روند روبه رشد سرقت هویت و کلاهبرداری در سال ۲۰۲۲

به نظر شما وضعیت تقلب در سال ۲۰۲۲ چگونه است؟ آیا روند رو به رشدی را برای وضعیت تقلب در سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی می‌کنید؟ یا برعکس تصور می‌کنید که با پیشرفت‌های حاصل شده در عصر دیجیتال به تدریج میزان تقلب و کلاهبرداری نیز به حداقل ممکن خواهد رسید؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،شاید جالب باشد که بدانید که بر خلاف تصور بسیاری از افراد رشد دیجیتال در حقیقت زمینه را برای افزایش تقلب فراهم می‌کند. بنابراین روند رو به رشدی برای تقلب در سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده است. از این رو ممکن است بسیاری از پیش‌بینی‌های انجام شده تا به اینجای کار نیز دست خوش تغییراتی شود.

مسئله اینجاست که هم اکنون ۶۷ درصد از جمعیت جهان از تلفن همراه هوشمند برای انجام کارهای روزمره خود استفاده می‌کنند. بنابراین تفاوتی ندارد که انجام کارهای روزمره فقط مرتبط با بانکداری دیجیتال و یا سایر کارهای اداری مرتبط باشد. چرا که در بازی‌های آنلاین و ارائه خدمات از راه دور نیز شرکت‌ها خدمات خود را با تقاضای مصرف‌کنندگان تطبیق می‌دهند.

با توجه به این نکات می‌توان گفت که موضوع دیجیتال بخش بزرگی از زندگی روزمره افراد را درگیر خواهد کرد. اما مسئله اینجاست که با گسترش مناسبات دیجیتال، احتمال کلاهبرداری نیز به شدت افزایش می‌یابد. رشد تصاعدی فیشینگ و حملات سایبری از جمله کلاهبرداری‌هایی هستند که وضعیت تقلب در سال ۲۰۲۲ را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

تقلب در سال ۲۰۲۲ گونه‌های مختلفی خواهد داشت. از جمله این کلاهبرداری‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کلاهبرداری در بازارهای آنلاین
حملات فیشینگ
کلاهبرداری در رسانه‌های اجتماعی
سوء استفاده از برنامه حفاظت از چک حقوق (PPP) ایالات متحده
کلاهبرداری با هویت مصنوعی
سرقت میلیاردها ارز دیجیتال
و …
متأسفانه، بر اساس مشاهدات و روندهای اخیر، انتظار می رود تهدید حملات سایبری، سرقت هویت و کلاهبرداری در سال جاری و پس آن روند رو به رشدی داشته باشد.

آگاهی از سرقت هویت

در ماه‌های اخیر کمپین هفته آگاهی از سرقت هویت توسط کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) برای آگاهی دادن به تهدید فزاینده سرقت هویت برگزار شده است. برگزاری این کمپین در حقیقت راهی برای یادآوری به موقع از اهمیت یک هویت دیجیتال ایمن و محافظت از حریم خصوصی داده‌ها می‌باشد.

با توجه به آنچه که از این کمپین‌ها به دست آمده است، در کنار این که افراد باید محتاط و باهوش باشند که کجا، چگونه و با چه کسی اطلاعات خود را به اشتراک می‌گذارند. شرکت‌هایی که داده‌های مصرف‌کنندگان را مدیریت می‌کنند نیز باید اطمینان حاصل کنند که از حریم خصوصی داده‌های مشتریان خود محافظت می‌کنند. زیرا در صورت نقض قوانین حریم خصوصی با جریمه‌های گزافی مواجه خواهند شد.

نتیجه‌گیری

با توجه به آنچه که تا کنون مطرح شد، می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که سرمایه‌گذاری برای یافتن راه‌حلی برای پیشگیری از تقلب در سال ۲۰۲۲ کلیدی خواهد بود. بر اساس نظرسنجی اخیر ۶۵ درصد از شرکت‌ها قصد دارند بودجه پیشگیری از تقلب خود را در سال آینده افزایش دهند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده شرکت‌ها باید فناوری‌های مناسبی را برای کشف تقلب داشته باشند. البته در عین حال نیز بایستی از مقررات مبارزه با پولشویی پیروی کنند. با افزایش تهدید کلاهبرداری، اطمینان از داشتن یک پلتفرم کامل اثبات هویت که شامل تأیید هویت، مشتری خود را بشناس (KYC) و راه‌حل‌های مبارزه با پولشویی (AML) برای اطمینان از داشتن یک پلتفرم اثبات هویت کامل است، از همیشه مهم‌تر خواهد بود. در خصوص مشتریان قابل اعتماد نیز باید شرایطی فراهم شود که شرکت‌ها بتوانند از حریم خصوصی مصرف کننده محافظت کنند و در کنار آن نیز از تقلب و جرایم مالی جلوگیری به عمل آورند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

65  ⁄  13  =