سرمایه ۵۰۰ میلیاردی بیمه تعاون

علی رغم تورم و افزایش نقدینگی در جامعه ، شرکت بیمه تعاون، موضوع افزایش سرمایه را در دستور کار قرار داده و طی چند مرحله توانست سرمایه شرکت را به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون با اشاره به این موضوع، در خصوص الزام به افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه گفت: براساس مصوبه دولت که حداقل سرمایه موسسات بیمه براساس موضوع ماده (۳۶) قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری، تعیین شده است، و شرکت‌های بیمه موظف هستند سرمایه خود را به حد تعیین شده برسانند، شرکت بیمه تعاون، این مهم را در دستور کار خود قرار داد و طی چند مرحله موفق شد افزایش سرمایه خود را ثبت کند. وی با بیان اینکه بیمه تعاون در ابتدا فعالیت خود را با سرمایه ۲۸میلیارد تومانی آغاز کرد و طی دو مرحله، سرمایه شرکت را به ۴۹ میلیارد تومان و در مرحله بعدی از محل آورده نقدی به ۱۵۰ میلیارد تومان رساند، خاطرنشان کرد: با توجه به هدف‌گذاری‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، در نهایت طی فرآیند قانونی موفق شدیم افزایش سرمایه شرکت را از محل مطالبات و آورده نقدی به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش دهیم.

 برنامه‌ریزی برای افزایش سهم بیمه‌گری

مظلومی ‌افزود: اگرچه یکی از دلایل انجام این افزایش سرمایه، الزام و تکلیف قانون بیمه مرکزی به تمامی ‌بیمه‌گران بوده است؛ اما از آنجا که این امر می‌تواند باعث بزرگ‌تر شدن شرکت در بازار رقابت، افزایش سهم  بیمه‌گری و در نهایت فعالیت‌های بنیادی سودآور شود، این مهم را زودتر به سرانجام رساندیم. وی یادآور شد: باید قبول کنیم، شرکت‌هایی که از توان مالی مناسبی برخوردار هستند؛ می‌توانند مناسب‌تر از حقوق سهامداران در مقابل پذیرش ریسک‌های شرکت حمایت کنند و علاوه بر آن این اطمینان و اعتماد را به بیمه‌گذاران بدهند که شرکت بیمه در قبال خسارت‌های احتمالی، توانایی ایفای تعهدات خود را دارد. به عبارتی با این افزایش سرمایه، این امکان برای شرکت‌های بیمه فراهم خواهد شد تا سهم نگهداری خود را افزایش و از پرتفوی به دست آمده استفاده صحیحی در حوزه عملیات بیمه‌گری و سرمایه‌گذاری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت بیمه تعاون از منظر دیگر، مزایای افزایش سرمایه برای شرکت‌های بیمه را اصلاح ساختار مالی عنوان کرد و گفت: سرمایه برای شرکت‌های بیمه به مثابه خون در بدن انسان است. از این جهت برخورداری شرکت‌های بیمه از سرمایه کافی نه‌ تنها یک الزام قانونی به‌شمار می‌آید، بلکه یکی از شرط‌های مهم و حیاتی برای فعالیت در بازار رقابتی است. ضمن اینکه ما در مسیر این افزایش سرمایه، ضمن اصلاح ساختار مالی و بحث تقویت بنیه مالی به دنبال این هستیم که بتوانیم مجوز قبولی اتکایی را از بیمه مرکزی دریافت کنیم که این امر، زمینه‌ساز مناسبی برای کسب درآمد و سودآوری شرکت‌های بیمه خواهد بود.

 تلاش برای ترمیم ساختار مالی و فنی شرکت

وی با تاکید بر اینکه بیمه تعاون با ترمیم ساختار مالی و فنی در سال‌های اخیر، ارائه طرح‌های جدید و نوآورانه و اصلاح ترکیب پرتفوی با تمرکز بر پوشش ریسک‌های مناسب، بر تقویت بنیه مالی شرکت تمرکز کرده است، گفت: قطعا در این مسیر ما می‌توانیم حتی در بیمه‌نامه‌های مشترک با سایر بیمه‌ها؛ سهم بیشتری را کسب کنیم و از این بابت هم سودآوری بیشتری داشته باشیم. به گفته مظلومی ‌باید این موضوع را پذیرفت، تقویت توان مالی شرکت، موجب رشد و افزایش منابع سرمایه‌گذاری و به تبع آن درآمدهای سرمایه‌گذاری خواهد شد و این تزریق منابع مالی به شرکت‌ بیمه این اطمینان را خواهد داد تا در جهت افزایش عملیات بیمه‌گری گام‌های بلندتری بردارد. وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، یکی از برنامه‌های مهم شرکت را ایجاد توازن در ترکیب پرتفو‌ عنوان کرد و افزود: استراتژی شرکت این نیست که در یک رشته بیمه‌ای خاص تمرکز کند و در سبد پرتفو‌، وزنه سنگین‌تری را به یک رشته بیمه‌ای بدهد. ما در تلاش هستیم تا ترکیب پرتفوی متوازنی داشته باشیم و برهمین مبنا هم استراتژی تنوع را به عنوان یکی از محورهای مهم در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

 تحقق فروش ۱۹۰۰ میلیارد تومانی در سال‌جاری

مظلومی ‌در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به ورود شرکت بیمه تعاون به  باشگاه هزار میلیاردی‌ها در سال گذشته ‌گفت: یکی از عوامل مهم در دستیابی به افزایش فروش و رشد پرتفوی شرکت، تسریع در بررسی پرونده‌های خسارت و جلب رضایت مشتریان بود که سعی داریم با ادامه این روند، به اهداف‌مان یعنی تحقق فروش ۱۹۰۰ میلیارد تومانی در سال جاری به همراه تقویت شعب و نمایندگان از نظر کمی ‌و کیفی دست پیدا کنیم. به گفته وی، با توجه به این برنامه‌ریزی‌ها امیدواریم در کنار جلب رضایت بیمه‌گذاران، بتوانیم با کمک شبکه گسترده فروش، همکاری با استارت‌آپ‌ها، افزایش فروش آنلاین و… خدمات خوبی را به مشتریان ارائه دهیم. به گفته مدیرعامل بیمه تعاون، شرکت از ابتدای سال تاکنون توانسته  حدود ۲۰۰ میلیارد تومان فروش داشته باشد که البته این عدد با اهداف‌مان فاصله دارد و سعی خواهیم کرد در ماه‌های آینده این مهم را جبران کنیم.

وی تصریح کرد: البته ناگفته نماند اگرچه ما به افزایش سهم بازار و رشد فروش توجه داشته‌ایم، اما به هر قیمتی سراغ جذب پرتفو‌‌ نرفتیم و از جذب پرتفو‌‌های زیان‌ده پرهیز کرده‌ایم. به‌طور قطع، مجموعه این عوامل و تلاش‌های نمایندگان و کارگزاران، منجر به این شد تا فروش بیمه تعاون برای نخستین بار از مرز هزار میلیارد تومان عبور کند و با ادامه این روند، امیدوار هستیم که به هدف‌گذاری سال جاری یعنی ۱۹۰۰ میلیارد تومان برسیم. مظلومی ‌با اشاره به مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه و کاهش قدرت خرید مردم نیز یادآور شد: در چنین شرایطی، برای اینکه بیمه از سبد خرید خانوارها خارج نشود و برای اینکه افراد جامعه همچنان بتوانند از خدمات بیمه‌ای برخوردار باشند، تا جایی که شرکت دچار زیان نشود، سیاست‌های تشویقی و تخفیفی را در برخی از رشته‌های بیمه‌ای لحاظ کنیم  و این موضوع را گامی ‌در جهت گسترش خدمات بیمه‌ای می‌دانیم‌.

منبع: بیمه تعاون

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  10  =