گوگل کروم بدترین مرورگر برای شناسایی حملات فیشینگ شناخته شد

Google Chrome بدترین مرورگر وب برای شناسایی و مسدود کردن حملات فیشینگ است و67 درصد ضعیف‌تر از فایرفاکس عمل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،در یک مطالعه تحقیقاتی، نشانی‌های وب 800 سایت فیشینگ (که به تازگی کشف شده اند) در مرورگرهای وب مختلف جستجو شده که نشان می‌دهد: Google Chrome  تنها 28 درصد از سایت های فیشینگ را هنگام استفاده در ویندوز و 25 درصد در رایانه Apple Mac  را شناسایی و مسدود می کند.

در این میان مرورگر فایرفاکس بهترین عملکرد را داشته و از 85 درصد حملات فیشینگ در ویندوز و 78 درصد در مک جلوگیری می کند. در این مطالعه مرورگر پیش‌فرض Microsoft Edge ویندوز، 82 درصد حملات فیشینگ را مسدود می‌کند و رتبه دوم را در اختیار دارد، مرورگر پیش‌فرض Apple MacOS Safari نیز 77 درصد حملات را شناسایی و مسدود می کند. اما مرورگر opera تنها  56 درصد  حملات را در سیستم عامل مک و ویندوز شناسایی می کند.

در کلاهبرداری‌های فیشینگ، مجرمان سایبری پیام‌هایی جعلی را ایجاد و برای دیگران در فضای مجازی ارسال می کنند، زمانی که قربانی بر روی پیوند  ارسالی کلیک می کند به یک وب‌سایت جعلی هدایت و  ویروس‌ها بر روی دستگاهشان نصب می شود، یا  اطلاعات شخصی آنها به سرقت می رود که می‌تواند منجر به سوء استفاده از اطلاعات مالی آنها شود.

بسیار نگران کننده است که می بینیم شرکت بزرگی مانند گوگل اجازه می دهد تا امنیت کاربرانش از این طریق افشا شود ، امنیت پایین هدیه به کلاهبردارانی است که دائماً در تلاش هستند از حملات فیشینگ برای دسترسی به اطلاعات کاربران استفاده کنند. اگر در مورد امنیت آنلاین خود نگران هستید، مراقب کلیک کردن بر روی پیوند های ناشناس باشید ، یک بسته آنتی ویروس با کیفیت بالانصب کنبد و مرورگر خود را به روز نگه دارید.

سخنگوی گوگل در پاسخ به این گزارش بیان داشته است: نظر دادن در این باره مشکل است زیرا اطلاعات بسیار کمی در مورد روش تحقیق این گزارش وجود دارد و تا زمانی که گزارش کامل به دست ما نرسد، شرکت اعتبار این گزارش را به رسمیت نمی شناسد.

منبع
لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  34  =  42