رشد سه برابری درآمد یک بانک دیجیتال در برزیل

بانک نئون چگونه به یک تک‌شاخ در بازار فین‌تک تبدیل شد؟

«نئون» که یک شرکت فین‌تک و بانک دیجیتال برزیلی است توانسته درآمد خود را در سال 2021 سه برابر افزایش دهد و منجر به ارزش‌گذاری 1.6 میلیارد دلاری شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک دیجیتال برزیلی نئون اخیرا رشد و شتاب در درآمد سال گذشته خود را اعلام کرد.

این رشد درآمد باعث شد «نئون» بتواند 300 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خطرپذیر داشته باشد، که خود منجر به ارزش‌گذاری 1.6 میلیارد دلاری شد.

به دنبال این روند، «نئون» توانست به یک تک‌شاخ در بازار حوزه فعالیتش تبدیل شود. «نئون» بر بهبود زندگی طبقه کارگر تمرکز دارد.

در سال 2021، بانک «نئون» درآمد خود را سه برابر افزایش داد و انتظار می‌رود که در سال 2022 این روند بیش از دو برابر شود.

علاوه بر این، «نئون» تعداد کارکنان خود را از 800 به 1600 کارمند در سال 2021 دو برابر کرد و تا نیمه نخست سال 2022 نیز 700 کارمند دیگر برای حمایت از اهداف رشد این بانک استخدام شدند.

«نئون» تا به امروز توانسته 726 میلیون دلار با سرمایه گذاری شرکت هایی مانند BBVA، BlackRock، General Atlantic، Monashees، PayPal، Quona Capital، Vulcan Capital و دیگران به دست آورد.

بر اساس گزارش «کرانچ‌بیس»، آمریکای لاتین در سال 2021 شاهد 19.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری بود. این رقم سه برابر بیشتر از میزان سرمایه‌گذاری‌‌ها در سال‌های گذشته محسوب می‌شود.

همین امر آمریکای لاتین را در جهان به سریع‌ترین منطقه در حال رشد از جهت تامین مالی سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سال 2021 تبدیل کرد.

به نظر می‌رسد رشد بالقوه در این منطقه با سرمایه‌گذاری‌های عظیم و رکوردشکن در شرکت‌های فناوری آمریکای لاتین همچنان ادامه یابد.

دسامبر گذشته، «دیل‌روم» در گزارشی اعلام کرد که آمریکای لاتین داغ‌ترین بازار فین‌تک در جهان با فرصت‌هایی گسترده است. این گزارش بر اساس داده‌های بانک جهانی ارائه شد، مبنی بر اینکه بازار خدمات مالی آمریکای لاتین سالانه یک هزار میلیارد دلار ارزش دارد.

تمرکز بر طبقه کارگر و کاهش نابرابری های مالی

این در حالی است که در سال 2020، بانک جهانی گزارش داد که 207 میلیون نفر (55 درصد) در آمریکای لاتین دسترسی کافی به محصولات و خدمات مالی را ندارند.

«نئون» با تمرکز بر جمعیت طبقه کارگر برزیلی که دسترسی کافی به محصولات و خدمات مالی ندارند، هدفی جسورانه را دنبال می‌کند.

این بانک دیجیتالی سعی دارد نابرابری‌های مالی را کاهش دهد و آینده بهتری برای همه فراهم کند.

با وجود اینکه این هدف می‌تواند چالش‌هایی را به همراه داشته باشد، اما داده‌ها نشان می‌دهد که بازار نیز اشتهای زیادی دارد؛ نیاز به خدمات دیجیتال در دوران همه‌گیری کرونا افزایش یافت و این خود به تسریع مسیر رشد «نئون» کمک می‌کند.

این پلتفرم، در واقع، جایگزینی برای راه‌حل‌های بانکی چهره به چهره ارائه می‌دهد. در نتیجه، نئون در سال 2021 حدودا 15 میلیون مشتری جذب کرد.

در حالی که برزیل بزرگ‌ترین اقتصاد آمریکای لاتین است، اما 80 درصد از جمعیت این کشور کم‌درآمد هستند.

بنابراین، «نئون» بر این دسته از شهروندان برزیلی تمرکز دارد، که البته کارآفرینان خرد و افرادی با مشاغل غیررسمی را نیز شامل می‌شود.

امروزه، 88 درصد از مشتریان «نئون» متعلق به کلاس‌های طبقاتی C، D و E در برزیل هستند که درآمدهای کمی دارند.

«نئون» در حال حاضر به طور متوسط بیش از 5.8 میلیارد رئال برزیلی (تقریباً 1.2 میلیارد دلار آمریکا) در ماه تراکنش دارد.

پدرو کنراد، بنیانگذار و مدیر عامل بانک دیجیتالی «نئون»، گفت: مأموریت ما این است که همیشه راه‌های ساده و منصفانه‌ای پیش روی همه مشتریان خود قرار دهیم تا اعتبار کسب کنند. ما به نوبه خود می‌توانیم نابرابری‌های مالی را حذف کرده و در زندگی مردم تغییر ایجاد کنیم.

«نئون» در این سال‌ها رشد فوق‌العاده‌ای داشته و به طور فزاینده‌ای قوی شده است، اما یک مساله هرگز تغییر نکرده است؛ هدف ما، یعنی بهبود وضعیت مالی قشر کارگر برزیلی چیزی است که ما را به حرکت وا می‌دارد. ما انتظار داریم امسال درآمد خود را بیش از دو برابر کنیم.

نقاط عطف کلیدی «نئون» 

نئون در میان شرکت‌ها و در صنعت مالی سرآمد است و نقاط عطف کلیدی دارد که در ادامه ذکر شده‌‌اند:

• به رسمیت شناخته شدن در صنعت مالی: «بلومبرگ» پدرو کنراد، بنیانگذار «نئون»، را به عنوان یکی از 100 کارآفرین برتر نوآور در حوزه مالی معرفی کرده است.

• تعهد به بانکداری دیجیتال رایگان بدون کارمزد یا بوروکراسی: «نئون» از زمان تاسیس خود در سال 2016، به سرعت خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فین‌تک‌ها در برزیل تثبیت کرد و طیف کاملی از محصولات و خدمات را به مشتریان ارائه داد، از جمله دبیت کارت و کارت‌های اعتباری بدون کارمزد سالانه، وام‌های شخصی، وام‌ به حقوق‌بگیران، سرمایه‌گذاری‌های ساده در گواهی سپرده، کش‌بک دبیت کارت، اشکال مختلف پرداخت، و سایر محصولاتی که بدون هزینه‌های اضافی ارائه می‌شوند و برای کارگران برزیلی طراحی شده‌اند. علاوه بر این، «نئون»، از طریق همکاری با « MEI Fácil»، خدمات مالی و آموزشی را به کارآفرینان خرد در سراسر برزیل ارائه می‌دهد.

• رشد قوی اجرایی: از آنجایی که سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در «نئون» در سپتامبر 2020 افزایش یافت، این شرکت بر روی استعدادهای کلیدی در سطح اجرایی سرمایه‌گذاری کرد، به طوری که سطح دیگری از سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر رقم خورد و پائولا مارتینلی، معاون بازاریابی و محصولات؛ اوتون ولا، شریک و معاون روابط عمومی و بازاریابی؛ جمیل مارکز، مدیر ارشد مالی؛ لاریسا آروی، مشاور حقوقی ارشد، و جولیانا یامادا، مدیر ارشد منابع انسانی و مدیر ارشد داده‌ها، نیز به گروه اجرایی «نئون» اضافه شدند. اخیرا بانک «نئون» کوجی پرریا را به عنوان مدیر ارشد طراحی خود منصوب کرد. پرریا در ایالات متحده ساکن خواهد بود و «نئون» امیدوار است کارکنان زیادی از آمریکای شمالی را به همین ترتیب استخدام کند.

• نئون همه جا حاضر است: نئون جامعه بزرگ متخصصان فناوری با استعداد را در ایالات متحده به رسمیت می‌شناسد و به دنبال این است تا از آنها استفاده کند. این بانک دیجیتالی امیدوار است که ماموریت هدفمندش برای بسیاری از جویندگان کار جذاب باشد. اخیرا نیز «نئون» مدل کار هیبریدی جدید و انعطاف‌پذیر خود را از طریق پروژه «Neon everywhere» معرفی کرد که در ژانویه راه‌اندازی شد.

• دارای آیندهای در بازارهای عمودی*: «نئون» همیشه به دنبال ارائه خدمات بهتر به بازار و مخاطبان هدف خود، یعنی کارگران برزیلی، است، و قصد دارد با محصولاتی که حتی در دسترس‌تر و منعطف‌تر هستند، وارد عرصه‌های تجاری جدید شود و به مشتریان کمک ‌کند تا مسیرشان برای کسب اعتبار هموار شود و دسترسی بیشتری به محصولات متنوع داشته باشند.

بیمه، گزینه‌های نقدی، و جایگزین‌های اعتباری بیشتر، مانند وام و ضمانت، همه احتمالات در نظر گرفته شده‌اند. استفاده مداوم از اطلاعات داده‌ها به عنوان یک ابزار مهم برای اعطای اعتبار بیشتر، باعث می‌شود مشتریان بیشتری شناخته شوند و امتیاز آنها برای اعطای اعتبار ارتقا یابد.

مترجم: فرزانه اسکندریان

منبع: https://www.finextra.com/pressarticle/92700/brazilian-digital-bank-neon-triples-revenues-in-2021

*شرکت‌ها در بازار عمودی با نیازهای تخصصی آن بازار هماهنگ هستند و عموماً بازار گسترده‌تری را ارائه نمی دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  80