آغاز عرضه جدید تغییرات حریم خصوصی واتس اپ

پس از عرضه آزمایشی چند قابلیت مرتبط با حریم خصوصی کاربران واتس ‌اپ، این شرکت اعلام کرد که از روز گذشته عرضه تغییراتی جدید در بخش‌های تصویر پروفایل، درباره (About)، وضعیت (Status) و آخرین بازدید (Last Seen) را آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،بر اساس این گزارش، تا پیش از این کاربران تنها می‌‌توانستند این تنظیمات را برای گزینه‌های همه (Everyone)، مخاطبان من (My Contacts) و هیچ‌‌کس (Nobody) فعال کنند؛ اما با این آپدیت جدید، گزینه دیگری تحت عنوان «مخاطبان من به استثنای…» (My Contacts except) نیز اضافه شده که امکان کنترل دقیق‌‌تری را ارائه می‌‌دهد. نمایش وضعیت آخرین بازدید (Last Seen) یکی از قابلیت‌‌هایی است که می‌‌تواند حریم خصوصی کاربران را به خطر بیندازند.

با این قابلیت، می‌‌توان دید که فرد آخرین بار چه زمانی وارد اپلیکیشن واتس‌‌اپ شده و مشخص کرد که آیا مخاطب پیام شما را دیده یا خیر؛ حتی اگر گزینه خوانده‌‌شده را غیرفعال کرده باشد. حال در این آپدیت جدید، کاربران می‌‌توانند این ویژگی را برای برخی افراد خاص غیرفعال کنند یا از نمایش تصویر پروفایل، درباره یا وضعیت را برای برخی افراد جلوگیری کنند.

به گفته واتس‌‌اپ، اگر وضعیت آخرین بازدید را برای افرادی خاص محدود کنید، شما نیز قادر به مشاهده آخرین بازدید این افراد نخواهید بود. تغییرات جدید در تنظیمات از طریق منوی سه نقطه در سمت راست و قسمت بالایی صفحه و بعد از انتخاب انتخاب گزینه‌های Accounts و Privacy قابل دسترسی است.

واتس‌‌اپ طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر قابلیت زیادی را به این پلتفرم اضافه کرده که هم در حوزه حریم خصوصی و هم بهبود تجربه کاربری بوده است. این شرکت در سال گذشته میلادی عنوان کرد که حساب‌‌های کاربری افرادی را که سیاست‌‌های حریم خصوصی جدید این شرکت را نپذیرند، محدود خواهد کرد. اما طولی نکشید که با موجی از انتقادهای کاربران و مهاجرت‌‌ها به اپلیکیشن‌‌های رقیب مواجه شد که در نهایت، واتس‌‌اپ ناچار به عقب‌‌نشینی از این سیاست خود شد. چند روز قبل نیز این شبکه اجتماعی، قابلیت انتقال تاریخچه چت‌‌ها از اندروید به آی‌اواس را برای کاربران خود فراهم کرد.

منبع: دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

59  +    =  60