هواوی و ZTE در لیست سیاه کانادا قرار می گیرند

کانادا تصمیم گرفته در اقدامی مشابه آمریکا و به دلیل نگرانی‌های امنیتی هواوی و ZTE را از دسترسی به تجهیزات شبکه خود محروم کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از زمانی که ایالات متحده، پس از تنش‌های تجاری مداوم با دولت چین، هواوی را به طور رسمی به لیست سیاه خود اضافه کرد، تقریبا سه سال می‌گذرد. اکنون گفته می‌شود که کانادا نیز تصمیم گرفته اقدام مشابهی را انجام دهد و هواوی و ZTE را از دسترسی به تجهیزات شبکه خود محروم کند.

بلومبرگ در گزارش خود، این خبر را به نقل از «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا اعلام کرد که می‌گوید، کشور کانادا احتمالا به زودی روابط تجاری خود با هواوی را متوقف می‌کند.

بنابراین تصمیم نهایی در این رابطه هنوز گرفته نشده و بلومبرگ به تلاش کانادا برای «جلوگیری از ایجاد تنش بین دو کشور» به عنوان دلیل تاخیر در اعلام آن یاد شده است.

لیست سیاه کانادا؛ چالش جدید هواوی

پس از انتشار این گزارش، «مارکو مندسینو»، وزیر ایمنی عمومی کانادا و «فرانسوا-فیلیپ شامپین» وزیر نوآوری، علم و توسعه اقتصادی کانادا با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی، این تصمیم را تایید کردند.

آن‌ها همچنین اعلام کردند که ZTE نیز به دلیل نگرانی‌های مربوط به امنیت سایبری وارد لیست سیاه خواهد شد.

در بیانیه آن‌ها آمده است: «ما همیشه از ایمنی و امنیت کانادایی‌ها محافظت می‌کنیم و هر گونه اقدام لازم برای حفاظت از زیرساخت‌های مخابراتی خود را انجام خواهیم داد.»

زمانی که از آن‌ها درباره تاخیر سه ساله کانادا برای صدور چنین تصمیم پس از ایالات متحده سوال شد، شامپین در پاسخ گفت: «پیش از این باید بگویم که این موضوع هرگز یک مسابقه نیست، بلکه به تصمیم‌گیری درست مربوط می‌شود. در مورد ارائه چارچوبی برای محافظت از زیرساخت‌هایمان است و می‌گویم در دنیای 5G و زمانی که در زندگی روزمره خوود بیشتر و بیشتر به شبکه آن‌ها [چین] متکی هستیم، این تصمیم درستی است.»

کانادا که به همراه نیوزیلند، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و بریتانیا یکی از کشورهای عضو اتحادیه «فایو آیز» (توافقی چندجانبه برای همکاری در زمینه شنود الکترونیک) محسوب می‌شود در چند وقت گذشته روابط تنش‌زایی با چین داشته است.

هواوی که کسب‌وکار موبایل آن پس از تحریم‌های ایالات متحده با چالش‌های زیادی مواجه شده، اخیرا از گوشی تاشوی میت Xs 2 رونمایی کرده بود و حالا باید دید تصمیم کانادا برای تحریم این شرکت، در صورت تصویب، چه تاثیری بر آن خواهد داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  4