از افزایش نرخ سود بهره بانک‌های مرکزی تا ظهور فین‌تک Merge

سرخط اخبار امروز 1401.03.09 در حوزه بانک و پرداخت را بخوانید

سرتیتر خبرهای مهم امروز در جهان حاکی از آن است که بانک‌های مرکزی بسیاری از کشورها در راستای تشدید سیاست‌های پولی در بیش از دو دهه اخیر، نرخ‌ سود بهره را به سرعت افزایش می‌دهند. همچنین کبی سباستین، مدیر سابق پی‌پال و بارکلیز، فین‌تک Merge را در راستای ارائه زیرساخت‌های بانکداری و پرداخت برای شرکت‌های وب3 راه‌اندازی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شما می توانید سرخط مهم‌ترین اخبار امور مالی امروز 1401.03.09 در جهان اعم از سرمایه گذاری، فین تک، فناوری، کسب و کار و نرخ سود بهره بانک های مرکزی را در این خبر بخوانید.

افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی

بانک‌های مرکزی بسیاری از کشورها در راستای تشدید سیاست‌های پولی در بیش از دو دهه اخیر، نرخ‌ سود بهره را به سرعت افزایش می‌دهند.

داده‌های بانک‌های مرکزی نشان می‌دهد که سیاست‌گذاران سراسر جهان در سه ماه گذشته بیش از 60 بار افزایش نرخ‌ سود بهره را اعلام کرده‌اند.

این افزایش نرخ سود بهره حتی بیشتر از ابتدای سال 2000 تاکنون است.

این ارقام نشان دهنده معکوس شدن ناگهانی و گسترده سیاست‌های پولی سازگارانه است که از زمان بحران مالی جهانی در سال 2008 به بعد اتخاذ شد و البته در طول دوران همه‌گیری ویروس کرونا نیز تقویت شد.

نرخ بهره به شکل بی‌سابقه‌ای در اکثر اقتصادهای پیشرفته در پایین ترین سطح در دهه گذشته بود و در برخی موارد حتی منفی شد.

 

بانک مرکزی افغانستان “نظام بانکداری اسلامی” را اجرا می‌کند

سخنگوی بانک مرکزی افغانستان ضمن اعلام اجرای نظام بانکداری اسلامی در این کشور، گفت: “تطبیق سیستم بانکداری اسلامی یک فرایند طولانی خواهد بود.

این در حالی است که نظام بانکداری اسلامی در بسیاری از کشورهای خارجی در حال اجرا است و به تدریج در افغانستان نیز اجرایی خواهد شد.”

«Volante Technologies» برنده نوآورانه‌ترین ارائه‌دهنده راه‌حل‌های پرداخت

شرکت «Volante Technologies»، پیشرو در پرداخت‌های ابری و پیام‌رسانی مالی جهان، امروز اعلام کرد که برنده جایزهMEA Finance Banking Technology Award شده و به عنوان «نوآورترین ارائه‌دهنده راه‌حل‌های پرداخت» شناخته شده است.

ظهور فین‌تک Merge در راستای ارائه زیرساخت‌های بانکداری و پرداخت برای شرکت‌های وب3

کبی سباستین، مدیر سابق پی‌پال و بارکلیز، فین‌تک Merge را در راستای ارائه زیرساخت‌های بانکداری و پرداخت برای شرکت‌های وب3 راه‌اندازی کرد.

Merge یک پلتفرم بانکداری و پرداخت مبتنی بر API است که شکاف بین زیست‌بوم‌های پول فیات و رمزارزها را پر می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +    =  11