حذف چک در سامانه پرداخت الکترونیکی بیمه ایران

با راه‌اندازی سامانه جامع پرداخت الکترونیکی درعملیات غیربیمه‌گری، صدور چک حذف و پرداخت آنلاین به مشتریان بیمه ایران اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،علی حسین طهماسبی، مدیر کل امور مالی بیمه ایران با اعلام این خبر افزود: امروزه ارائه خدمات الکترونیک مطلوب و مناسب به مشتریان، سرلوحه  اقدامات  بیمه ایران به‌عنوان یک شرکت بازرگانی  مشتری‌محور قرار گرفته است و بیمه ایران به‌عنوان لیدر صنعت بیمه کشور همواره با پشتیبانی و شناسایی راهکارهای جدید، در‌صدد  بهبود فرآیندها، نیازمندی‌ها و چالش‌های صنعت بیمه کشور است . طهماسبی با اشاره  به مشکلات متعددی که صدور چک به‌خصوص در سامانه صیاد برای شرکت و مشتریان  ایجاد کرده بود گفت: با استقرار سیستم جدید پرداخت الکترونیک در عملیات‌های غیربیمه‌گری اعم از پرداخت هزینه‌‌های اداری، الحاقیه‌های برگشتی آحاد جامعه و بیمه‌گذاران و هزینه سرویس‌ها و خدماتی که بیمه ایران از سایر سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌گیرد، دیگر چک  صادر نمی‌شود و تمامی ‌مراحل پرداخت از طریق مجوز و میزان اختیاراتی که به کاربر سیستم  داده شده، بدون نیاز به حضور مشتریان و بر اساس مدارک و مستنداتی که ارسال شده، به صورت متمرکز و از طریق یک حساب به صورت مستقیم در وجه مشتریان کارسازی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: جلسات متعددی با حوزه فناوری اطلاعات و آمار شرکت برای استقرار این سیستم داشتیم و برای انجام مراحل مختلف و راستی‌آزمایی، این طرح را به‌صورت پایلوت در بیمه ایران استان یزد و شعبه بازار تهران  و مدیریت مالی آغاز کردیم و پس از انجام موفقیت‌آمیز آن در این مراکز، به‌زودی در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.  مدیر کل امور مالی در خصوص مزایای این طرح تصریح کرد: در این سامانه مسوول صدور سند، پس از ثبت سند و صدور دستور پرداخت  بر اساس مجوز‌های اعطا شده، به‌صورت اتوماتیک و مستقیم،  بدون واسطه و نیاز به کارمند و متصدی بانک، به حساب  اعلام شده مشتری واریز می‌کند و دیگر نیازی به صدور و ارسال چک به بانک نیست. به این ترتیب حدود ۲۰۰ نفر از کارکنان بیمه ایران که در مراکز مختلف مشغول صدور چک هستند می‌توانند در واحد‌های دیگر به‌کارگیری شوند.

علاوه بر این با کاهش مراجعات برای دریافت و پرداخت چک، به میزان قابل توجهی از تردد مراجعین کاسته می‌شود که خود این موضوع، در کاهش ترافیک و آلودگی هوا در  شهرهای بزرگ و صنعتی تاثیر بسزایی خواهد داشت . طهماسبی جمع‌آوری تمام حساب‌های جاری در داخل شرکت  را از دیگر دستاوردهای این طرح برشمرد و گفت: با استقرار این سیستم و یکپارچه‌سازی فرآیند پرداخت، حدود ۶۰۰ حساب جاری بسته خواهد شد. همچنین در کوتاه‌ترین زمان ممکن (کمتر از ۲ ساعت)، هزینه‌ها در حساب مشتریان کارسازی خواهد شد و در این فرآیند برای یک بار، حساب مشتریان و افرادی که مدنظر پرداخت هستند از طریق سامانه بیمه مرکزی و بانک مرکزی کنترل می‌شود و پس از تایید، مشخصات این افراد در سیستم ثبت می‌شود و از این به بعد، همانند سایر سامانه‌های الکترونیک، تمام هزینه‌های آنها در سیستم‌‌های مالی سراسر کشور بر اساس بخشنامه‌ای که ابلاغ شده، قابل پرداخت خواهد بود .

منبع: بیمه ایران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  5