از زیان خالص ۵ همتی بانک دی تا انتصاب مدیرعامل جدید داده ورزی سداد

مهمترین عناوین خبری حوزه بانکی و پرداخت الکترونیک امروز 1401/03/29 را بخوانید؛

بانک دی در 12 ماهه منتهی به اسفند 1400 به زیان خالص 5.868 میلیارد تومانی رسید. این بانک در سال قبل 3.464 میلیارد تومان سود ساخته بود. همچنین امروز هیات مدیره هلدینگ داده ورزی سداد، دکتر حمیدرضا احمدیان را به ‌عنوان مدیرعامل جدید این شرکت انتخاب کرد. در شرق آسیا اما دولت چین e-CNY را در حالی معرفی کرده که پکن بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را سرکوب کرده است و در عوض به دنبال ارائه یک جایگزین دیجیتالی تحت تحریم و کنترل شده توسط دولت است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مروری بر عناوین خبری حوزه بانکی و پرداخت الکترونیک امروز 1401/03/29 به شرح زیر است:

 

رشد ۲۱ درصدی نرخ سود بین بانکی در هفته اخیر

تازه‌‌‌ترین گزارش بانک‌مرکزی درباره تغییرات نرخ سود بین‌بانکی نشان می‌دهد که این نرخ در هفته منتهی به ۲۶ خردادماه رشد ۱۱/ ۰درصدی داشته و به ۶۸/ ۲۰‌درصد رسیده است.

 

آغاز عرضه جدید تغییرات حریم خصوصی واتس اپ

پس از عرضه آزمایشی چند قابلیت مرتبط با حریم خصوصی کاربران واتس ‌اپ، این شرکت اعلام کرد که از روز گذشته عرضه تغییراتی جدید در بخش‌های تصویر پروفایل، درباره (About)، وضعیت (Status) و آخرین بازدید (Last Seen) را آغاز کرده است.

 

نظارت والدین بر حساب های اینستاگرام نوجوانان ممکن شد

اینستاگرام ابزارهای نظارتی والدین بر حساب های کاربری نوجوانان را در کشورهای انگلیس و ایرلند فعال کرد. والدین با کمک این ابزار می‌توانند بر پروفایل‌های فرزندانشان نظارت کنند، محدودیت‌های روزانه برای استفاده از اپ تعیین کنند و همچنین ببینند چه کسی آنها را فالو می‌کند. قابلیت‌های مذکور نخستین‌بار در ماه مارس در آمریکا ارائه شدند و از والدین می‌خواهد با ارسال دعوت‌نامه‌ای برای فرزندانشان بر حساب کاربری آنها نظارت کنند.

 

افزایش مجدد دستمزدهای دویچه بانک برای حفظ کارکنان

همه می‌دانند که این ماه از سال، زمان معمولی برای افزایش حقوق کارمندان نیست، هرچند همان‌طور که بانک‌های مختلف مدام نشان داده‌اند، افزایش دستمزدها به امری تبدیل شده است که به طور موقت در طول سال توسط آنها اتفاق می‌افتد تا با افزایش حقوق در بانک‌های رقیب همگام شوند و دیگر یک اتفاق سالانه نیست، اما در دویچه بانک، به نظر می‌رسد آخرین افزایش دستمزدها، بیشتر به دلیل حفظ کارکنان این بانک باشد تا جبران تورم.

 

رشد ۸۳ درصدی درآمد تسهیلاتی بانک صادرات

بررسی عملکرد یک ساله بانک صادرات نشان می دهد خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری این بانک با رشد 83 درصدی به رقم 8.603 میلیارد تومان بالغ گردید.

 

زیان خالص بانک دی به بیش از ۵ همت رسید

بانک دی در 12 ماهه منتهی به اسفند 1400 به زیان خالص 5.868 میلیارد تومانی رسید. این بانک در سال قبل 3.464 میلیارد تومان سود ساخته بود.

 

بلوکه شدن ۸۰۰ هزار میلیارد تومان سهام بورسی در بانک ها

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: ۸۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع شرکت‌های بورسی در بانک‌ ها خاک می‌خورد که این منابع مربوط به سهامداران است که در قالب سود تقسیم نشده است و شرکت‌ها نیز برای آن برنامه و طرح توسعه‌ای ندارند.

 

آثار بلند مدت جنگ اوکراین بر اقتصاد و بانکداری ایران/ اکوسیستم اعتبار و سامانه پل/ آینده اینجاست

پنجاه و ششمین شماره از نشریه بانکداری آینده با موضوع آثار بلند مدت جنگ اوکراین بر اقتصاد و بانکداری ایران و جهان، همچنین اکوسیستم اعتباری ایران، آخرین وضعیت پرداخت لحظه ای(پل)، خدمات مالی تعبیه شده و ظرفیت های بلاکچینی توسعه تجارت، در پنج پرونده به سردبیری محمود فراهانی و با قیمت 250 هزار تومان منتشر شد.

 

انتصابات مدیر و معاونان شرکت پرداخت الکترونیک سداد

محمدحسین کاشی، احکام انتصاب جمعی از معاونان و مدیران جدید شرکت پرداخت الکترونیک سداد را صادر کرد.

 

کشف بدافزار سرقت کننده اطلاعات بانکی

محققان یک خانواده بدافزار جدید اندرویدی را کشف کرده‌اند که می‌تواند داده‌های شخصی و مالی را پس از به خطر انداختن دستگاه‌ها استخراج کند. به گفته محققان، این بدافزار نه‌تنها می‌تواند فرایندهای احراز هویت چندعاملی را دور بزند، بلکه می‌تواند داده‌های بانکی، رمزهای عبور و کیف پول‌های ارزهای دیجیتال را نیز به سرقت ببرد.

 

اولویت بانک ایران زمین در بهره گیری از بستر بانکداری دیجیتال

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین گفت: بهره گیری از بستر بانکداری دیجیتال یکی از اقدامات مهم بانک ایران زمین به شمار می‌رود.

 

رونمایی سامانه مالیات پایانه‌ های فروشگاهی در تیرماه

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور از افتتاح سامانه پایانه‌ های فروشگاهی در تیرماه و همزمان با هفته فرهنگ مالیاتی خبر داد.

 

استعلام و پرداخت آنی خلافی خودرو در اپلیکیشن آپ

یکی از خدمات پرکاربرد سوپراپلیکیشن آپ، خدمت خودرویی آپ است که کاربر با استفاده از آن به خدمات مختلفی مثل، پرداخت عوارض آزادراهی، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای، عوارض سالیانه خودرو و خلافی خودرو دسترسی دارد.

 

مهدی سعیدی مدیرعامل شرکت فناوران اعتماد راهبر شد

مهدی سعیدی در مراسمی با حضور حمیدرضا نائینی، مدیرعامل هلدینگ راهبر، معاونان و مدیران ارشد این مجموعه، به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت فنار منصوب شد.

 

روند روبه رشد سرقت هویت و کلاهبرداری در سال ۲۰۲۲

به نظر شما وضعیت تقلب در سال ۲۰۲۲ چگونه است؟ آیا روند رو به رشدی را برای وضعیت تقلب در سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی می‌کنید؟ یا برعکس تصور می‌کنید که با پیشرفت‌های حاصل شده در عصر دیجیتال به تدریج میزان تقلب و کلاهبرداری نیز به حداقل ممکن خواهد رسید؟

 

ارتقای ۳۰ پله ای جایگاه اینترنت ثابت ایران

وزیر ارتباطات در گفتگوی خبری شب گذشته اعلام کرد جایگاه ایران تا پایان دولت در ارتباطات سیار 20 پله و در اینترنت ثابت بیش از 30 پله رشد خواهد کرد. او ابراز امیدواری کرد در صورتی که پروژه اینترنت فیبر نوری اجرایی شود ایران در حوزه اینترنت ثابت جزو 50 کشور اول باشد.

 

حمیدرضا احمدیان مدیرعامل جدید داده ورزی سداد شد

هیات مدیره هلدینگ داده ورزی سداد، دکتر حمیدرضا احمدیان را به ‌عنوان مدیرعامل جدید این شرکت انتخاب کرد.

 

تلاش چین برای گسترش استفاده از یوان دیجیتال

دولت چین e-CNY را در حالی معرفی کرده است که پکن بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را سرکوب کرده است و در عوض به دنبال ارائه یک جایگزین دیجیتالی تحت تحریم و کنترل شده توسط دولت است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  +    =  57