷۰ درصد مبالغ وارد شده به حساب‌های مودیان در عملکرد سال ۱۳۹۹ به عنوان حساب تجاری در نظر گرفته شد، گفت: براساس سود واقعی مالیات می‌گیریم.

ممنوعیت استفاده کارمندان هندی از VPN

در جدیدترین دور از مبارزه هند با نرم افزار VPN، استفاده کارمندان دولتی از این خدمات ممنوع شد.

تغییر واحد پول ملی شایعه است

مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی در توئیتی، ادعای مطرح شده درمورد تغییر واحد پول ملی را تکذیب کرد.

جهش ۱۳ درصدی سود در بانک خاورمیانه

بانک خاورمیانه با ارزش بازار بیش از 13 همت، در بازه زمانی 12 ماهه منتهی به اسفند 1400 سود خالص 1.876 میلیارد تومانی شناسایی نمود تا شاهد افزایش 13 درصدی سود بانک باشیم.

ابوالفضل نجارزاده سرپرست قائم مقام بانک ملی شد

در مراسمی با حضور فرزین مدیر عامل بانک ملی ایران،‌ ابوالفضل نجارزاده به سمت سرپرست قائم مقام این بانک منصوب و معارفه شد.

الزام ثبت بیمه شدگان در پایگاه اطلاعات بر خط

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: موسسات و شرکت ها اطلاعات بیمه شدگان خود را در پایگاه اطلاعات بر خط بیمه شدگان ثبت کنند.

بهای سنگین تلفن های همگانی / سربازان و دانش آموزان طرفداران پروپاقرص اتاقک های نوستالژیک هستند

باجه‌ تلفن‌های همگانی در سراسر دنیا همچنان دیده می‌شوند. البته کاربری بسیاری از آن‌ها مطابق نیاز شهروندان دست‌خوش تغییراتی شده است.

تازه‌ترین اخبار امور مالی و بانکداری جهان / شرکت ویزا اولین کارت های رمزنگاری آمریکای لاتین را راه اندازی می کند

ویزا اولین کارت های رمزنگاری آمریکای لاتین را از طریق شرکت های شریک در برزیل و آرژانتین عرضه کرده است. همچنین بانک هندی DBSاعلام کرد که 9.9 درصد از سهام Svakarma Finance را خریداری کرده است.

سید محمد رضوی زاده سرپرست پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران شد

با حکم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «سید محمد رضوی‌زاده» به عنوان سرپرست پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران منصوب شد.

حمایت بیمه ایران از تجار و بازرگانان

بیمه ایران در راستای سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم و در جهت تسهیل مبادلات و مراودات تجاری و توسعه صادرات و ارائه پوشش‌های بیمه‌ای مناسب و مطمئن به بازرگانان و صادرکنندگان کشور، فعالیت‌های جدیدی را آغاز کرد.

خدمات چک با خودپردازهای ۹۰ درصد بانک های کشور ارائه می شود

معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی اعلام کرد:‌ تاکنون ۹۰ درصد بانک‌های کشور که ۸۵ درصد خودپردازها را در اختیار دارند توانسته‌اند خدمات چک را از طریق خودپردازهای خود به مردم ارائه کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  5  =