حجم معاملات در بازار فارکس به ۶.۶ تریلیون دلار رسید

روزانه حجم زیادی از معاملات در فارکس صورت می گیرد، به طوری که طبق آخرین گزارش های آماری، حجم معاملات در این بازار، روزانه 6.6 تریلیون دلار گزارش شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، فارکس، بازار تبادل ارزهای خارجی که سال های زیادی از زمان پیدایش آن می گذرد، محلی برای کسب سود از تغییرات نرخ ارزها نسبت به یکدیگر است.

روزانه حجم زیادی از معاملات در فارکس صورت می گیرد، به طوری که طبق آخرین گزارش های آماری، حجم معاملات در این بازار، روزانه 6.6 تریلیون دلار گزارش شده است.

حجم بالای معاملات در فارکس نشان دهنده چیست؟

بر اساس آخرین گزارش آماری بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی (Bank for International Settlements) در دسامبر سال 2019، حجم روزانه‌ معامله در بازار فارکس 6.6 تریلیون دلار در روز گزارش شده است (بانک تسویه حساب های بین المللی یا به اختصار BIS به عنوان یک بانک بین المللی به سایر بانک های مرکزی خدمات ارائه می دهد).

ارزش بازار یا حجم معاملات در بازار فارکس بسیار بیشتر از بازار بورس و ارزهای دیجیتال است به طوری که این دو بازار در برابر فارکس بسیار کوچک هستند.

حجم بالای معاملات در فارکس یا FX Market منجر به نقدینگی بیشتر در این بازار شده است و نقدینگی یا لیکوئیتی بیشتر به این معناست که شما به سرعت می توانید دارایی مالی خود که در فارکس همان ارزهای خارجی هستند را سریع به پول تبدیل کنید.

ساختار بازار فارکس

فارکس یا بازار جفت ارزها که برگرفته از عبارت Foreign Exchange‌ است، بازاری غیرمتمرکز و یکی از انواع بازارهای OTC‌ است. OTC به معنای بازار خارج از بورس یا فرابورس است.

به زبان ساده، فارکس برخلاف بازارهای بورس که در یک مکان مشخص برگزار می شوند و یک سازمان مشخص تمام فعالیت های موجود در آن را بررسی می کند، محل مشخصی ندارد.

همین غیرمتمرکز بودن فارکس باعث شده تا تعداد افراد شرکت کننده در این بازار بیشتر از سایر بازارهای مالی در جهان باشد.

گستردگی شرکت کنندگان فارکس و نبود یک سازمان کنترل کننده مرکزی باعث شده تا امکان دستکاری و تقلب در معاملات فارکس تا حد بسیار زیادی کم باشد.

نقش بانک ها و کمپانی های بزرگ در فارکس

فارکس در واقع محلی برای تبادل ارز میان بانک ها و کمپانی های بزرگ است و در واقع آنها هستند که بیشترین حجم معاملات در فارکس را به وجود می آورند.

نقش کارگزاری های ECN در فارکس

بروکرهای خُرده فروشی در فارکس، به عنوان واسط میان معامله گران حرفه ای یا افراد شخصی و بازار بزرگ فارکس هستند.

این بروکرها خود دو نوع دارند. نوع اول که به آنها بازارساز گفته می‌شود، معاملات با حجم های بزرگ را به بخشهای کوچکتر تقسیم کرده و با اضافه کردن مبلغ ناچیزی به عنوان سود، این معاملات کوچک را در اختیار افراد حرفه ای قرار می دهند اما بروکرهای ECN دسترسی افراد به قیمت ها را بدون واسطه فراهم می کنند و بنابراین کارمزد کمتری از معاملات می گیرند.

نقش معامله گران حرفه ای در فارکس

معامله گران حرفه ای کسانی هستند که نسبت به بانکها سرمایه کمتری دارند و برخلاف کمپانی های بزرگ که برای صادرات و واردات محصولات مورد نیاز خود باید ارز خود را با کشورهای دیگر مبادله کنند، افراد شخصی به تبادل ارز نیاز ندارند و فقط می خواهند از فرصت های معاملاتی موجود در نوسانات قیمتی این جفت ارزها، سود به دست بیاورند.

به همین دلیل تریدرهای حرفه ای برای شرکت در بازار فارکس باید با ثبت نام در یک بروکر معتبر و باز کردن یک حساب معاملاتی به خرید و فروش در فارکس دسترسی داشته باشند.

این افراد می توانند با استفاده از حساب های ECN در بروکرها، به شکل مستقیم به قیمت ها دسترسی داشته باشند و کارمزد کمتری برای انجام معاملات بپردازند.

فرصت های سودآور در فارکس

فارکس
نوسانات قیمت در فارکس و قدمت و اعتبار این بازار باعث شده تا معامله گران بسیاری به کسب سود از این بازار علاقه مند شوند اما باید گفت که بدون یادگیری فارکس نمی توان قدم در راه انجام معاملات در این بازار برداشت.

آموزش فارکس، دریچه موفقیت در حرفه معامله گری را به روی شما می گشاید. این آموزش شامل جنبه های مختلفی می شود.

به عبارت دیگر برای یادگیری فارکس باید به تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال یا بنیادی، اصول اقتصاد کلان، مدیریت ریسک و سرمایه و روان شناسی بازار مسلط باشید.

اقتصاد کلان و تحلیل بنیادی در فارکس

قیمت ها در بازار فارکس تحت تاثیر عوامل اقتصادی مثل نرخ تورم، نرخ بهره، تولید ناخالص داخلی و … قرار دارند.

به همین دلیل آگاهی از فاکتورهای مربوط به اقتصاد کلان در فارکس به شما کمک می‌کند تا ارزش واقعی ارزها را پیدا کنید.

به همین علت است که آموزش اقتصاد کلان یکی از مبحث‌های مهم در حوزه آموزش فارکس به حساب می آید.

با شناسایی آمارهای موجود در اقتصاد کلان که بر قیمتها در فارکس تاثیرگذار هستند و نحوه تحلیل این آمارها می توانید روند قیمت در آینده را تا حد درستی پیش بینی کنید.

در واقع مباحثی که در اقتصاد کلان وجود دارند با تحلیل بنیادی در فارکس مرتبط اند و شما می توانید از این طریق تحلیل فاندامنتال فارکس را هم یاد بگیرید.

از فاکتورهای مهم اقتصاد کلان در فارکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تولید ناخالص ملی

GNP
GDP
نرخ تورم
نرخ بیکاری
شاخص قیمت مصرف کننده
نظام تک نرخ و چند نرخی

با یادگیری اصول کلان می توانید سرمایه گذاری در فارکس را با دقت بیشتری انجام دهید. به عبارت دیگر با آموزش اقتصاد کلان می توانید در شرایط اقتصادی مختلف تصمیم های متفاوت اما درست بگیرید تا علاوه بر حفظ سرمایه بتوانید به مقدار آن نیز بیافزایید.

تحلیل تکنیکال در فارکس

با تحلیل نوسانات قیمت در قالب چارت ها یا نمودارها می توان تا حد قابل اطمینانی روند آینده قیمت را تعیین کرد. در تحلیل تکنیکال از روشهای مختلفی برای پیش بینی قیمت استفاده می شود که شامل موارد زیر می شوند:

مفاهیم پایه مثل خطوط حمایت و مقاومت، خطوط روند و کانال های قیمتی
الگوهای کلاسیک قیمتی مثل سر و شانه، سقف و کف دو قلو و مثلث
الگوهای شمعی ژاپنی مثل مرد دارآویز، پوشا و چکش
فیبوناچی، الگوهای هارمونیک، امواج الیوت و پرایس اکشن

رقم بالای 6.6 تریلیون دلار به عنوان حجم معاملات در فارکس، نشان از اعتماد بسیاری از افراد در جهان به این بازار بین المللی دارد.

بازاری که می توانید در آن به واسطه این حجم بالای معاملات، در کسری از ثانیه دارایی مالی خود را خریده یا به فروش برسانید.

اگر بتوانید خود را به سلاح آموزش فارکس مجهز کنید می توانید در این بازار حرفه ای شوید.

حرفه ای شدن در بازار فارکس به معنای کسب سود مستمر از این بازار است.

سودی که می تواند خیلی بیشتر از بسیاری از مشاغل تمام وقت در ایران باشد.

منبع: www. amoozesh-boors.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  4