جنرال الکتریک مجوز اجرای دو پروژه از DOE دریافت کرد

در همکاری وزارت انرژی ایالات متحده با جنرال الکتریک؛

جنرال الکتریک (GE) با ادامه توسعه و آزمایش تجهیزات و سیستم‌های مورد نیاز برای احتراق هیدروژن در توربین‌های گازی، مجوز اجرای دو پروژه از وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) را دریافت کرده است. این شرکت در ۲۵ ماه مه پروژه‌هایی به ارزش بیش از ۱۲ میلیون دلار را که توسط دفتر مدیریت انرژی‌های فسیلی و کربنی وزارت انرژی انتخاب شده بودند برای رسانه‌ها تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،جنرال الکتریک روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد این برنامه‌ها، مسیر را به سوی یک آینده احتراق ۱۰۰درصدی هیدروژنی در نیروگاه‌ها تسریع خواهد کرد. این پروژه‌ها از جمله فعالیت‌های ادامه‌دار جنرال الکتریک برای حمایت از فناوری احتراق هیدروژن در نیروگاه‌ها هستند. این شرکت اخیرا اولین تجربه استفاده از سوخت هیدروژنی در توربین کلاس H جنرال الکتریک در ترمینال انرژی لانگ ریج، یک تاسیسات چندمنظوره بزرگ در ‌هانیبال، اوهایو را اعلام کرد. نیروگاه لانگ ریج، واقع در مرز اوهایو و ویرجینیای غربی، در اکتبر ۲۰۲۱ وارد عملیات تجاری شد.

جفری گلدمیر، مدیر فناوری‌های نوظهور در جنرال الکتریک گاز پاور خاطرنشان کرد: ما رهبری، تعهد و سرمایه‌گذاری وزارت انرژی ایالات متحده در فناوری‌های احتراق هیدروژن را تحسین می‌کنیم. سرمایه‌گذاری‌هایی که این سازمان انجام می‌دهد به ما کمک می‌کند تا توسعه و آزمایش سیستم‌های احتراق کلاس F با قابلیت کار با سوخت هیدروژن ۱۰۰ درصد را با استفاده از ترکیبی از سیستم میکرو میکسر و فناوری‌های مرحله‌بندی سوخت‌محور تسریع کنیم.

تامین مالی DOE

پروژه‌های جنرال الکتریک از جمله ۶ پیشنهادی هستند که در مجموع ۲۵ میلیون دلار بودجه فدرال را دریافت خواهند کرد که هفته گذشته توسط وزارت انرژی ایالات متحده اعلام شدند. جنرال الکتریک روز چهارشنبه گذشته گفت این پروژه‌ها نقطه عطف کلیدی دیگری در تلاش‌های این شرکت برای پیشبرد فناوری‌های هیدروژنی برای توربین‌های گازی و نیروگاه‌های سیکل ترکیبی است که به کاهش قابل توجهی در انتشار کربن کمک می‌کند.

راه‌اندازی توربین‌های گازی جدید در ماه آوریل در لانگ ریج، اولین نیروگاه هیدروژن‌سوز کلاس پیشرفته در سطح جهانی را به همگان معرفی کرد. لانگ ریج توسط یک توربین گازی مدل  ۷HA.۰۲ ساخت شرکت جنرال الکتریک تغذیه می‌شود که می‌تواند در ابتدا تا ۲۰ درصد حجمی ‌هیدروژن را در جریان گاز خود بسوزاند و جنرال الکتریک قصد دارد در طول زمان درصد هیدروژن را در آنها افزایش دهد.

از طرف دیگر، جنرال الکتریک در حال تحقیق در خصوص توسعه فرآیند احتراق هیدروژنی، از طریق تاسیسات و آزمایشگاه تحقیقاتی انرژی و گاز خود، با تیم مهندسی برق گاز در گرین ویل، کارولینای جنوبی است. این آزمایشگاه تحقیقاتی در نیسکایونا، نیویورک واقع شده است. جنرال الکتریک در این رابطه اظهار کرد: گروه‌های مهندسی ما دهه‌ها تجربه در فناوری سوخت هیدروژنی دارند که از امکانات ساخت و آزمایشگاه کاملا توانمند خود در راستای مطالعه ویژگی‌های احتراق هیدروژن استفاده می‌کنند.

کیت مک مانوس، که رهبری تیم احتراق در تحقیقات جنرال الکتریک را بر عهده دارد و پروژه تحقیقات جنرال الکتریک را رهبری می‌کند، گفت پیشبرد فرآیند ادغام هیدروژن در توربین‌های گازی باعث افزایش راندمان نیروگاه‌ها می‌شود. همان‌طور که همه کسانی که به فناوری هیدروژن آشنا هستند، می‌دانند، زمانی که در مورد توانایی راه‌اندازی یک توربین با سوخت ۱۰۰ درصدی هیدروژن صحبت می‌کنید، چالش‌های فنی قابل توجه است. مک مانوس در ادامه افزود: ما با سال‌ها کار روی فناوری‌های احتراق هیدروژن، از چالش‌های بسیاری آگاه هستیم و در طول زمان پیشرفت قابل‌توجهی داشته‌ایم. با همکاری با DOE، مطمئن هستیم که می‌توانیم گام‌های بلندتری در این زمینه برداریم که ما را به ۱۰۰ درصد سوخت پاک نزدیک‌تر می‌کند.

پروژه تحقیقاتی

جنرال الکتریک روز چهارشنبه اعلام کرد این پروژه تحقیقاتی، نزدیک به ۷ میلیون دلار سرمایه نیاز دارد. این گروه در حال مطالعه روی عملکرد اجزای توربین مبتنی بر سوخت هیدروژن بر روی تجهیزات ویژه در مرکز آزمایش احتراق خود در نیسکایونا است. این گروه بررسی خواهد کرد که چگونه می‌توان بازده توربین گازی را برای کاربردهای تولید برق با سیکل ساده و ترکیبی بهبود بخشید.

ذیل بخشی از پروژه واگذار شده به شرکت جنرال الکتریک گاز پاور، در مجموع نزدیک به ۶ میلیون دلار برای مطالعه سوخت‌های هیدروژنی با واکنش‌پذیری بالا و همچنین پرداختن به چالش‌های مرتبط با این نوع دینامیک احتراقی اختصاص داده خواهد شد. همچنین در این پروژه‌ها اجزای توربین‌های گازی با مخلوط سوخت گاز طبیعی و هیدروژن و تا ۱۰۰ درصد هیدروژن، توسعه و آزمایش خواهند کرد. وزارت انرژی ایالات متحده و GE در چند سال گذشته برای تحقیق و توسعه راه‌حل‌های احتراق برای تولید برق پایدارتر با یکدیگر همکاری‌های بسیاری داشته‌اند. سیستم احتراق DLN۲.۶e جنرال الکتریک که در توربین‌های گازی فعلی  HA این شرکت یک استاندارد است، به عنوان بخشی از برنامه توربین‌های هیدروژنی وزارت انرژی آمریکا توسعه یافته است. این فناوری سیستم احتراق DLN ۲.۶e را قادر می‌سازد تا با ترکیبی از گاز طبیعی و هیدروژن کار کند.

جنرال الکتریک گفت یک نقشه راه برای دستیابی به ۱۰۰ درصد هیدروژن در این پلتفرم در دهه آینده ایجاد کرده است. این شرکت روز چهارشنبه اعلام کرد بیش از ۸ میلیون ساعت عملیات روی هیدروژن و سوخت‌های مشابه با BTU پایین در بیش از ۱۰۰ دستگاه صورت پذیرفته است.

منبع: دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

41  −    =  37