تحقق تامین مالی بورسی در شرکت های دانش بنیان

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از همه ابزارهای تجهیز منابع به ویژه بازار سرمایه برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،سید احسان خاندوزی در نشست خبری عرضه اولیه تپسی به عنوان نخستین استارت آپ در بازار سرمایه گفت: در خصوص تأمین مالی کسب و کارهای نوآورانه و فناورانه اقدامات قابل دفاعی انجام شده است، اما در سایر مراحل با تنگنا مواجه هستیم.

وی گفت: سعی می‌کنیم از ابزارهای مالی مختلف از جمله اعتبار مالیاتی برای این کسب و کارها استفاده کنیم و در ماه‌های آینده روزهای بهتری را برای این کسب و کارها شاهد باشیم.

سهم کسب و کارهای فناورانه تا سه سال آینده به ۱۰ درصد GDP می‌رسد

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات نیز در این مراسم گفت: آی سی تی زیر ساخت توسعه کشور در همه بخش هاست و با دولت هوشمند و الکترونیک بسیاری از مشکلات اقتصادی را می‌توان حل کرد.

وی افزود: امیدواریم با توسعه کسب و کارهای جدید و فناورانه سهم این کسب و کارها از تولید ناخالص داخلی طی سه سال آینده از ۶ درصد کنونی به ۱۰ درصد برسد.

جهت گیری ۲۰ سال آینده با قانون جهش تولید دانش بنیان

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز گفت: استارتاپ‌هایی در حوزه‌های بیوتکنولوژی نانو و سلول‌های بنیادی وارد بازار سرمایه خواهند شد.

وی با بیان اینکه باید روش‌های تأمین مالی این بنگاه‌ها تغییر کند، افزود: قانون جهش تولید دانش بنیان‌ها که از یک ماه پیش ابلاغ شده، یک تغییر روش است و جهت گیری ۲۰ سال آینده را نشان می‌دهد.

تأمین مالی جمعی دانش بنیان‌ها تقویت می‌شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در این نشست ضمن تاکید بر تقویت تأمین مالی جمعی شرکت‌های دانش بنیان، به اولویت پذیرش شرکت‌های دانش بنیان و مبتنی بر اقتصاد دیجیتال در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: پذیرش شرکت تپسی در بازار سرمایه آغاز یک راه جدید است، چراکه اکنون سرمایه شرکت‌های بزرگ دنیا بیشتر سرمایه‌های دیجیتال و سرمایه‌های فکری است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، تصریح کرد: برای افزایش تأمین مالی شرکت‌های دانش بنیان تلاش می‌کنیم نقش مؤثر داشته باشیم که این کار می‌تواند با انتشار اوراق بدهی و پذیرش شرکت‌ها در بورس و با کمک صندوق‌های سرمایه گذاری انجام شود.

وی ادامه داد: تأمین مالی جمعی نیز از دو سال گذشته شروع شده است و امسال نقش آن را برای شرکت‌های دانش بنیان پررنگ می‌کنیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین گفت: اکنون ۵۰ شرکت در بازار سرمایه داریم که به نوعی فعالیت دانش بنیان دارند، اما شرکت تپسی به طور کامل یک شرکت نوآورانه (استارتاپی) و دانش بنیان است که امیدواریم شاهد شکوفایی دانش‌بنیان‌ها باشیم که اقتصاد را متحول کند.

کشف قیمت تپسی با حضور ۴۷ صندوق سرمایه‌گذاری

میثم فدایی مدیرعامل فرابورس ایران نیز در این نشست گفت: کشف قیمت تپسی با حضور ۴۷ صندوق سرمایه‌گذاری انجام شده و مراحل آن با دقت در هیئت پذیرش طی شده است.

مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه تقاضاهای خوبی برای حضور شرکت‌های نوآورانه (استارتاپ‌ها) در بازار سرمایه داریم، ابراز امیدواری کرد در ماه‌های آینده شاهد عرضه‌های دیگری در این حوزه باشیم

وی با اشاره به اینکه اتفاق بسیار بزرگی افتاده و عرضه تپسی شروع یک راه جدید در بازار سرمایه است، گفت: امیدواریم شاهد شکوفایی دانش‌بنیان‌ها باشیم که اقتصاد را متحول کند.

تأمین مالی بورسی برای کسب‌وکارهای نوپا، نوآور و فناور، رسماً کلید خورد

همچنین وزیر اقتصاد نیز در توییتی با بیان تپسی مدت زیادی در کش‌وقوس ورود به بازار سرمایه گرفتار بود و یکی از برنامه‌های اعلامی ما، «تسهیل ورود شرکتها به بازار سرمایه» بود، اعلام کرد: امروز تأمین مالی بورسی برای کسب‌وکارهای نوپا، نوآور و فناور، رسماً کلید خورد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  2  =