افزایش کرایه در دستور کار اسنپ / بیمه رانندگان اسنپ تسهیل می شود

مدیرعامل اسنپ گفت: اکنون در حال رایزنی با ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت برای دریافت مجوز افزایش نرخ در سال جاری هستیم. در همین حال وی از انجام مذاکره‌ با سازمان تامین اجتماعی برای بیمه رانندگان این شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، «محمد خلج‌قاسم‌آبادی» یکشنبه شب در مراسم گزارش سالانه سامانه حمل‌ونقل هوشمند اسنپ گفت: در ۲ هفته گذشته اخبار زیادی درباره مسائل اقتصادی کشور منتشر شده و اکنون همه جا صحبت از قیمت‌ها و وضعیت آینده است.

او با بیان اینکه همیشه به عنوان یک شرکت حمل‌ونقل درون شهری خود را در برابر دغدغه معیشتی کاربران راننده، هزینه‌ کاربران مسافر و برقراری تعادل بین این‌ها مسئول می‌دانیم و آنها را در اولویت قرار می‌دهیم، تاکید کرد: ۲ مسئله معیشت رانندگان و متعادل نگه داشتن هزینه‌ کاربران رابطه متضادی دارند و باید بیشترین میزان درخواست و قبول درخواست را روی پلتفرم خود حفظ کنیم.

خلج با بیان اینکه قیمت‌گذاری در این حوزه بسیار چالش‌برانگیز است تاکید کرد: بدون شک نیازها و خواسته‌های هر ۲ گروه از کاربران این مجموعه منطقی است و ادامه‌ فعالیت ما نیز در گرو رضایت هر ۲ گروه است؛ هم رانندگان که در صورت پایین بودن قیمت‌ها از فعالیت در این ناوگان دلسرد می‌شوند و هم مسافران که شاید رفته‌رفته ناچار شوند رفت‌وآمد با اسنپ را از سبد مصرفی خود حذف کنند.

او همچنین اضافه کرد: تاکسی‌های اینترنتی نیز بر اساس مصوبات مربوط به نرخ افزایش تاکسی‌های اینترنتی افزایش قیمت سالانه را متناسب با نرخ تورم خواهند داشت. اکنون در حال رایزنی با ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور هستیم و قطعا با حمایت دولت و پس از دریافت مجوزهای لازم افزایش نرخ مصوب سال ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد.

خلج اضافه کرد: قیمت‌ سفرهای تاکسی‌های اینترنتی به نحوی تعیین خواهد شد که دغدغه‌های معیشتی کاربران راننده و هزینه‌های مربوط به استهلاک، قیمت خودرو و همچنین هزینه‌های سوخت تامین شود و از طرفی دغدغه‌های کاربران مسافر نیز در تعیین نرخ جدید در نظر گرفته خواهد شد.

فرصت بیمه شدن برای رانندگان اسنپ

در همین حال مدیرعامل اسنپ از انجام مذاکره‌هایی با سازمان تامین اجتماعی برای بیمه رانندگان این شرکت و عملی شدن آن در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: بیمه تامین اجتماعی یکی از مشکلاتی است که رانندگان تاکسی‌های اینترنتی با شرکت‌هایی مانند اسنپ و تپسی دارند. چرا که شرکت‌های تاکسی اینترنتی معتقدند رانندگان در استخدام آن‌ها نیستند و بنابراین الزامی برای بیمه کردن آن‌ها وجود ندارد.

رانندگان اسنپ کارفرما ندارند

براساس گزارش‌های موجود، نداشتن کارفرما از دلایل اصلی نبود حق بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی است. باید یک کارفرما برای رانندگان اینترنتی مشخص شود. اگر اسنپ و تپسی به عنوان کارفرمای آن‌ها معرفی شوند، این شرکت‌ها باید رانندگان خود را بیمه کنند.
این در حالی است که شرکت‌هایی تاکسی اینترنتی خود را کارفرمای این رانندگان نمی‌دانند. بنابراین افراد در تاکسی‌های اینترنتی کارفرمای خودشان هستند و می‌توانند بیمه خویش‌فردا داشته باشند.
همچنین، برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی باید تعریف جدیدی انجام شده و بررسی شود که کدام‌یک از آنها تمام‌وقت و کدام‌یک پاره‌وقت فعالیت‌ می‌کنند.

رانندگان اسنپ به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم تاکسی اینترنتی کشور، بیشترین انتقاد را به این شرکت در باب بیمه نشدن خود دارند.
محمد خلج مدیرعامل اسنپ، در گفتگو با تجارت‌نیوز اما از بیمه رانندگان خبر داده و می‌گوید: «طیف وسیعی از رانندگان از گروه‌های مختلف هستند که در اسنپ فعالیت می‌کنند. یکسری از آن‌ها بازنشسته هستند که نیازی به بیمه ندارند. سری بعدی در شغل اول خود دارای بیمه هستند و در آنجا بیمه خود را رد می‌کنند. یک تعدادی از رانندگان هم به عنوان حرفه اصلی خود در اسنپ فعالیت دارند.»
او ادامه می‌دهد:«ما در حال مذاکره با سازمان تامین اجتماعی هستیم و یکسری کارها را پیگیری کرده‌ایم تا شرایط برای بیمه شدن رانند‌ه‌های ما تسهیل شود.»
مدیرعامل اسنپ تاکید می‌کند: «فکر می‌کنم بتوانیم در فرصت کوتاهی مدل مشخصی را نهایی کنیم تا به سرانجام برسد. در این صورت رانند‌ه‌ها به زودی می‌توانند از امکانات بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.»
دریافت بیمه تامین اجتماعی در حال حاضر یکی از دغدغه‌های جدی رانندگان اسنپ است. چرا که داشتن حق بیمه یکی از نیازهای اصلی هر فرد با هر شغلی است. از سوی دیگر نیز دیگر شرکت‌های تاکسی اینترنتی در جهان، مانند اوبر از همان ابتدای فعالیت رانندگان، هم شخص راننده و هم خودروی او را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهند.

منبع: تجارت نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  7  =  2