درآمد تپسی ۵۲ درصد افزایش یافت

انتشار صورت های مالی ۱۴۰۰ تپسی در کدال

براساس صورت مالی منتشر شده از سوی تپسی در کدال، مجموع درآمد‌های حاصل شده در سال 1400 مبلغی بالغ‌بر 266 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته افزایش 52 درصدی را به ثبت رسانده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شرکت پیشگامان فن‌آوری و دانش آرامیس با نماد تپسی صورت مالی ۱۲ ماهه منتهی به پایان سال ۱۴۰۰ خود را منتشر کرد.

تپسی در صورت مالی ۱۲ ماهه حسابرسی نشده منتهی به اسفند سال ۱۴۰۰ خود، به ازای هر سهم ۱۶ تومان سود شناسایی کرد که نسبت مدت مشابه سال قبل ۳۰۹ درصد افزایش را ثبت کرده است.

مجموع سود خالص شرکت با رشد ۳۰۹ درصدی به ۱۹ میلیارد رسید، این در حالی است که در ارزش‌گذاری تپسی سود خالص سال ۱۴۰۰ در حدود ۱٫۲ میلیارد برآورد شده بود.

درآمد تپسی با افزایش ۵۲ درصدی به ۲۶۶ میلیارد تومان رسید و توانست ۸۷ درصد از درآمدهای پیش‌بینی شده در امیدنامه را محقق کند.

البته ۹۳ درصد این درآمد مربوط به کمیسیون دریافتی از رانندگان است.

بررسی آمارها نشان می‌دهد که میزان سفر مردم با استفاده از این اپلیکیشن نسبت به سال ۱۳۹۹ کاهش یافته اما درآمد این شرکت صعودی شده است.

بررسی اعداد موجود در امید نامه کاردان و صورت مالی این شرکت نشان می‌دهد که این شرکت سود بسیار کمی برای تپسی پیش‌بینی کرده است.

احتمالا کاردان سعی کرده که پیش‌بینی محافظه‌کارانه‌ای داشته باشد و علت این موضوع مشخص نیست!

سود خالص تپسی از کمیسیون

بر اساس صورت مالی منتشر شده در سایت کدال، بخش عمده‌ای از درآمد تپسی مربوط به دریافت کمیسیون است.

این شرکت سال گذشته ۲۴۹ میلیارد تومان درآمد از کمیسیون داشت که رشد ۵۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

دومین مولفه سودآوری این شرکت مربوط به سرویس تلفنی است که با سرویس با افزایش ۶۸ درصدی سود ۱۳ میلیادر تومان درآمد به شرکت رساند.

البته این سرویس تنها ۵ درصد سود از کل درآمدها را شامل می‌شود.

تپسی پیش‌بینی کرده که امسال درآمدها از بخش کمیسیون و سرویس در حدود سه درصد افزایش پیدا کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

22  −  12  =