اشغال خطوط تماس های دولتی روسیه توسط هکرها

در راستای نشان دادن اعتراض جنگ روسیه به اوکراین انجام شد؛

برای اعتراض به جنگ در اوکراین، تعدادی هکر بین‌المللی سایتی راه اندازی کرده اند، که به کمک آن به صورت خودکار با مقامات دولتی روسیه تماس گرفته می شود و آنها را به یکدیگر متصل می کند و به شما اجازه می دهد که به سردرگم شدن آنها از یک تماس ناخواسته گوش دهید و خطوط تماس های دولتی آنها را اشغال کنید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، RoboCall ها به یک بلای مدرن تبدیل شده اند، که باعث از بین رفتن تمرکز و ایجاد مزاحمتی که به نوعی نمی توان آن را ریشه کن کرد، مبدل شده است.

امروز، گروهی از هکتیویست‌های بین‌المللی وب‌سایتی راه‌اندازی کردند که برای ترکیب تماس‌های شوخی و تماس‌های خودکار در یک سلاح خودکار مزاحم تلفنی طراحی شده است. زمانی که برای دیدن وارد سایت می شوید، لیست لو رفته از شماره تلفن های دولت، ارتش و اطلاعات روسیه است که می توان آنها را برای اتصال دو مقام تصادفی روسی استفاده کرد  و به بازدیدکنندگان سایت اجازه می دهد تا در سکوت به صحبت ها گوش دهند، زیرا این یک تماس تصادفی و غیر خواسته هست مقامات وقت خود را زمان پاسخ هدر می دهند. و شخصی که این تماس را بین دو مقام گرفته می تواند بفهمد که آنها با یکدیگر چه صحبتی می کنند.

یکی از سازندگان سایت که Shera نام دارد، می‌گوید: «ما امیدواریم که آنها سردرگم شوند، اذیت شوند، و این ممکن است حتی برای افرادی که روسی صحبت می‌کنند، تماس‌های جالبی برای شنیدن باشد. به گزارش Shera ، گروه هنرمندان، فعالان و کدنویسان پشت این سایت، اسم آن را “رویاهای مبهم شهرزاد” (شهْرزادْ، شخصیت اصلی و بانوی روایت‌گرِ داستان‌های هزار و یک شب است که در آن شهرزاد روایت‌کننده قصه‌ها برای شهریار، شاه ایران است) گذاشته اند و این جنگ را در داخل مسکو و سن پترزبورگ، در دایره قدرت پوتین آغاز کردند و قصدشان آزار و مزاحمت است.»

از زمانی که روسیه جنگ تمام عیار خود را در 24 فوریه در اوکراین آغاز کرد، هکریست‌هایی که به‌طور مستقل ویا حتی با تجمع توسط دولت اوکراین کار می‌کنند، کمپین بی‌سابقه‌ای از عملیات هکری را با هدف، هدف قرار دادن سازمان‌های روسی انجام داده‌اند که برخی از آنها منجر به سرقت و افشای ایمیل های روسی تا حجم چند صد گیگابایت و سایر اطلاعات خصوصی آنها شده است. خود دولت اوکراین در مقطعی فهرستی از اسامی و اطلاعات تماس 620 مامور اطلاعاتی روسیه را منتشر کرد.

حال، سازندگان این سایت با بررسی آن انبوهی از اطلاعات فاش شده، حذف شماره تلفن از ایمیل ها و ترکیب نتایج با نتایج یافت شده در سایر منابع عمومی، می گویند که بیش از 5000 شماره تلفن دولتی روسیه را جمع آوری کرده اند، هر دو تلفن ثابت. و تلفن های همراه، از جمله اعضای پلیس نظامی روسیه، کارکنان پارلمان آن، معروف به دوما، و حتی سرویس امنیت فدرال روسیه یا FSBکه همگی اکنون هدف کمپین شماره گیری خودکار آن هستند.

این سایت طوری طراحی شده است که با شروع یک تماس VoIP، شماره گیری خودکار 40 شماره تلفن فاش شده و ادغام کاربر در یک تماس سه طرفه با دو تلفن اول مقامات روسی که متصل می شوند، کار می کند. سازندگان سایت می گویند که تصمیم گرفتند به بازدیدکنندگان سایت اجازه ندهند در تماس ها صحبت کنند، زیرا از ترس اینکه ممکن است چیزی بگویند که بتواند خود را شناسایی کند و به خطر بیاندازد. بنابراین، در عوض، این سایت به نوعی عمل می‌کند که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا تماس‌های هرزنامه را در سکوت مشاهده کنند و از آن لذت ببرند. در پیامی در این سایت آمده است: «به مداخله مدنی علیه جنگ بپیوندید. “اگر تلفنی صحبت می کنید، نمی توانید بمب بیندازید یا سربازان را هماهنگ کنید.”

در حدود ده‌ها تماس آزمایشی WIRED در سایت درست قبل از راه‌اندازی، به نظر می‌رسید که هنوز در حال رفع برخی از مشکلات است. فقط روی دسکتاپ کار می‌کرد و بسیاری از تماس‌ها حداقل به یک پیام پست صوتی، با سکوت در یک انتهای خط، یا دو پیام پست صوتی که با یکدیگر صحبت می‌کردند، منجر شد. در حدود نیمی از تماس‌ها، حداقل یک فرد گیج روسی زبان تماس را دریافت کرد. اما تنها در یک تماس دو نفر تلفن را برداشتند و به دلیل تاخیر یکی قبل از شروع صحبت دیگری تلفن را قطع کرد.

Shera گفت که توسعه دهندگان در حال بررسی یک مشکل احتمالی تاخیر هستند. سازندگان این سایت می گویند که این ایده حدود 24 ساعت پس از آغاز تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین در اواخر فوریه مطرح شد. در حالی که گروه هکتیویست درباره راه‌های اعتراض یا برهم زدن جنگ بحث می‌کرد، طوفان فکری آنها در نهایت به این موضوع تبدیل شد که چگونه می‌توانند سایتی ایجاد کنند که از شماره‌های تلفن روسی درز کرده استفاده می‌کرد تا به بازدیدکنندگان اجازه دهد با شهروندان عادی روسیه تماس بگیرند و با آنها در مورد تهاجم صحبت کنند.

اما از آنجایی که اعداد بیشتری از دولت روسیه در موج هک پس از تهاجم به بیرون درز کرد و آنها متوجه شدند که بیشتر بازدیدکنندگان نمی توانند به زبان روسی صحبت کنند و این تماس ها ممکن است نگرانی های امنیتی ایجاد کند آنها در عوض به این فکر کردند که مقامات روسی اساساً با یکدیگر تماس مسخره ای داشته باشند و بازدیدکنندگان سایت به عنوان مخاطب از مزاحمتی که ایجاد کرده اند لذت ببرند.

منبع:

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  ⁄  6  =