خدمات تمام وقت دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد

خدمات تمام وقت دیجیتال نشان‌دهنده فرآیند اصلی است که در آن شرکت‌ها و سازمان‌ها، مشتریان و کاربران خود را به روشی سریع، ساده، ایمن و تضمینی با هم ادغام می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، خدمات تمام وقت دیجیتال نشان‌دهنده فرآیند اصلی است که در آن شرکت‌ها و سازمان‌ها، مشتریان و کاربران خود را به روشی سریع، ساده، ایمن و تضمینی با هم ادغام می‌کنند.

این بخش مهم و ضروری از رابطه میان کاربر و سازمان به عنوان لحظه‌ای کلیدی برای دو جنبه اساسی معرفی می‌شود: امنیت شرکت یا سازمان برای به دست آوردن یک کاربر قانونی به عنوان مشتری با کنترل‌ها و نظارت‌ها مناسب و تصمیم نهایی مشتری بالقوه برای تبدیل شدن به یک مشتری.

تعریف خدمات تمام وقت دیجیتال و نحوه کارکرد آن

خدمات تمام وقت (onboarding) به فرآیند جذب یا اشتراک کاربران جدید اشاره دارد و اطمینان می‌دهد که این کاربران به تمام خدمات و محصولاتی دسترسی دارند که یک سازمان می‌تواند به روشی ساده و سریع ارائه دهد و آن‌ها را در پایگاه داده ادغام و یکپارچه می‌کند.

اکنون این سوال پیش می‌آید که فرآیند پذیرش مشتری در خدمات تمام وقت چیست؟ این فرآیند شروع رسمی یک رابطه مستقیم و توافقی با یک فرد به عنوان کاربر ثبت شده یا مشتری رسمی است.

این فرآیند را می‌توان گامی مهم تلقی کرد که در آن تصمیم‌گیری می شود که آیا مشتریان بالقوه به مشتریان ثابت شرکت تبدیل می‌شوند یا تلاش‌های خود را رها می‌کنند.

بنابراین، مشتری در شرکت ما ثبت می‌شود و داده‌هایی را ارائه می‌دهد که امکان شناسایی و دسترسی به محصولات و/یا خدمات را فراهم می‌کند.

اگرچه مفهوم پذیرش مشتری در حوزه منابع انسانی و مدیریت استعداد به خوبی شناخته شده است، اما این اصطلاح به طور گسترده در هر زمینه‌ای استفاده می‌شود که در آن سازمان نیاز دارد یک فرد را در ساختار خود بگنجاند، چه به عنوان مشتری، چه به عنوان کارمند و چه به عنوان یک کاربر.

این فرآیند که اکنون دیجیتالی شده است، می‌تواند به طور کامل به صورت آنلاین و از راه دور از هر دستگاه مجهز به دوربین انجام شود.

به لطف کنترل‌های فنی و امنیتی خاص و جامع، شرکت‌های فعال در هر حوزه‌ای، از جمله شرکت‌هایی که حساسیت کار آن‌ها بالاست مانند بخش‌های مالی، می‌توانند مشتریان و کاربران جدید را از هر کجا، در هر زمان و از طریق هر کانالی با پشتیبانی امنیتی و نظارتی به صورت دیجیتالی شناسایی کنند. این همان پذیرش مشتری در خدمات تمام وقت است.

فرآیند پذیرش مشتری با نام مشتری خودت را بشناس (KYC) نیز شناخته می شود. این اصطلاحات که به طور گسترده در بخش‌هایی مانند بانکداری، امور مالی، بیمه یا حوزه‌های مرتبط استفاده می‌ شوند، مترادف با خدمات تمام وقت دیجیتال هستند که در همه‌ی صنایع و زمینه‌ها استفاده می‌شود.

بنابراین، از این تعاریف می‌توانیم حدس بزنیم که خدمات تمام دیجیتال به مشتری فرآیندی است که به صورت خودکار و از طریق یک دستگاه دیجیتال انجام می شود.

خدمات دیجیتال

انواع فرآیندهای پذیرش مشتری و ارائه خدمات تمام وقت

پذیرش حضوری مشتری: این روش، مرسوم‌ترین نوع پذیرش مشتری است. مشتری به دفتر تجاری، شعبه یا فروشگاه یک شرکت به صورت حضوری مراجعه می‌کند و تمامی مدارک هویتی خود را به عنوان مدرک شناسایی ارائه می‌دهد.

پذیرش نیمه‌حضوری مشتری: شرکت‌ها اسناد را به صورت دیجیتالی به مشتریان جدید خود ارائه می‌دهند تا آن‌ها داده‌ها را در خانه پر کنند، اما با این وجود، مشتریان باید برای تحویل مدارک به محل شرکت مراجعه کنند.

پذیرش دیجیتال مشتری: این نوع پذیرش به عنوان پذیرش آنلاین یا از راه دور نیز شناخته می‌شود. این فرآیند با اجرای یک نرم افزار پذیرش مشتری به صورت کاملاً دیجیتالی می‌شود و مشتریان در صورت عدم تمایل نیازی به مراجعه به دفتر یا فروشگاه ندارند و می‌توانند با همان امنیت و تضمین از راه دور به مشتری ثابت تبدیل شوند.

احراز هویت چگونه با نرم‌افزار خدمات تمام وقت به مشتری کار می‌کند؟

احراز هویت دیجیتال به طور کامل بخش مالی را متحول می‌کند.

بانک‌ها و موسسات مالی نیازهای مشتریان امروزی را درک کرده‌اند و فرآیند پذیرش آن‌ها را به گونه‌ی تغییر داده‌اند تا تجربه‌ای راحت و در دسترس داشته باشند و در زمان ثبت نام برای دریافت خدمات، کارها را بدون مشکل انجام دهند.

احراز هویت دیجیتال، زمان را بهینه‌سازی کرده و هزینه‌ها کاهش یافته است. یک فرآیند ۱۰۰درصد آنلاین و از راه دور به لطف نرم افزار پذیرش مشتری است.

مشتریان برای خرید و دسترسی به محصولات و خدمات نیازی به جابجایی و حضور در محل ندارند.

در حال حاضر و با تصویب قوانین جدید و راه حل‌های فناوری توسعه یافته توسط شرکت های رگ‌تک، افتتاح حساب‌ بانکی از راه دور با همان ضمانت و امنیت روش‌های حضوری امکان پذیر است.

چرا خدمات تمام وقت دیجیتال کسب‌وکارها را متحول می‌کند؟

شرکت‌های فعال در بخش مالی از فناوری جدید انقلابی و چارچوب قانونی آن بهره‌مند شده‌اند. اولاً، استفاده از این فناوری توسط کاربران آسان است و یک فرآیند خسته کننده و پیچیده را به فرآیندی فوری و روان تبدیل می‌کند.

از سوی دیگر، تشخیص زنده بودن چهره به لطف پیاده‌سازی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی توسط برخی از ارائه‌دهندگان نرم‌افزار در فرآیند KYC (مشتری خود را بشناسید) امکان تأیید در زمان واقعی را فراهم می‌کند.

این موارد نشان داده‌اند که شرکت‌هایی که از فناوری خدمات تمام وقت دیجیتال برای جذب مشتری استفاده می‌کنند، به لطف ادغام راه‌حل‌های داخلی، نرخ تبدیل خود را به طور تصاعدی افزایش داده‌اند. این سیستم جدید همچنین از مشتریان در برابر کلاهبرداری محافظت می‌کند، زیرا این فناوری با سخت ترین استانداردهای امنیتی احراز هویت ویدیویی مطابقت دارد.

ارائه خدمات ضد پولشویی تمام وقت به مشتری در بانکداری چیست؟

فرآیند خدمات تمام وقت دیجیتال کلید افزایش نرخ تبدیل و بهبود تجربه کاربر است و همزمان با سخت‌ترین مقررات ضد پولشویی (AML) و مشتری خودت را بشناس (KYC) مطابقت دارد.

این فرآیند هزینه‌ها را به شدت کاهش و بهره‌وری را افزایش می‌دهد و موانع و مدت زمان انتظار را از بین می‌برد.

بسیاری از شرکت‌ها، به‌ویژه در صنعت مالی، با پذیرش دستورالعمل AML5 در فرآیند خدمات تمام وقت دیجیتال خود، به بازار جدید اروپایی با ۵۰۸ میلیون مشتری بالقوه دسترسی دارند.

راه حل‌های خدمات تمام وقت دیجیتال

۹ بانک از هر ۱۰ بانک اروپایی با سیستم‌های احراز هویت ویدیویی، فناوری شناسایی الکترونیکی دیجیتال را پیاده‌سازی کرده‌اند.

این فناوری به بانک‌ها اجازه می‌دهد جذب مشتری خود را تا ۸۴ درصد افزایش دهند.

فرآیند سنتی خدمات به مشتری و پذیرش او، که معمولاً به طور متوسط حدود ۳ هفته طول می‌کشد، به لطف پذیرش دیجیتال در ۳ دقیقه یا کمتر انجام می‌شود.

صرفه‌جویی در زمان هم برای کارکنان و هم برای مشتریان قابل توجه است، بوروکراسی را کاهش می‌دهد و مانع از دست دادن مشتریان بالقوه در آخرین مراحل فرآیند جذب مشتری می‌شود.

تمامی این مولفه‌ها به بانک‌ها و شرکت‌ها اجازه داده است تا هزینه های عملیاتی خود را کاهش و حجم فروش خود را افزایش دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  ⁄    =  32