ممنوعیت فروش ارز مسافرتی شامل چه کسانی است؟

براساس بخشنامه بانک مرکزی به صرافی‌‌ها، فروش ارز مسافرتی به افراد دوتابعیتی و کسانی که در خارج از کشور اقامت دارند، ممنوع است. در بررسی میدانی از برخی صرافی‌‌ها دیده شد که بخشنامه‌‌ای از بانک مرکزی بر درب صرافی‌‌ها نصب شده و در یکی از بندهای آن ذکر شده که به افراد دو تابعیتی ارز مسافرتی تعلق نمی‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،برای بررسی صحت و سقم این موضوع ‌کامران سلطانی‌‌زاده، عضو کانون صرافان ایران‌ گفت: طبق بخشنامه بانک مرکزی، ارز مسافرتی به افرادی تعلق می‌گیرد که فقط ویزای توریستی یا مسافرتی داشته باشند و کسانی که در خارج از کشور اقامت داشته باشند، مشمول دریافت ارز مسافرتی نمی‌شوند. او افزود: افراد دو تابعیتی نیز نمی‌توانند ارز مسافرتی دریافت کنند و صرافی‌‌ها نیز از فروش ارز به این افراد منع شده‌‌اند.

عضو کانون صرافان در ادامه گفت: در این زمینه، کسی که در خارج از کشور زندگی می‌‌کند یا اقامت کشوری به غیر از ایران را دارد، از آنجا که این فرد عملا در آن کشور درآمد دارد، به همین دلیل قرار نیست تا با تخصیص ارز مسافرتی به آنها بار هزینه مسافرت او بر ارز دولتی تحمیل شود. طبق این گزارش، براساس بخشنامه بانک مرکزی، حداکثر میزان فروش ارز توسط شرکت‌های صرافی به هر ایرانی بالای ۱۸ سال و یکبار در سال تا سقف مقرر برای کشورهای با ویزا به صورت هوایی معادل ۲۰۰۰ یورو، برای کشورهای بدون ویزا به صورت هوایی ۳۰۰ یورو و مسافرت‌ به صورت زمینی، ریلی و دریایی نیز ۳۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزهاست.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  5