باشگاه مشتریان کارگزاری‌ ها چه خدماتی ارائه می‌کنند؟

در بازار بورس ایران، کارگزاری‌ های مختلفی فعالیت می‌کنند و در حال ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران بازارهای مالی هستند. این کارگزاری‌ها خدمات خود را از طریق باشگاه مشتریان به سرمایه‌گذاران و فعالان بازار سرمایه ارائه می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در این مطلب به سراغ این موضوع رفته‌ایم و با شما درباره باشگاه مشتریان کارگزاری‌ ها صحبت می‌کنیم. با ما همراه شوید.

باشگاه مشتریان چیست؟

در کنار جذب مشتریان جدید، ارائه خدمات هر چه بهتر به مشتریان قدیمی یکی از مهمترین اهداف هر کسب و کاری محسوب می‌شود. باشگاه مشتریان یکی از بهترین بسترها برای معرفی و ارائه خدمات هر چه بهتر و دستیابی به این هدف به شمار می‌رود.

ایده داشتن باشگاه مشتریان برای اولین بار در دهه 1970 و توسط خطوط هوایی آمریکا مطرح و اجرایی شد. در باشگاه مشتریان علاوه بر ارائه خدمات، مزایای مختلفی نیز توسط کسب و کارها برای مشتریان در نظر گرفته شده است.

باشگاه مشتریان کارگزاری ‌ها

گفتیم در بازار بورس ایران کارگزاری‌های متعددی در حال ارائه خدمات به فعالان بازارهای مالی هستند که بسیاری از آن‌ها، معرفی و ارائه این خدمات را از طریق باشگاه مشتریان کارگزاری ها انجام می‌دهند.

اگر شما به سامانه باشگاه مشتریان هر یک از کارگزاری‌های سطح کشور مراجعه کنید، می‌توانید خدمات متعددی شامل خدمات آموزشی، سرمایه‌گذاری، بسته‌های اعتباری، وام‌های قرض‌الحسنه و … را مشاهده و با کسب امتیاز از این خدمات استفاده کنید.

در سطح جهانی هم کارگزاری‌های بزرگی وجود دارد که خدمات خوبی به مشتریان خود ارائه می‌دهند. یکی از معروف‌ترین آن‌ها، Charles Schwab است. بین کارگزاری‌های داخل کشور هم، باشگاه مشتریان کارگزاری آگاه، طرح‌های خوبی به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

خدمات باشگاه مشتریان کارگزاری ‌ها

گفتیم خدمات مختلفی در باشگاه مشتریان کارگزاری ها به سرمایه‌گذاران بازارهای مالی ارائه می‌شود. در زیر به اختصار برخی از مهمترین این خدمات را معرفی می‌کنیم:

آموزش: آموزش بورس یکی از مهمترین موضوعات برای سرمایه‌گذاران بازارهای مالی است، چرا که بورس حوزه‌ای بسیار تخصصی است و بدون آموزش و کسب دانش لازم در این زمینه نمی‌توان قدم‌های موفقیت‌آمیزی در این بازار برداشت. به همین منظور کارگزاری‌های مختلف، خدات متعددی را در حوزه آموزش بورس ارائه می‌دهند.

این خدمات معمولا از طریق باشگاه مشتریان هر کارگزاری در اختیار فعالان بازار سرمایه قرار می‌گیرد. به ویژه این‌که بسیاری از کارگزاری‌ها دوره‌های آموزشی مختلفی را برگزار می‌کنند که از طریق باشگاه مشتریان می‌توان از این دوره‌ها اطلاع پیدا کرد.

ارائه بسته‌های اعتباری و وام قرض‌الحسنه: یکی دیگر از خدماتی که برخی کارگزاری‌ها به مشتریان خود ارائه می‌دهند، اعتبار انجام معاملات و وام قرض‌الحسنه است که این خدمات نیز از طریق باشگاه مشتریان کارگزاری ها در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد. معمولا این بسته‌ها با توجه به امتیازات کاربران به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

امتیازات: باشگاه مشتریان کارگزاری‌ ها معمولا امتیازات مختلفی را نیز با انجام معاملات، حضور در مسابقات، دعوت از دوستان و … برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند و با توجه به این امتیازات، مزایای مختلفی را به آن‌ها ارائه می‌دهند. مزایایی چون تخفیف در کارمزد معاملات یا خرید بسته‌های اعتباری و دریافت وام قرض‌الحسنه که پیش از این توضیح دادیم.

مطالب تحلیلی و آموزشی: یکی از بخش‌های جذاب باشگاه مشتریان برخی کارگزاری‌ها، مطالب آموزشی و تحلیلی است که در قالب مقاله، ویدئو، پادکست و … به کاربران و اعضای خود ارائه می‌دهند. این مطالب تحلیلی-آموزشی را بیشتر می‌توان در بخش بلاگ باشگاه مشتریان کارگزاری‌ها مشاهده کرد.

نحوه استفاده از خدمات باشگاه مشتریان کارگزاری ها

عضویت در باشگاه مشتریان کارگزاری ها و استفاده از خدمات آن‌ها بسیار راحت است و شما با مراجعه به سامانه کارگزاری مدنظرتان می‌توانید در باشگاه مشتریان آن‌ها عضو شوید. ضمن اینکه برای عضویت در باشگاه مشتریان بسیاری از کارگزاری‌ ها، نیازی نیست که لزوما مشتری آن کارگزاری باشید و همه فعالان بازار سرمایه می‌توانند از اکثر خدمات و مزایای آن‌ها استفاده کنند.

ضمن اینکه با عضویت در باشگاه مشتریان، در یک محیط پویای بورسی قرار می‌گیرید و علاه بر افزایش دانش و دریافت مزایای مختلف، می‌توانید لحظاتی سرگرم‌کننده و جذاب را سپری کنید. بنابراین اگر قصد حضور در بازار سرمایه و کسب درآمد از این بازار را دارید، عضویت در باشگاه مشتریان کارگزاری ها و استفاده از خدمات و مزایای مختلف آن‌ها را فراموش نکنید.

سخن آخر

کارگزاری های فعال در بورس کشور، مانند دیگر کسب و کارها برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان قدیمی و اعضای جدید خود از باشگاه مشتریان استفاده می‌کنند. باشگاه مشتریان کارگزاری‌ ها، سامانه‌ای است که خدمات مختلفی را در حوزه بازارهای مالی به سرمایه‌گذاران این بازارها ارائه می‌دهد.

از جمله این خدمات می‌توان به دریافت بسته‌های اعتباری، خدمات آموزشی و … اشاره کرد. برای عضویت در باشگاه مشتریان بسیاری از کارگزاری‌ ها لزوما نباید مشتری آن کارگزاری باشید و همه فعالان بازار سرمایه می‌توانند از اکثر خدمات و مزایای آن‌ها استفاده کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  1  =