امتناع فروشندگان لوازم خانگی از کارتخوان های بانکی

مالیات بر تراکنش‌های بانکی و دریافت مالیات از کارتخوان ‌ها، ماجرای تازه‌ای در بازار لوازم خانگی به راه انداخته است. در اتفاقی عجیب فروشندگان لوازم خانگی از استفاده از دستگاه پوز امتناع می‌‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بررسی‎‌ها نشان می‌دهد فروشندگان حتی برای فروش اقلام کوچک صرفا پول نقد از مردم دریافت می‌کنند.همچنین برخی برای این کار به نرم‌افزارهای موبایلی روی آورده‌اند. در همین زمینه نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران گفت: شیوه دریافت مالیات از دستگاه‌های پوز صحیح  و منطقی نیست. این اقدام دولت باعث شد اقتصاد ایران به چرخه سنتی بازگردد. طوری‌که مردم برای خرید کالا یا باید پول نقد با خود حمل کنند یا از طریق درگاه اینترنتی و عابربانک پول کالا را بپردازند. محمدحسین اسلامیان توضیح داد: با توجه به گسترش خرید و فروش کالا در فضای مجازی و آنلاین‌شاپ‌ها، فروش کالا به شکل سنتی دیگر مزیتی ندارد. از این رو، برخی بازاری‌ها برای رقابت با فروشندگان آنلاین با حداقل سود کالا می‌فروشند. حال دولت با تصمیم جدید خود مبنی بر دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی مانع جدیدی برای ادامه فعالیت‌ فروشندگان سنتی تراشید.

وی معتقد است چنانچه دولت از تصمیم خود بازنگردد، ممکن است واحدهای صنفی از پس هزینه‌های تمام‌شده برنیایند. در نهایت بنگاه‌ها یا اقدام به تعدیل نیروی انسانی می‌کنند یا در گام بعدی ناچار به تعطیلی بنگاه می‌شوند.

منبع: دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  53  =  60