از جهش ۷۴ درصدی سود در بانک سینا تا ارائه همزمان اینماد و درگاه پرداخت اینترنتی توسط سداد

مهمترین عناوین خبری امروز 1401/03/28 را بخوانید؛

بانک سینا با ارزش بازار بالغ بر 5 همت در سال 1400 به سود خالص 842 میلیارد تومانی دست یافت که مقایسه آن با سال قبل حاکی از جهش 74 درصدی در سود این بانک می باشد. همچنین بررسی عملکرد یک ساله بانک کارآفرین نشان می دهد خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری این بانک با رشد 104 درصدی به رقم 1.737 میلیارد تومان بالغ گردید. در حوزه بانکداری الکترونیک نیز تفاهم‌نامه همکاری جهت تولید خودپرداز‌ ارزی فی‌مابین شرکت‌های داده‌ورزی فرادیس البرز و پارس تکنولوژی سداد با حضور مدیران عامل منعقد گردید. همچنین شرکت پرداخت الکترونیک سداد از ارائه اینماد و درگاه پرداخت اینترنتی از طریق پنجره واحد تجارت الکترونیکی به متقاضیان خود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مروری بر عناوین خبری حوزه بانکی و پرداخت الکترونیک امروز 1401/03/28 به شرح زیر است:

 

روزهای نفس گیر بورس

 

در حالی‌که به‌نظر می‌رسید‌ رشد ۵۵/ ۲‌‌‌‌‌‌‌‌درصدی شاخص در ۲۳خرداد بتواند شوک جدیدی به اهالی بازار بورس بدهد، اما این اتفاق رخ نداد؛ این در حالی است که در دوشنبه مزبور تا حدود زیادی از جو منفی حاکم بر تالارهای شیشه‌ای کاسته شده بود، اما چرا این عامل که به‌تنهایی می‌توانست بستر جدیدی از رشد و صعود به ارتفاعات بالاتر را درمیان فعالان بورسی فراهم کند، اثربخشی لازم برای تحقق این مهم را نداشت؟ همان‌طور که بارها شاهد فراز و فرودهای نماگر این بازار بوده‌ایم، عوامل متعددی در مسیریابی سهام دخیلند. بر همین اساس سرمایه‌گذاران هرگز قادر به عبور کامل از مرز احتیاطی به‌دنبال یک محرک قوی نیستند.

 

سرویس اشتراکی جدید اسنپ راه اندازی شد

 

شرکت اسنپ که صاحب اپلیکیشن پیام‌رسان‌ تصویری «اسنپ چت» است، سرویس اشتراکی جدیدی به نام «اسنپ چت پلاس» را به صورت آزمایشی راه‌اندازی کرد.

 

تاثیر تسهیل خرید و فروش ارز بر سهام

 

در روزهای گذشته بانک مرکزی برای ایجاد ثبات و تعادل در بازار ارز پس از جلسه با صرافی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و در راستای تسهیل عرضه و فروش ارز دستورالعملی را ابلاغ کرد که بر اساس آن صرافی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مجاز ارز اسکناس صادرکنندگان را با نرخ توافقی، خریداری و به متقاضیان ارز بدون محدودیت بفروشند. گرچه برخی از کارشناسان معتقدند هنوز ابعاد ابلاغیه بانک مرکزی مشخص نیست اما یکی از علت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های رکوردشکنی بورس در روز دوشنبه به این ابلاغیه نسبت داده می‌شود.

 

نادیده گرفتن معلولان در بازار کار/ انتظار زنان معلول پشت درهای بسته اشتغال

 

بررسی‌ها نشان می دهد نرخ اشتغال نیروی کار افراد دارای معلولیت بسیار پایین است. نرخ ‌عدم‌تحرک زنان دارای معلولیت نه تنها بیشتر از زنان بدون معلولیت است، بلکه از میزان مردان دارای معلولیت و بدون معلولیت نیز بیشتر است.

 

تاثیر یارانه پنهان انرژی در افزایش ضریب جینی

 

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: یارانه پنهان انرژی بیش از ۱۰۰میلیارد دلار است و به طور عمده قشرهای مرفه از آن استفاده می‌کنند و ضریب جینی افزایش یافته و فاصله طبقاتی زیاد شده است و یک عده سهم بیشتری از کشور می‌برند. سیدمسعود میرکاظمی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری اردستان افزود: کشورمان فقیر نیست، اما مشکلات زیادی داریم که نیاز به آسیب‌شناسی دارد.

 

سراشیبی فروش اوراق مالی اسلامی

بانک مرکزی با توجه به پیش‌بینی وضعیت نقدینگی بازار اقدام به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید (ریپو) به ارزش ۶۵هزار میلیارد تومان کرد. بررسی میزان فروش اوراق در این حراج و مقایسه آن با حراج‌‌های قبلی نشان می‌‌دهد که روند فروش اوراق مانند حراج‌‌های قبلی خردادماه همچنان نزولی بوده است.

 

الزام صرافی ها در خرید ارز توافقی از اشخاص حقیقی و حقوقی

 

با صدور بخشنامه جدید بانک مرکزی، صرافی‌ها مجاز به خرید ارز همه اشخاص حقیقی و حقوقی با نرخ توافقی شدند.

 

اعلام آمادگی سندیکای بیمه گران برای افزایش خدمت رسانی به مردم

 

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران به همراه اعضای هیات رئیسه در دیدار با رئیس کل بیمه مرکزی به تعامل و همکاری سندیکای بیمه گران ایران با بیمه مرکزی در چارچوب برنامه استراتژیک تنظیم شده و اعلام آمادگی برنامه‌های این نهاد در راستای پیشبرد فعالیت‌ها و افزایش خدمت‌رسانی به مردم اشاره کردند.

 

جهش ۷۴ درصدی سود در بانک سینا

 

بانک سینا با ارزش بازار بالغ بر 5 همت در سال 1400 به سود خالص 842 میلیارد تومانی دست یافت که مقایسه آن با سال قبل حاکی از جهش 74 درصدی در سود این بانک می باشد.

 

رشد ۱۰۴ درصدی درآمد بانک کارآفرین در یک سال اخیر

 

بررسی عملکرد یک ساله بانک کارآفرین نشان می دهد خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری این بانک با رشد 104 درصدی به رقم 1.737 میلیارد تومان بالغ گردید.

 

به روز رسانی سامانه بانکداری اینترنتی بانک رفاه کارگران

 

در راستای بهبود ارائه خدمات الکترونیک، سامانه بانکداری اینترنتی بانک رفاه کارگران به‌روزرسانی شد.

 

استقرار یک هزار شعبه تیپاکس در سراسر کشور

 

تیپاکس در سراسر کشور چیزی حدود یک هزار شعبه دارد و به عبارت بهتر هیچ شهری با جمعیت بیش از هفت هزار نفر نیست که تیپاکس آن را پوشش نداده باشد.

 

همکاری فرادیس البرز و پارس تکنولوژی سداد برای تولید ۴۰۰ دستگاه خودپرداز ارزی

 

تفاهم‌نامه همکاری جهت تولید خودپرداز‌ ارزی فی‌مابین شرکت‌های داده‌ورزی فرادیس البرز و پارس تکنولوژی سداد با حضور مدیران عامل منعقد گردید.

 

حذف مکاتبات کاغذی بیمه ای با اپلیکیشن “بیمه ایران من “

 

عضو هیات مدیره شرکت سهامی ‌بیمه ایران گفت: فعال‌سازی اپلیکیشن «بیمه ایران من» در دو حوزه صدور و خسارت و با هدف کاهش مراجعات حضوری و همچنین حذف مکاتبات کاغذی، از جمله اقدامات راهبردی و کاربردی بیمه ایران است.

 

دریافت «بلیت امنیتی» از طریق برنامک رمزساز بانک اقتصادنوین

 

امکان دریافت «بلیت امنیتی» برای استفاده در سامانه اینترنت بانک از طریق برنامک «رمزساز بانک اقتصادنوین» فراهم شد.

 

افزایش ۵۰ برابری فروش شرکت های دانش بنیان

 

مدیر نظارت صندوق نوآوری و شکوفایی، از افزایش بیش از ۵۰ برابری میزان فروش شرکت‌های دانش‌بنیان پس از استفاده از خدمات لیزینگ و استصناع صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد.

 

تولید حق بیمه دانا از مرز ۴ هزار میلیارد تومان گذر کرد

 

مدیرعامل بیمه دانا تصریح کرد: تا پایان خرداد، تولید حق‌بیمه این شرکت در شاخص فروش از مرز۴هزار میلیارد تومان خواهد گذشت و ما همچنان در رتبه دوم صنعت بیمه باقی خواهیم ماند.

 

اعلام ورشکستی زیر مجموعه های روسی گوگل

جدیدترین گزارش‌ها حاکی از آن است که زیرمجموعه روسی گوگل اسناد مربوط به اعلام ورشکستگی را تنظیم کرده است.

 

ایران یازدهمین کشور در معرض حملات سایبری/نفوذ هکرها به ایران ۹۸ درصد رشد داشته است

گزارش جدید شرکت surfshark نشان می‌دهد از سال۲۰۰۴ تا کنون نزدیک به ۱۵میلیارد بار کاربران اینترنتی در سراسر جهان مورد حملات سایبری قرار گرفته‌اند.

 

سرانجام تلخ بازار رمز ارز/ سقوط بی سابقه بیت کوین

 

داده‌های صرافی بایننس نشان می‌دهد قیمت بیت‌کوین روز شنبه ۲۸ خرداد (۱۸ ژوئن) برای اولین‌بار پس از ۱۶ دسامبر ۲۰۲۰ به زیر ۲۰ هزار دلار سقوط کرده است.

 

ارائه همزمان اینماد و درگاه پرداخت اینترنتی توسط پرداخت الکترونیک سداد

 

شرکت پرداخت الکترونیک سداد آمادگی دارد از طریق پنجره واحد تجارت الکترونیکی به متقاضیان درگاه ‌پرداخت ‌اینترنتی همزمان با دریافت اینماد، درگاه ارائه کند.

 

مبنای اخذ مالیات از تراکنش های بانکی خوداظهاری مودیان است

 

ادارات مالیاتی در رسیدگی به تراکنش‌های بانکی از جمله وجوه واریزی به حساب از طریق دستگاه کارت‌خوان باید اصل را بر صحت ادعای مؤدیان بگذارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  2