پرده برداری از هک شدن حساب کاربران واتس آپ

یک شرکت هوش مصنوعی متنی، راهول ساسی، جزئیات یک کلاهبرداری جدید واتس‌اپ را به اشتراک گذاشت که در آن عوامل تهدید سعی می‌کنند از طریق تماس‌های تلفنی حساب‌های کاربران را بربایند.کلاهبرداری جدید واتس‌اپ در حال حاضر کاربران هندی را هدف قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،در 23 مه 2022، مؤسس و مدیرعامل CloudSEK، یک شرکت هوش مصنوعی متنی، راهول ساسی، جزئیات یک کلاهبرداری جدید واتس‌اپ را به اشتراک گذاشت که در آن عوامل تهدید سعی می‌کنند از طریق تماس‌های تلفنی حساب‌های کاربران را بربایند.

این کلاهبرداری تا حدی غیرمتعارف است زیرا قربانی تماسی از مهاجم دریافت می‌کند و او را متقاعد می‌کند که با شماره‌ای که با 405 یا 67 شروع می‌شود تماس بگیرند. پس از تماس، قربانی از حساب WhatsApp خود خارج می‌شود و هکرها حساب او را می‌ربایند و کنترل کامل حساب‌ها را به دست می‌آورد.

هک واتس‌اپ چگونه کار می‌کند؟
به گفته ساسی، شماره‌ای که برای تماس کلاهبرداری استفاده می‌شود، درخواست خدمات برای Airtel و Reliance Jio برای Call Forwarding در هنگام برقراری یک شماره است. آنها گزینه ارسال OTP از طریق تماس‌های تلفنی را انتخاب می‌کنند. بدین ترتیب مهاجم کنترل حساب WhatsApp قربانی را در زمانی که از سیستم خارج می‌شود به دست می‌آورد.

اگرچه این کلاهبرداری در حال حاضر کاربران واتس‌اپ در هند را هدف قرار می‌دهد، ساسی توضیح داد که اگر هکر به تلفن دسترسی فیزیکی پیدا کند و با استفاده از این ترفند تماس برقرار کند، مهاجمان می‌توانند حساب واتس‌اپ هرکسی را هک کنند.
ازآنجایی‌که هر کشور و ارائه‌دهندگان خدمات تا حدودی از شماره‌های درخواست خدمات مشابهی استفاده می‌کنند، این ترفند می‌تواند تأثیری جهانی داشته باشد. تنها راه محافظت از خود اجتناب از پاسخگویی به تماس‌های شماره‌های ناشناس و عدم تماس با این شماره‌هاست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  4