واکنش تاکسی های اینترنتی نسبت به ممنوعیت افزایش کرایه

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که افزایش کرایه‌ تاکسی‌ های اینترنتی ممنوع است و این شرکت‌ها مبالغ اضافی که از مسافران دریافت کردند را باید به آن‌ها بازگردانند. اما واکنش شرکت های تاکسی اینترنتی مثل اسنپ و تپسی چه بوده است؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، چند روز پیش سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که تاکسی های اینترنتی حق افزایش کرایه‌ها را ندارند.

یکی از شرکت‌ها که سهم عمده‌ای از بازار تاکسی‌ اینترنتی دارد، در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت‌ نرخ‌های خود را حداقل ۱۰ درصد بالا برد.

بدین ترتیب این شرکت موظف به استرداد مبلغ اضافی کرایه دریافتی به مصرف‌کنندگان شد.

در بیانیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان می‌خوانیم: مقرر شد قیمت‌ تاکسی‌ های اینترنتی به نرخ قبلی پیش از افزایش کرایه‌ها بازگردد و اضافه دریافتی به مصرف‌کنندگان مسترد شود.

شرکت‌های مرتبط نیز متعهد شدند وجوه اضافه دریافتی از تاریخ ۱۷ لغایت ۲۳ اردیبهشت‌ سال جاری را در قالب کدهای تخفیف و یا اضافه کردن مبلغ به کیف الکترونیکی حساب کاربری مسافران مسترد کنند.

کدام شرکت مشمول افزایش کرایه‌ها نیست؟

در این بین روابط عمومی الوپیک اعلام کرد که به طور کلی الوپیک در این در بازه زمانی افزایش کرایه‌ها را در دستور کار نداشت.

همچنین این شرکت هیچ فراخوان و دعوتی در ارتباط با حضور در این جلسه دریافت نکرد. چراکه افزایش قیمتی نداشت.

بر اساس این اعلام، سیستم قیمت‌گذاری الوپیک پویاست و تا هفته پیش افزایش قیمتی نداشت. بعد از این بازه زمانی درصد بسیار کمی به قیمت‌های این شرکت افزوده شد که مبتنی بر عرضه است.

پیگیری درباره افزایش کرایه‌ها از تاکسی‌ اینترنتی اسنپ و تپسی تاکنون بی‌نتیجه ماند. تجارت‌نیوز در صورت پاسخ‌گویی این دوشرکت، پاسخ آن‌ها را منتشر خواهد کرد.

با افزایش قیمت کالاهای اساسی و تورم بالای اقتصاد کشور، افزایش کرایه‌ها در تاکسی های اینترنتی مانند اسنپ و تپسی نیزچندان دور از انتظار نبود.

چراکه عواملی مانند ترافیک و زمان در شهر تهران موجب افزایش نجومی هزینه‌های زندگی و خودروهای رانندگان این صنف نیز می‌شود.

از سوی دیگر نیز با توجه به افزایش کرایه‌ها هر ساله تاکسی‌های درون شهری، نرخ کرایه سایر وسایل حمل‌و‌نقل مانند تاکسی‌های آنلاین نیز باید افزوده شود.

زیرا رانندگان مشغول کار در تاکسی های اینترنتی همان هزینه استهلاکی را می‌پردازند که سایر رانندگان حمل‌و‌نقل عمومی می‌پردازند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  −    =  54