نیاز کسب و کارها در تصمیم گیری های هوشمندانه

امروزه کسب‌ و کارها نیاز روزافزونی به ارتباط بیشتر در هوشی که برای اطلاع‌ رسانی تصمیم‌گیری حیاتی استفاده می‌کنند دارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،موسسه تحقیقاتی S-RM نشان می‌دهد که در حال حاضر تنها 18 درصد از متخصصان مسئول امنیت، ریسک یا انطباق در سازمان خود احساس این را دارند که اطلاعاتی بسیار خاص و متمرکز بر کسب‌ و کارشان را دریافت می‌کنند.

همچنین 6 نفر از هر 10 پاسخ دهنده نیز می‌گویند هوشی که دریافت می‌کنند برای تجزیه و تحلیل زمان زیادی می‌برد‌، به این معنی که همیشه منجر به تصمیم گیری آگاهانه بهتر نمی‌شود. این دلیل اصلی نارضایتی از اطلاعات خارجی است که توسط بیش از 200 متخصص کار در شرکت‌هایی با درآمد بیش از 250 میلیون دلار کار می‌کردند شناسایی شد. دومین دلیل محتمل این بود که اطلاعات متناسب با نیازهای کسب و کار 47 درصد تنظیم نشده بود و پس از آن اطلاعات بیش از حد 35 درصد قرار داشت.

عدم قطعیت جهانی نیاز به ارتباط دارد

تقاضای رو به رشد برای استفاده از هوش استراتژیک به دلیل افزایش سایبری 51 درصد و نگرانی‌های نظارتی 50 درصد ایجاد شده است و در حالی که این دو عامل برای سال‌ها در دستور کار هیئت مدیره سازمان‌ها افزایش داشته‌اند، عدم قطعیت ژئوپلیتیکی نیاز به واکنش به این تحولات را شدیدتر کرده است. این در صورتی است که درگیری روسیه و اوکراین یک رژیم تحریمی پیچیده را برای فعالیت مشاغل ایجاد کرده است.

علاوه بر این، پیمایش پیچیدگی‌های همه‌گیری کووید-19 یک چالش کلیدی برای کسب‌وکارها در سه سال گذشته بوده است و 40 درصد آن را به‌عنوان کاتالیزوری در ایجاد نیاز فزاینده به هوش استراتژیک ذکر کرده‌اند.

از ریسک امنیتی تا فرصت تجاری

Martin Devenish MBE، رئیس اطلاعات شرکتی در S-RM، و تیمش تجزیه و تحلیل بیشتری از یافته‌ها انجام دادند. وی گفت: 72 درصد از کسب و کارها هنوز اطلاعات را به عنوان مدیریت ریسک امنیتی می‌بینند.این عمل با توجه به نقشی که بسیاری از تیم های اطلاعاتی در طول تاریخ در شرکت‌های بزرگ ایفا کرده‌اند ، تعجب آور نیست‌. این مدیریت ریسک امنیتی معمولاً بر نظارت بر خطرات فیزیکی عملیات متمرکز بود اما از آن زمان بازی تغییر کرده است.

نه تنها اطلاعات بیشتری از هر زمان دیگری برای بررسی وجود دارد اطلاعات در حفظ شهرت و کاوش در فرصت‌های تجاری جایگاه واقعی خود را می‌گیرد. جای تعجب نیست که 55 درصد از کسانی که از آن‌ها سوال شد پاسخ دادند که حجم کاری تیم اطلاعاتی آن‌ها طی پنج سال آینده افزایش خواهد یافت.

اکنون سوال این است که آیا آن‌ها قادر خواهند بود تغییری در طرز فکر ایجاد کنند تا زمان خود را برای دستیابی به اطلاعات استراتژیک مناسب به جای گزینه‌های راحت، اما کمتر با ارزش، صرف کنند؟

اسکن افق با هوش استراتژیک

این تحقیق نشان داد که نگرش‌ها در برخی از شرکت‌ها در حال تغییر است. نزدیک به 31 درصد موافق بودند که هوش استراتژیک هم برای تصمیمات استراتژیک تجاری 34 دردصد و هم برای تصمیمات عملیاتی 29 درصد کلیدی است که در طول تاریخ برای آن‌ها اعمال شده است. پاسخ‌دهندگان حوزه‌های متعددی را از جمله‌: روابط عمومی، شناسایی فرصت‌ها، و ESG تا اسکن افق و ورود به بازار شناسایی می‌کنند که در آن از هوش استراتژیک استفاده می‌شود.

شاید تعجب آور نباشد که 88 درصد می‌گویند هوش استراتژیک برای عملکرد کلی و موفقیت شرکتشان مهم است اما 56 درصد آن‌ها معتقدند که شرکت‌هایی که به طور مؤثر هوش استراتژیک را به کار نمی گیرند، احتمال شکست بیشتری دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  −  23  =