سکه وارد کانال ۱۵ میلیونی شد

افزایش قیمت طلا و سکه

در نهمین روز از خردادماه ۱۴۰۱ قیمت سکه وارد کانال ۱۵ میلیون تومان شد. این درحالی است که روز گذشته نیز قیمت طلا مجددا پا به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی گذاشته بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،امروز سکه امامی وارد کانال جدید شد. قیمت سکه در لحظه تنظیم این گزارش ۱۵ میلیون تومان ثبت شده است.

طلا نیز روز گذشته وارد کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد. درحال حاضر با قیمت یک میلیون و ۴۱۷ هزار تومان معامله می‌شود.

پس از افزایش انتظارات تورمی در جامعه و همچنین شتاب گرفتن شیب قیمتی دلار طلا و سکه نیز در مسیریافزایشی قرار گرفتند.

سیگنال اتحادیه اروپا به بازارهای مالی ایران

موضوع نفتکش ها همچنان در بین معامله گران بازار ارز تهران برجسته است. روز گذشته اتحادیه اروپا توقیف ۲ نفتکش متخلف یونانی را غیرقابل توصیف عنوان کرد .

معامله گران معمولا از اتحادیه اروپا انتظار اظهارنظرهای محتاطانه تر را دارند و موضع نسبتا مستقیم تر این اتحادیه موجب شد که بازیگران داخلی تصور کنند احتمال احیای برجام ضعیف تر شده است.

اقدام جدید بانک مرکزی

بانک مرکزی هم برای مقابله با حساب‌های اجاره‌ای دست به اقدام جدیدی زده است. طبق بخشنامه جدید بانک مرکزی، بانک‌ها موظفند حساب افرادی که تراکنش‌شان بیش از سقف معین می‌شود را رصد کرده و از صاحب حساب مدارک علت واریز را درخواست کنند و درصورت تایید شدن مدارک، این افراد بدون مشکل به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

افرادی که چند شغل یا فعالیت اقتصادی دارند، دو ماه مهلت دارند که با مراجعه به بانک و ارائه اسناد، سقف گردش حساب خود را بالا ببرند. معامله‌گران می‌گفتند این رصد حساب‌ها احتمالا از ابتدای سال محاسبه می‌شود و ظرف امروز و فردا حساب‌های خیلی‌ها مسدود می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  30