افزایش مجدد دستمزدهای دویچه بانک برای حفظ کارکنان

همه می‌دانند که این ماه از سال، زمان معمولی برای افزایش حقوق کارمندان نیست، هرچند همان‌طور که بانک‌های مختلف مدام نشان داده‌اند، افزایش دستمزدها به امری تبدیل شده است که به طور موقت در طول سال توسط آنها اتفاق می‌افتد تا با افزایش حقوق در بانک‌های رقیب همگام شوند و دیگر یک اتفاق سالانه نیست، اما در دویچه بانک، به نظر می‌رسد آخرین افزایش دستمزدها، بیشتر به دلیل حفظ کارکنان این بانک باشد تا جبران تورم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و به نقل از گوگل نیوز، منابع مطلع از شرایط این بانک می‌گویند تیم استراتژی‌های دویچه بانک که گفته می‌شود در ۶ ماه گذشته محل نارضایتی بوده است، به تازگی افزایش حقوق داشته است. اما در حالی که دویچه بانک هیچ اظهار نظری در این خصوص نمی‌کند، ما می‌دانیم که افزایش حقوق ۱۰ تا ۲۰ درصدی توسط این بانک به صورت هدفمند صورت می‌پذیرد، به این معنی که افرادی که دویچه بانک با از دست دادن آنها دچار خسارت می‌شود، بیشترین افزایش حقوق را داشته‌اند.

این سخاوتمندی دویچه بانک همزمان است با موجی از خروج کارمندان تیم استراتژی‌های خود در لندن و نیویورک و فرآیند به اصطلاح  استخدامی ‌افراد جدید برای جایگزینی آنها نیز این بانک را دچار مشکلات بسیاری کرده است. به عنوان مثال در شهر نیویورک، دیو فورد و بروس لانگهام، مدیر بخش اصلی ایالات متحده و مسوول بخش بدهی جهانی، اخیرا به شرکت Eisler Capital، صندوق پوشش ریسک مسکن سم ویزنیا پیوستند. این دو نفر از کسانی بودند که در سال ۲۰۱۸ تیم استراتژی دویچه بانک را قبل از ترک این بانک راه‌اندازی کرده بودند.

منابع داخلی می‌گویند این اقدام کارمندان برای خروج ناشی از پرداخت دستمزد ضعیف، کار بیش از حد و همچنین تصمیم بانک برای قرار دادن این تیم زیر نظر مدیریت ریسک مرکزی بوده است، به این معنی که آنها دیگر به عنوان کارمندان دفتر اصلی دویچه بانک طبقه‌بندی نمی‌شوند و در نتیجه پاداش‌های کمتری

دریافت می‌کنند.

ظاهرا مشکلات در یافتن جایگزین برای این افراد، موجب افزایش حجم کاری کارکنان کنونی این بخش شده است و به این معنا است که به ناچار استخدام‌های جدید دویچه از آسیا اتباع آسیایی‌تبار خواهد بود. برای مثال، در ماه آوریل، دفتر دویچه بانک در لندن، گورجوت سینگ را از جی پی مورگان بمبئی استخدام کرد.

در حالی که بیشتر شرکت‌های تحت نظر دویچه بانک افزایش دستمزد داشته‌اند، زمزمه‌هایی وجود دارد که بانکداران دون‌پایه این بانک شامل این سخاوتمندی نشده‌اند. پایگاه داده‌های حقوق و دستمزد H-۱B  نشان می‌دهد تحلیلگران دویچه بانک در نیویورک هنوز ۸۵ هزار دلار در سال دریافت می‌کنند. ویزای H-۱B در ایالات متحده بر اساس بخش ۱۰۱ قانون مهاجرت و ملیت این کشور است که به کارفرمایان ایالات‌متحده اجازه می‌دهد به طور موقت کارگران خارجی را در مشاغل تخصصی استخدام کنند.

این در حالی است که در گلدمن ساکس و جاهای دیگر، نرخ پرداختی سالانه اکنون ۱۱۰ هزار دلار و بیشتر است. یکی از کارکنان دویچه بانک می‌گوید حتی پس از افزایش اخیر، دستمزد ما همچنان پایین‌تر از رقبا است. او ادعا می‌کند که در چند سال گذشته هیچ افزایش دستمزد سالانه‌ای در راستای تعدیل تورم به شرکت‌های بانک مرکزی داده نشده است.

شبکه این بانک شامل ۵۸ کشور با حضور گسترده در اروپا، آمریکا و آسیا است. از سال ۲۰۲۰، دویچه بانک بیست و یکمین بانک بزرگ جهان از نظر کل دارایی‌ها و شصت و سومین بانک در جهان از نظر ارزش بازار بود و به عنوان بزرگ‌ترین موسسه بانکی آلمان، جزو شاخص بورس DAX است. خدمات این غول بانکی آلمانی در زمینه بانکداری سرمایه‌گذاری، بانکداری شرکتی، مدیریت دارایی، بانکداری بازرگانی و بانکداری خصوصی است و تا سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۸۳ هزار نفر در این بانک مشغول به کار بوده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

62  +    =  65