سوئیفت به دنبال تسهیل بیشتر پرداخت‌های فرامرزی

اختصاصی بانکداری الکترونیک؛

سوئیفت، ارائه‌دهنده جهانی خدمات پیام‌رسانی مالی، به دنبال این است تا پیوند شبکه‌های مختلف ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی (CBDC) کشورهای مختلف را در راستای پرداخت‌های فرامرزی محک بزند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سوئیفت طی همکاری با کاپژمینای، شرکت فرانسوی خدمات فناوری اطلاعات و مشاوره، به دنبال این است تا پیوند شبکه‌های مختلف ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی (CBDC) کشورهای مختلف را در راستای پرداخت‌های فرامرزی محک بزند.

به گفته سوئیفت، مساله اصلی ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی این است که برای پرداخت‌های فرامرزی طراحی نشده‌اند، بلکه بیشتر برای مقاصد داخلی طراحی شده‌اند.

همکاری با کاپژمینای به سوئیفت کمک می‌کند تا روی موارد خاص از جمله تبدیل ارز دیجیتال یک بانک‌ مرکزی به ارز دیجیتال بانک‌ مرکزی دیگر، تبدیل پول فیات به ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی و ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی به پول فیات تمرکز کند.

شکل جدیدی از ارزهای فیات

نیک کریگان، رئیس نوآوری سوئیفت، در گفت‌وگویی به وبسایت خبری ـ تحلیلی «PYNNTS» گفت که ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی احتمالاً به عنوان “شکل جدیدی” از ارزهای فیات در نظر گرفته می‌شوند. او گفت که پلتفرم‌های جدیدی به موازات سیستم پرداخت سنتی قدیمی ایجاد خواهند شد.

به گفته توماس زشاک، مدیر ارشد سوئیفت، ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی باید با یکدیگر همکاری داشته باشند تا پرداخت‌ها با اصطکاک کمتری انجام شوند.

زشاک در ادامه افزود: “اگر بخواهیم پتانسیل آنها را به طور کامل بیان کنیم، باید این نکته را نیز اذعان کنیم که تسهیل قابلیت همکاری و پیوند بین ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی مختلف در سراسر جهان اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت.

امروزه، این ریسک وجود دارد که زیست‌بوم جهانی ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی فروبپاشد و پاره پاره شود، زیرا بانک‌های مرکزی در سراسر جهان ارزهای دیجیتال خود را بر اساس فناوری‌ها، استانداردها و پروتکل‌های مختلف و متفاوتی توسعه می‌دهند.”

انتقال سریع‌تر و روان‌تر پول در سطح جهان

بر اساس گزارش «PYMNTS»، سوئیفت با «EBA Clearing»، ارائه‌دهنده زیرساخت‌های پرداخت در اروپا، و «The Clearing House»، دیگر ارائه‌دهنده زیرساخت سیستم پرداخت، بر روی یک برنامه آزمایشی جدید برای پرداخت‌های فوری بین‌المللی (IXB) در حال همکاری است که احتمالاً تا پایان سال 2022 محصولی را در همین راستا عرضه می‌کنند.

این محصول به صورت مرحله‌ای معرفی خواهد شد و 24 موسسه مالی نیز با آن همراهی خواهند کرد.

این سه شرکت در حال توسعه روش آزمایشی خود هستند تا به انتقال سریع‌تر و روان‌تر پول در سطح جهان کمک کنند و در عین حال، از گزینه‌های موجود برای پرداخت‌های داخلی نیز استفاده کنند.

راس واترهاوس، معاون اجرایی توسعه محصول و استراتژی در در شرکت « The Clearing House»، معتقد است هدف این فرایند این است که “تجربه فرامرزی بهتری در زمان بسیار کوتاهی برای عرضه به بازار فراهم شود”.

او گفت: “سرویس آزمایشی فراآتلانتیک اطلاعات ارزشمندی را برای توسعه یک سرویس کامل پرداخت‌های فوری بین‌المللی ارائه خواهد کرد، به طوری که انتظارات مشتریان در سراسر جهان برآورده شود.

مترجم: فرزانه اسکندریان

منبع: https://www.pymnts.com/cbdc/2022/swift-to-test-cbdc-ability-to-facilitate-cross-border-payments/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

55  −    =  45