سازمان‌ها برای ارتقاء فرآیندهای B2B با چه چالش‌هایی مواجه هستند

اختصاصی بانکداری الکترونیک؛

سازمان‌ها در جستجوی نوآوری و ارتقاء فرآیندهای پرداخت B2B با فرصت‌ها و چالش‌هایی مواجه می‌شوند، که بسته به اندازه سازمان می‌تواند به‌طور چشمگیری متفاوت باشند. این در حالی است که تنها 37 درصد از موسسات مالی معتقدند تجربه و منابع کافی را دارند تا مشکلات پرداخت‌های B2B را مرتفع کنند و نیازی به برون‌سپاری برای راه حل‌های مورد نیاز ندارند. اما این رقم در میان موسسات مالی بزرگ، که بیش از 100 میلیارد دلار دارایی دارند، تا حدود 93 درصد افزایش دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مدرن‌سازی پرداخت‌ها ابتکاری حیاتی برای موسسات مالی و شرکت‌ها محسوب می‌شود و مزایای گسترده‌ای دارد. روند موفقیت‌آمیز مدرن‌سازی پرداخت‌های B2B از پیچیدگی مدیریت پول نقد و تطبیق فاکتورها می‌کاهد و شرایط را آسان‌تر می‌کند.

به این ترتیب، موسسات مالی و شرکت‌ها می‌توانند به پورتال‌های تامین‌کنندگان و گزارش‌های جریان درآمد بر مبنای زمان واقعی دسترسی داشته باشند.

سازمان‌ها در جستجوی نوآوری و ارتقای فرآیندهای پرداخت B2B با فرصت‌ها و چالش‌هایی مواجه می‌شوند، که بسته به اندازه سازمان می‌تواند به‌طور چشمگیری متفاوت باشند.

این در حالی است که تنها 37 درصد از موسسات مالی معتقدند تجربه و منابع کافی را دارند تا مشکلات پرداخت‌های B2B را مرتفع کنند و نیازی به برون‌سپاری برای راه حل‌های مورد نیاز ندارند.

اما این رقم در میان موسسات مالی بزرگ، که بیش از 100 میلیارد دلار دارایی دارند، تا حدود 93 درصد افزایش دارد.

فوریت نوآوری‌ها در پرداخت‌های تجاری تعبیه‌شده بیش از پیش حس می‌شود

وبسایت خبری ـ تحلیلی «PYMNTS» در مقاله‌ای مشترک با همکاری چند موسسه مالی تحت عنوان “مقابله با چالش نوسازی در پرداخت‌ها: تاثیر اندازه سازمان بر نوآوری” به این نکته اشاره کرده است.

در این مقاله، بر اساس نظرسنجی از 311 مدیر اجرایی و رئیس خدمات خزانه‌داری بانک‌های بزرگ بین‌المللی، بانک‌های ملی بزرگ، بانک‌های منطقه‌ای، بانک‌های محلی و اتحادیه‌های اعتباری، نحوه کار موسسات مالی و شرکت‌ها در اندازه‌های مختلف برای نوسازی پرداخت‌های B2B بررسی شده، چالش‌های متنوع پیش روی پرداخت‌های بیزینس به بیزینس تجزیه و تحلیل شده و چگونگی نوآوری برای ساده‌سازی پرداخت‌های B2B و فرآیندهای مدیریت پول نقد در حین توسعه تجارب مالی تعبیه‌شده بررسی شده است.

از جمله یافته‌های کلیدی این مطالعه در ادامه آمده است:

• سه چهارم موسسات مالی معتقدند که مشتریان شرکتی آنها هنگام پرداخت‌های بیزینس به بیزینس با مشکلاتی در حوزه مدیریت پول مواجه می‌شوند. اما موسسات مالی کوچک‌تر به میزان بیشتری با همین مشکل روبرو هستند. این مسائل بیشتر مربوط به مدیریت سرمایه در گردش، مدیریت هزینه، مدیریت جریان نقدی و گزارش در زمان واقعی می‌شوند. نزدیک به 45 درصد از بانک‌های منطقه‌ای، اتحادیه‌های اعتباری و بانک‌های محلی نیز در ارائه پورتال‌های تامین‌کننده به مشتریان شرکتی خود مشکل دارند. در عین حال، بیش از دو سوم آنها در حال بررسی یا برنامه‌ریزی برای ارائه این پورتال‌ها هستند. 42 درصد از اتحادیه‌های اعتباری در حال حاضر در حال نوآوری در ارائه راه‌حل های مالی تعبیه‌شده برای پردازش پرداخت‌ها هستند یا قصد انجام این کار را دارند.

• از هر پنج موسسه مالی، یک موسسه در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد راه‌حل‌های داخلی جهت کاهش اصطکاک پرداخت‌های بیزینس به بیزینس است. این رقم برای موسسات مالی با بیش از 100 میلیارد دلار دارایی، تا 90 درصد افزایش می‌یابد. اما تنها 37 درصد از موسسات مالی معتقدند که تجربه و منابع لازم را برای رسیدگی موثر به مشکلات مربوط به پرداخت‌های بیزینس به بیزینس را، بدون برون‌سپاری راه‌حل های مورد نیاز، دارند. این رقم در میان موسسات مالی با بیش از 100 میلیارد دلار دارایی تا 93 درصد افزایش دارد.

کمبود منابع انسانی و اجتناب از ریسک مهم‌ترین موانع پیش روی نوآوری

• در حالی که راه‌حل‌های جدید پرداخت‌های بیزینس به بیزینس برای مرتفع نمودن چالش نوسازی در پرداخت‌ها اهمیت زیادی دارد، کمبود منابع انسانی و اجتناب از ریسک مهم‌ترین موانع پیش روی نوآوری هستند. 23 درصد از بانک‌های محلی می‌گویند پرداختن به راه‌حل‌های جدید پرداخت بیزینس به بیزینس در پیشبرد مدرن‌سازی بسیار مفید است. 32 درصد از مدیران اتحادیه‌های اعتباری در این نظرسنجی گفتند که کمبود منابع انسانی مورد نیاز مهم‌ترین سد پیش روی نوآوری محسوب می‌شود. این رقم برای بانک‌های بین‌المللی بزرگ، که اجتناب از ریسک را به عنوان مهم‌ترین عامل بازدارنده شناسایی می‌کنند، به 12 درصد کاهش می‌یابد.

مترجم: فرزانه اسکندریان

منبع: https://www.pymnts.com/news/b2b-payments/2022/half-of-banks-report-new-urgency-to-offer-embedded-biz-payments-innovation/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  8