تازه‌ترین اخبار امور مالی و بانکداری جهان / گزارش جدید S&P Global از صنعت مالی اسلامی

سرخط اخبار امروز 1401.03.15 در حوزه بانکداری و پرداخت را بخوانید

یکی از شرکت‌های وابسته به «Alibaba» در جهت تسهیل عملیات بین‌المللی و فرامرزی در سنگاپور بانک دیجیتالی تاسیس می‌کند. طبق گزارش جدید «S&P Global Ratings»، صنعت مالی اسلامی با وجود ضعف‌های ساختاری در سال 2022 تا 2023 با فرصت‌های جدیدی روبرو خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شما می‌توانید سرخط مهم‌ترین اخبار امور مالی امروز 1401.03.16 در جهان را در این گزارش بخوانید.

تک شاخ دنیای رمزارزها 10 درصد از کارمندان خود را تعدیل می‌کند

صرافی ارزهای دیجیتال «Gemini» یکی از شرکت‌های فین‌تکی است که اخیرا اعلام کرده “شرایط آشفته بازار” باعث شده است تا 10 درصد از کارکنان خود را اخراج کند.

یکی از شرکت‌های وابسته به «Alibaba» در سنگاپور بانک دیجیتالی تاسیس می‌کند

یکی از غول‌های فین‌تک چینی «Ant Group» امروز اعلام کرد که بانک دیجیتالی «ANEXT Bank» را در سنگاپور تاسیس خواهد کرد تا خدمات مالی دیجیتالی را برای شرکت‌های کوچک، متوسط و بزرگ، به‌ویژه آنهایی که عملیات بین‌المللی و فرامرزی دارند، ارائه کند.

انتشار گزارش جدید «S&P Global Ratings» از امور مالی اسلامی

طبق گزارش جدید «S&P Global Ratings»، صنعت مالی اسلامی همچنان به دلیل ضعف‌های ساختاری، یعنی پیچیدگی ذاتی تراکنش‌ها و وابستگی آن به قیمت نفت، به عقب کشیده می‌شود. اما در سال جاری، انتظار می‌رود قیمت بالاتر کالاها زمینه‌ساز توسعه قوی‌تر در بسیاری از بازارهای مالی اسلامی خواهد شد. این در حالی است که اکثر این کشورها نسبتاً در برابر شوک‌های اقتصاد کلان ناشی از درگیری روسیه و اوکراین مقاوم هستند.

 

این گزارش بر اساس تازه‌ترین اخبار تا انتهای روز تکمیل می‌شود.

 

مترجم: فرزانه اسکندریان

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  6  =