سامانه نظارت بر ضمانت های محصولات راه اندازی شد

سامانه‌ای برای نظارت ضمانت‌ها راه‌اندازی کرده‌ایم و هدفمان این است که تنها مجموعه‌های تولیدکننده خود پاسخگو نباشند، بلکه ما نیز بر ضمانت آنها تضمینی بگذاریم. از دیگر کارکردهای این سامانه این است که ارزیابی‌ها را شفاف خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، معاون صنایع عمومی وزارت صمت در بحث خدمات پس از فروش، ضمانت و گارانتی با بیان مطلب فوق گفت: اگر تولیدکننده‌ای در بحث خدمات پس از فروش، گارانتی و ضمانت کوتاهی کرده باشد در کارنامه آن نقطه منفی خواهد شد. سپس به همه مردم خواهیم گفت که کدام تولیدکننده رتبه‌اش در محصولی مانند یخچال یک است و کدام تولیدکننده‌ها رتبه‌های دیگر را دارند.

محمدمهدی برادران افزود: زمانی که تولیدکنندگان متوجه شوند که در منظر عمومی رقابت می‌کنند و مردم در مورد کیفیت خدمات پس از فروش آنها قضاوت می‌کنند از تبلیغات‌های کاذب به سمت رقابت سازنده در کسب حداکثر رضایت مشتری حرکت خواهند کرد. این قول را دادیم که در شش ماه نخست امسال این کار را انجام داده و ارزیابی‌ها را منتشر کنیم تا مشخص شود رضایت مردم در چه محصولی بالاتر از بقیه بوده است. وی در رابطه با بحث برندهای اجاره‌ای در ایران نیز گفت: در حوزه برندها و نام و نشان‌های تجاری، هزینه‌ای که تولیدکنندگان می‌کنند باید منجر به یک نام و نشان محبوب شود، اما متاسفانه این‌گونه نیست و بیشتر روی نام و نشان‌هایی نامانوس که ایجاد محبوبیت نمی‌کنند، هزینه می‌شود. این موضوع از جمله ضعف‌هایی است که به این صنعت وارد شده و در این حوزه نیاز به کار است. اگر مردم از کالای داخلی حمایت کرده و نقاط ضعف آن را به ما منتقل کنند و ما بتوانیم بازار را در اختیار تولیدات داخلی گذاشته و از کالای قاچاق دوری ‌کنیم به‌طور حتم کیفیت بهتر و تولید انبوه‌تر خواهد شد و مسیر طی شده را به نقاط ایده‌آل‌تری خواهیم رساند.

منبع: دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

43  −  37  =