اولین آف شور بانک در ایران از بانک مرکزی مجوز گرفت

تسهیل سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور در ایران

دبیر شورای عالی مناطق آزاد از اخد مجوز تاسیس اولین آف شور بانک از بانک مرکزی خبر داد و گفت: رایزنی برای ایجاد شبکه سهامداران در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سعید محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد، دیروز در یک نشست خبری از اخذ مجوز تاسیس اولین آف شور بانک کشور از بانک مرکزی خبر داد.

او گفت: رایزنی برای ایجاد شبکه سهامداران در حال انجام است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد ادامه داد: سهامداران خارجی برای سرمایه‌گذاری در این بانک فراساحلی (Offshore) اعلام آمادگی کردند که با تاسیس این بانک مزایای بسیاری از جمله تسهیل سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور در ایران به وجود می‌آید‌.

سعید محمد

محمد ضمن بیان تراز تجار مناطق آزاد و مناطق ویژه گفت: با وجود اینکه همگان تصور می‌کنند، واردات در مناطق آزاد و ویژه از صادرات بیشتر است اما مطابق آمار میزان صادرات در این مناطق ۱۱ میلیارد دلار بیشتر از واردات است.

آف شور ( Offshore ) بانک چیست؟

Offshore در لغت به معنای ساحلی یا هر چیزی که مربوط به ساحل باشد. ولی از لحاظ تجاری به مفهوم نقل مکان از محلی به محل دیگر جهت کم کردن هزینه ها و افزایش سود.

آف شور بانک نیز به عملیات بانکی اطلاق می‌شود که توسط یک بانک واقع در منطقه یا سرزمینی غیراز سرزمین اصلی که اغلب جزایر متعلق به دولت حاکم بر سرزمین اصلی به شمار می‌روند با اشخاص غیرمقیم و با پول خارجی و در مقیاس بزرگ انجام می‌شود.

هم‌اکنون حدود 57 کشور یا منطقه آف‌شور اقتصادی در جهان وجود دارد که از این میان می‌توان چین، بحرین، برمودا، جزایر ویریجین، دومینیکا، هنگ‌کنگ، ژاپن، ماکائو، پاناما، فیلیپین، سنگاپور، تایلند، لوکزامبورگ، اروگوئه، سوییس و چند منطقه در آمریکا را نام برد.

حساب‌های بانکی آف‌شور مزایای بسیاری دارند که افتتاح حساب به ارزهای مختلف رایج، اینترنت بانکینگ قوی قابلیت صدور حواله‌های بین‌المللی، صدور دسته چک‌های بین‌المللی و صدور کارت‌های ویزا و مسترکارت ازجمله آن است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

13  +    =  20