استعلام و پرداخت آنی خلافی خودرو در اپلیکیشن آپ

یکی از خدمات پرکاربرد سوپراپلیکیشن آپ، خدمت خودرویی آپ است که کاربر با استفاده از آن به خدمات مختلفی مثل، پرداخت عوارض آزادراهی، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای، عوارض سالیانه خودرو و خلافی خودرو دسترسی دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،اگر فردی توسط دوربین‌های راهنمایی و رانندگی یا توسط خود پلیس جریمه شود به محض ثبت در سیستم پلیس راهور، در اپلیکیشن آپ لیست جرائم او به روز می‌شود و کاربر می‌تواند با استعلام جریمه نسبت به پرداخت خلافی اقدام کند.

یکی از خدمات پرکاربرد سوپراپلیکیشن آپ، خدمت خودرویی آپ است که کاربر با استفاده از آن به خدمات مختلفی مثل، پرداخت عوارض آزادراهی، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای، عوارض سالیانه خودرو و خلافی خودرو دسترسی دارد.

در مصاحبه‌ای که عصربانک با فهیمه عین‌الهی، مدیر سرویس‌های خودرویی اپلیکیشن آپ داشته مزیت رقابتی و قابلیت‌های متفاوت این خدمات را بررسی می‌کنیم.

 انواع سرویس‌های خودرویی آپ

فهیمه عین‌الهی در ابتدا انواع سرویس‌های خودرویی اپلیکیشن آپ را این گونه برشمرد:« از جمله سرویس‌هایی که در اپلیکیشن آپ در زیرمجموعه سرویس‌های خودرویی قرار گرفته‌ است می‌توان به سرویس عوارض آزادراهی اشاره کرد. یکی از اهداف اصلی سرویس خودرویی آپ، تسهیل پرداخت عوارض آزادراه‌های مجهز به زیرساخت اخذ عوارض الکترونیکی برای کلیه شهروندان است. لذا در راستای تحقق بخشیدن به این هدف در حال حاضر اپلیکیشن آپ به عنوان یکی از بزرگترین تجمیع کنندگانی محسوب می‌شود که کامل‌ترین لیست آزادراه های  الکترونیکی دولتی سطح کشور را دارا می باشد و امکان پرداخت آنلاین عوارض را برای کاربران فراهم کرده است.

ضمن اینکه در آینده نزدیک قصد دارد لیست آزاد راه‌های خصوصی را به این مجموعه اضافه نماید. سرویس پرکاربرد دیگر سرویس طرح ترافیک است. همانطور که می‌دانیم یکی از روش‌های رایج برای کنترل و مدیریت ترافیک شهری اعمال طرح ترافیک در مناطق مختلف شهری است. با امکان تعبیه شده در اپلیکیشن آپ این فرصت را برای کاربران تهرانی فراهم شده است که به راحتی هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک خود را پرداخت کنند. در تلاش هستیم که این سرویس به زودی برای سایر کلان شهرها مثل تبریز، اصفهان و شیراز نیز فعال شود. یکی از سرویس های دیگری که در اختیار کاربران قرار گرفته، سرویس عوارض سالیانه خودرو هست که کاربران مالک خودوری پلاک تهران می توانند عوارض سالیانه خودروی خود را از طریق این سرویس بدون نیاز به حضور به مراکز خدمات شهرداری در زمان مقرر قبل از اینکه جریمه شوند، پرداخت کنند. همچنین مالکان خودروی پلاک سایر شهرها می‌توانند با در دست داشتن شناسه قبض، پرداخت عوارض سالیانه خودروی خود را تسویه نمایند. به منظور تکمیل خدمات پرداخت خودرویی و ارائه لیستی جامع از سرویس‌ها این امکان در اپلیکیشن آپ تعبیه شده است که شهروندان شهرهای مشهد، اصفهان، کاشان، شیراز و نوشهر بتوانند هزینه‌های پارک حاشیه ای خود را تسویه کنند. سرویس بسیار کاربردی که اخیرا در اختیار کاربران قرار گرفته سرویس خلافی خودرو است.»

نحوه استفاده از سرویس‌های خودرویی آپ

وی در پاسخ به این سوال که کاربران چگونه می‌توانند از این سرویس‌ها استفاده کنند گفت:« کاربرانی که اپلیکیشن آپ را در حال حاضر بر روی گوشی خود نصب کرده‌اند به‌راحتی می‌توانند از طریق منوی خودرو، وارد سرویس خودرویی در اپلیکیشن آپ شوند و هر پرداخت خردی که در حوزه خودرو مدنظر دارند را پرداخت کنند. همچنین از کسانی که اپلیکیشن آپ را نصب ندارند دعوت می‌شود این اپلیکیشن را از طریق مارکت‌های مختلف نصب کنند و  سبد محصولات تکمیلی را مشاهده و بنابر نیازهایشان از آن استفاده کنند.»

مزیت رقابتی سرویس‌های خودرویی آپ نسبت به اپلیکیشن‌های دیگر

مدیر خودرویی سرویس‌های اپلیکیشن آپ خاطرنشان کرد:« از جمله مزیت رقابتی که در سرویس خودرویی آپ وجود دارد می‌توان به کامل بودن سبد محصولات اشاره کرد که در آن سعی شده هرگونه نیاز خودرویی کاربران در این اپلیکیشن برطرف شود، هرچند در ابتدای مسیر هستیم و برای پوشش دادن و تکمیل نیازهای مشتریان  تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا بتوانیم نیاز آن‌ها را یکجا و با یک اپلیکیشن برای همه سرویس‌ها و  پرداخت‌های خردی که در حوزه خودرویی وجود دارد برآورده کنیم.

علاوه‌بر پوشش‌دهی جامع سرویس می‌توان به اعتبار آپ نیز اشاره کرد. با توجه به این‌که اپلیکیشن آپ حدود 13 سال است که در بازار فعالیت می‌کند به کیفیت سرویس و اعتبار آن اهمیت داده‌ شده است، بنابراین آپ با ارائه‌دهندگان سرویسی همکاری می‌کند که در حوزه پرداخت مشتریان مشکلی به وجود نیاید و اگر مشتریان خلافی یا عوارض آزادراهی خود را از این طریق پرداخت می‌کنند به آن‌ها اطمینان داده می‌شود که این پرداخت‌ها با زیرسیستم مربوطه در ارتباط و کاملا معتبر هستند».

او همچنین اضافه کرد:«کاربرانی که از اپلیکیشن آپ به‌عنوان اپلیکیشن پایه و کاربردی استفاده می‌کنند می‌توانند اکثر پرداخت‌های خرد در حوزه خودرو را با استفاده از اپلیکیشن آپ و کیف پول خود انجام دهند و کاربرانی که مدام از کیف پول آپ استفاده می‌کنند بدون هیچ پیچیدگی می‌توانند پرداخت‌های خود را انجام دهند و پرداخت از طریق کیف پول به ساده‌تر شدن و صرفه‌جویی در زمان کاربران کمک‌ می‌کند».

ویژگی‌های استعلام و تسویه خلافی خودروی آپ

عین‌الهی درباره  ویژگی‌های استعلام و تسویه خلافی خودروی آپ گفت:« بنا بر رویکرد جدید پلیس راهنمایی رانندگی برای ارائه گزارش خلافی به کاربران، مناقصه‌ای توسط سازمان مذکور برگزار شد که اپلیکیشن آپ توانست امتیاز لازم را کسب کند و درحال‌حاضر به‌عنوان کارگزار رسمی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی می‌تواند خدمات مربوط به خلافی را از طریق پلیس راهنمایی و رانندگی در اختیار کاربران قرار دهد. از جمله ویژگی‌های این سرویس جدید می‌توان به تسویه آنی خلافی اشاره کرد. بنابراین اگر کاربر توسط دوربین‌های راهنمایی و رانندگی یا توسط خود پلیس جریمه شود می تواند در اپلیکیشن آپ پس از استعلام لیست جرائم خود را مشاهده کند و از همین طریق پرداخت خلافی خود را انجام دهد. در گذشته ۱۴ روز کاری طول می‌کشید تا خلافی در سیستم ثبت و تسویه آن انجام شود اما با استفاده از اپلیکیشن آپ کاربران چه به‌صورت تجمیعی و چه بسیار تک‌تک می‌توانند قبض‌های خود را پرداخت کنند، تسویه آن در لحظه با پلیس راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود و خلافی صفر خواهد شد. این مسئله در زمانی‌که خودرویی توقیف ‌شده و آزادسازی آن منوط به صفر کردن جرائم و خلافی است می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

درحال‌حاضر در اپلیکیشن آپ این امکان فراهم‌ شده است که افراد بتوانند خلافی  پلاک خود را به‌صورت تجمیعی یا ریز خلافی دریافت کنند زمانی‌که ریز خلافی را دریافت می‌کنید می‌توانید محل، ساعت و دلیل آن را نیز مشاهده کنید. در تخلف‌هایی که توسط دوربین راهنمایی رانندگی به ثبت رسیده ‌است این امکان وجود دارد که شما بتوانید عکس خلافی خود را مشاهده کنید همچنین برای استعلام گیری خودروهایی که مالک آن شخص دیگری است اما به گوشی هوشمند دسترسی ندارد، می‌توانید استعلام خلافی آن‌ها را نیز دریافت کرده و امکان پرداخت برای آن‌ها نیز وجود دارد. زمانی‌که شما از گوشی خود برای فرد دیگری استعلام دریافت می‌کنید باید احراز هویت انجام دهید که با واردکردن شماره پلاک، کد ملی و شماره موبایلی که متعلق به آن شخص است، این کار انجام می‌شود و کدی چند رقمی به‌منزله احراز هویت به شماره ارسال خواهد شد و با وارد کردن آن کد، اعتبار سنجی انجام می‌شود و امکان استعلام گیری فراهم می‌شود .»

برنامه‌های آتی آپ در حوزه سرویس‌های خودرویی

او در پایان افزود:« قصد داریم هر خدمتی که در حوزه خودرو است و به کاربر کمک می‌کند به سبد محصولات خود اضافه کنیم تا کاربران بتوانند به‌راحتی مدیریت خودرو خود را برعهده بگیرند و هیچ نگرانی نداشته باشند. هر سرویسی که در این زمینه بتواند به ما کمک کند در نقشه راه ما قرار دارد و امیدواریم بتوانیم به‌صورت گام‌به‌گام آن‌ها را به مجموعه خود اضافه کنیم.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  1  =