اقدام گوگل برای تشخیص خروپف و سرفه از طریق اندروید

گوگل پیش‌تر قابلیت‌های اندازه‌گیری ضربان قلب و نرخ تنفس از طریق دوربین را به اپلیکیشن Fit اضافه کرده بود. اما این شرکت حالا مشغول آزمایش قابلیتی است که می‌تواند در گوشی‌های اندرویدی یا سری پیکسل خروپف و سرفه را تشخیص دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اخیرا نسخه جدیدی از اپلیکیشن Google Health Studies روی پلی استور آپلود شده که چند خط از کد آن به این قابلیت‌ها اشاره می‌کند. یکی از این قابلیت‌ها مربوط به مطالعه‌ای به نام Sleep Audio Collection است که در حال حاضر فقط در دسترس کارمندان گوگل قرار دارد.

گوگل می‌گوید تیم Health Sensing فعالانه در حال کار روی مجموعه پیشرفته‌ای از قابلیت‌ها و الگوریتم‌هاست که اطلاعات مفیدی را درباره خواب کاربر ارائه می‌کنند. این کالکشن صوتی با گردآوری داده‌های لازم برای اعتبارسنجی، اصلاح و توسعه الگوریتم‌ها هدف خود را انجام می‌دهد.

گوگل پردازش‌ها را در خود دستگاه انجام می‌دهد

الگوریتم‌های سرفه و خروپف در قابلیتی موسوم به نظارت در کنار تخت خواب وجود دارند که ضمن رعایت حریم خصوصی و پردازش اطلاعات روی خود دستگاه، به دنبال خروپف و سرفه‌های شبانه می‌گردند. البته فعلا مشخص نیست که این قابلیت صرفا مختص به گوشی‌های پیکسل خواهد بود یا همه محصولات اندرویدی به آن دسترسی پیدا می‌کنند. این احتمال وجود دارد که ابتدا گوشی‌های پیکسل و بعد مجموعه بزرگ‌تری از دستگاه‌های اندرویدی به این ویژگی دست یابند. همچنین هنوز نمی‌دانیم که چه اپلیکیشنی از این قابلیت بهره خواهد برد.

گوگل در سال 2020 قابلیتی به نام Bedtime را به اپ Clock اضافه کرد تا به همراه سرویس Digital Wellbeing مدت زمان حضور در تخت خواب را اندازه بگیرد. برای استفاده از این ویژگی باید دسترسی به حسگر تشخیص حرکت و نور را به اپ Clock بدهید. از سوی دیگر، فیت بیت در Versa 3 قابلیت تشخیص خروپف و نویز را ارائه می‌کند و نسل دوم Nest Hub هم قابلیت مشابهی دارد. بر همین اساس می‌توان پیش‌بینی کرد که این قابلیت برای یک محصول دیگر از سری تبلت‌های نست در دست توسعه قرار داشته باشد.

منبع: دیجیاتو

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  53  =  57