غول فناوری روسیه برای پیام رسان سوئیفت جایگزین معرفی کرد

شرکت روس تک، به عنوان غول فناوری روسیه، از یک سیستم مالی جدید رونمایی کرده است که میتواند به عنوان جایگزین پیام رسان سوئیفت، ذخیره سازی و انتقال داده‌های مربوط به تبادلات بانکی بین‌المللی را انجام دهد. این پیام رسان که به طور اختصار CELLS نام دارد، بر بستر بلاک چین عمل می‌کند. روسیه از سال ۲۰۱۴ و بعد از تحریم از سوی غرب، توسعه سازوکارهای مالی جایگزین در مبادلات بین‌المللی را در دستورکار قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،روسیه بعد از تحریم از سوی غرب در سال ۲۰۱۴ میلادی و درپی الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود، به ایجاد سازوکارهای موازی نظام دلاری تجارت بین‌الملل اهتمام ورزیده و در طول این مدت در استفاده از ارزهای ملی به جای دلار و همچنین ایجاد سازوکارهای موازی و جایگزین سوئیفت به نتایجی دست یافته است.

روسیه یک جایگزین جدید برای سوئیفت معرفی کرد

در تازه ترین اقدام، شرکت روس تک، به عنوان غول فناوری روسیه، از یک سیستم مالی جدید رونمایی کرده است که میتواند به عنوان جایگزین پیام رسان سوئیفت، ذخیره سازی و انتقال داده‌های مربوط به تبادلات بانکی بین‌المللی را انجام دهد. این پیام رسان که به طور اختصار CELLS نام دارد، بر بستر بلاک چین عمل می‌کند و میتواند نیاز بانک‌های روسیه به خدمات سوئیفت را برطرف نماید.

یکی از اقدامات مهم تحریمی غرب علیه روسیه، قطع اتصال بانک‌های این کشور به پیام رسان بین‌المللی سوئیفت بوده که با هدف قطع ارتباط مالی روسیه با دیگر کشورهای جهان در دستورکار قرار گرفته است. اما روسیه با فراهم کردن بسترهای جایگزین، دست کم در ارتباط مالی و بانکی با کشورهای غیر غربی، نیاز خود به سوئیف را از روش‌های جایگزین برطرف کرده است.

هدف روسیه مبادله با ارزهای ملی است

در این راستا اولگ یِوتوشنکو، مدیر اجرایی شرکت روس تک، در اظهار نظری گرفته است: «سیستم پرداخت مبتنی بر بلاک چین CELLS میتواند به عنوان جایگزین کامل سوئیفت، خدمات مربوط به انتقال وجه را با سرعت و امنیت بالا ارائه کند. این سیستم پرداخت استفاده از ارزهای ملی در تجارت خارجی را تسهیل می‌کند و به کلی ریسک تحریم‌ها در تجارت را از بین می‌برد. استفاده از این پیام رسان به جای سوئیفت موجب می‌شود استقلال روسیه در زمینه سیاست‌های مالی و پولی برقرار بماند.»

پیام رسان CELLS یکی از محصولات موسسه نووسیبیرسک روسیه است که به منظور ایجاد سیستم‌های مالی ایجاد شده است. این پیام رسان از فناوری DLT استفاده می‌کند که امکان پرداخت‌های بین‌المللی، استفاده از چند ارز خارجی در پرداخت‌ها، هویت سنجی کاربران و ذخیره ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند.

بر اساس گزارشات چنانچه این سیستم توسعه پیدا کند، این امکان را خواهد داشت که در هر ثانیه ۱۰۰ هزار تراکنش انجام دهد. ایجاد پایگاه داده، راه اندازی نرم افزارهای مرتبط، خدمات پاسپورت دیجیتال و پرداخت هزینه خدمات عمومی از دیگر مواردی است که در توسعه نظام پرداخت CELLS قرار است به آن اضافه شود.

منبع: مسیر اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  9  =  1