هشدار انجمن بلاکچین در عرضه پر ریسک TNT

انجمن بلاکچین ایران با انتشار اطلاعیه‌ای به خریداران توکن TNT که با مشارکت تتلو عرضه شده هشدار داد. به گفته این انجمن، توکن مربوطه پشتوانه علمی و سپیدنامه (White Paper) مشخصی ندارد و به شدت پر ریسک است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،اخیرا امیرحسین مقصودلو که با نام هنری «تتلو» در عرصه خوانندگی فعالیت می‌کند و طرفداران زیادی دارد، وارد بازار رمزارزها شده و توکن مخصوص خود به نام (tatal payment Network Token) TNT را راه‌اندازی کرده است. اما با توجه به عوامل مختلف، بسیاری از کارشناسان بر مخاطرات و ریسک‌های این پروژه تاکید دارند.

در همین راستا انجمن فناوران زنجیره بلوک نیز با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به عرضه توکن TNT هشدار داد. در این اطلاعیه آمده است که موضوعات مرتبط با بلاکچین و دارایی‌های دیجیتال (رمزارزها) ابعاد گوناگونی داشته و هر کوین یا توکن می‌تواند نمایانگر یک خدمت، ارزش یا دارایی سنتی باشد:

«همگی این کارکردها به همراه تیم و جامعه توسعه‌دهنده، خدمات و شبکه مرتبط ارزش یک دارایی مبتنی بر فناوری بلاکچین را تعیین می‌کند و قبل از انتشار در متنی به اسم سپیدنامه یا همان وایت پیپر (White Paper) اعلام می‌شود. با این کار هر پروژه را می‌توان از لحاظ فنی و اقتصادی بررسی کرد.»

انجمن بلاکچین در ادامه با اشاره به توکن TNT، اعلام کرد این توکن بدون هیچ پشتوانه علمی و حتی سپیدنامه مشخصی با همکاری تتلو و فردی با سابقه غیرشفاف در این حوزه، عرضه شده است.

انجمن با تاکید بر ریسک زیاد توکن یاد شده، به افراد توصیه کرد تا با هیچ دلیل و عنوانی، وارد این پروژه نشده و آن را خریداری نکنند.

در ادامه این اطلاعیه، بار دیگر به ویژگی‌های یک توکن با احتمال کلاهبرداری اشاره شده است:

«بارها هشدار داده شده است که هر گونه وعده پرداخت سود ثابت یا قول دادن برای رشد قیمتی یک دارایی دیجیتال از مهم‌ترین نشانه‌های ناسالم بودن و نزدیک بودن خطر کلاهبرداری و بی‌ارزش شدن سرمایه مردم است. اینگونه وعده‌ها در این پروژه نیز مشاهده شده است.»

انجمن با توجه به درخواست کاربران این پروژه را بررسی و در رسته بسیار پر ریسک قرار داده است: «عواقب هر گونه تبلیغ یا معرفی پروژه‌های پر ریسک توسط چهره‌های معروف که مخاطبین زیادی هم دارند متوجه شخص تبلیغ کننده نیز هست.»

منبع: دیجیاتو

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ⁄    =  2