آن روی سکه وزیر

صحبت های ضد و نقیض وزیر ارتباطات در خصوص توییتر

اواخر هفته گذشته، حساب کاربری وزیر ارتباطات در توییتر فعال شد و تنها یک روز بعد این حساب کاربری به حالت تعلیق درآمد. این درحالی است که وی پیش‌تر تاکید کرده بود که حضور در پلتفرم‌های فیلتر شده خط قرمز وی است. پس از انتقادات گسترده کاربران نسبت به این اقدام متناقض زارع‌پور، مهدی سالم، سخنگوی وزارت ارتباطات در توییتی اظهار کرد که فعالیت این حساب کاربری محدود به تعاملات بین‌المللی وزیر است و ارتباط وی با کاربران داخل کشور از طریق پیام‌رسان‌های داخلی دنبال خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،‌ موضوع حضور عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  در شبکه‌های اجتماعی، پیش از تصدی سمت وزارت هم محل بحث بود و حتی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمان گرفتن رای اعتماد، در مخالفت با زارع‌پور عنوان کردند که او اعتقادی به پلتفرم‌های موجود نداشته و در شبکه‌های اجتماعی حضور ندارد، هرچند زارع‌پور پس از نشستن بر مسند وزارت اظهار کرد اینکه گفته می‌شود وزیر ارتباطات با شبکه‌های اجتماعی بیگانه است، درست نیست. پیش از این نیز عضو شبکه‌های اجتماعی داخلی بوده‌ام، اما اعلام عمومی در مورد اکانت‌هایم به تازگی اتفاق افتاده است.

البته پیش از آن و در روزهای آغازین نشستن بر مسند وزارت، او در ابتدا تلفن همراه و پیامک را وسیله ارتباطی خود با مردم اعلام کرده و گفته بود فرصت زیادی برای حضور در شبکه‌های اجتماعی ندارد. پس از گذشت چند ماه در آذرماه ۱۴۰۰، او تصمیم گرفت علاوه بر شبکه‌های اجتماعی داخلی و پیامک و تماس، در اینستاگرام هم حضور داشته باشد. هر چند در اسفندماه گذشته اکانت او برای مدتی از دسترس خارج شده بود و انتقاد روابط عمومی این وزارتخانه را هم به دنبال داشت، اما حساب او پس از یک روز بازگردانده شد. با وجود این، همچنان زارع‌پور درباره حضور در شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده مانند توییتر معتقد بود که باید از شبکه‌های اجتماعی استفاده کند که در دسترس همه مردم است.

با وجود این به نظر می‌رسد اکنون وزیر ارتباطات مواضعش را درباره حضور در شبکه‌های اجتماعی تغییر داده و همزمان با حضورش در اجلاس جامعه اطلاعاتی ژنو، بالاخره فعالیت در توییتر را آغاز کرده است. البته به نظر می‌رسد زارع‌پور در صفحه توییتر خود، تنها مخاطبان انگلیسی‌زبان را مخاطب قرار داده است. مهدی سالم، سخنگوی وزارت ارتباطات در پاسخ به یکی از کاربران توییتر درباره حضور زارع‌پور در این شبکه اجتماعی نوشت: هر وزارتخانه‌ای در مجامع بین‌المللی هم فعالیت دارد، آقای زارع‌پور برای مخاطبان داخلی از تمام پیام‌رسان‌های داخلی و همین‌طور اینستاگرام استفاده می‌کنند و برای مخاطبان مجامع بین‌المللی مرتبط مثل ITU از توییتر. در نهایت سالم بار دیگر در توجیه حضور وزیر مخالف توییتر در این شبکه اجتماعی، در یک توییت جداگانه نوشت: وزیر ارتباطات جهت تعاملات بین‌المللی این وزارتخانه، از محل اجلاس WSIS ۲۰۲۲ اقدام به انتشار مطالب خود به زبان انگلیسی برای مخاطبان کرد. ایشان از ابتدای دوره وزارت در تمامی پیام‌رسان‌های داخلی با کاربران داخلی در ارتباط بوده‌اند و صفحه شخصی ایشان در اینستاگرام نیز همچنان فعال است. با این همه تگ نادرست حساب کاربری اجلاس جامعه اطلاعاتی در توییت زارع‌پور نیز حواشی خاص خود را داشت و گروهی از کاربران آدرس صحیح اکانت اجلاس را برای وی در کامنت‌ها درج کردند.  راه‌اندازی اکانت زارع‌پور به سال ۲۰۱۲ بر می‌گردد؛ کمااینکه سالم هم اشاره کرده، «آقای وزیر سال‌ها پیش و قبل از وزیر شدن توییتر داشتند و الان مجددا برای ارتباطات بین‌المللی آن را فعال کردند.» البته حضور وزیر ارتباطات در توییتر دوام زیادی نداشت و به فاصله یک روز از آغاز به کار مجدد، این اکانت توسط توییتر تعلیق شد. هر چند هنوز علت تعلیق حساب توییتر زارع‌پور مشخص نیست؛ اما به نظر می‌رسد دلیل آن گزارش تخلف این حساب کاربری از سوی کاربرانی باشد که به اقدام متناقض وزیر معترض بودند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ⁄  1  =