اپل ویژگی پرداخت «Tap to Pay» را بر روی آیفون به نمایش گذاشت

اختصاصی بانکداری الکترونیک؛

دفتر مرکزی شرکت اپل ویژگی جدید پرداخت «Tap to Pay» در گوشی‌های هوشمند را برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشت و ویدیوهای آن را به صورت آنلاین در اختیار عموم گذاشت. این ویژگی هر دستگاه آیفون را به یک پایانه پرداخت تبدیل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شرکت اپل آزمایش ویژگی جدید «Tap to Pay» خود را آغاز کرده است. این ویژگی هر دستگاه آیفون را به یک پایانه پرداخت تبدیل می‌کند.

در واقع، «Tap to Pay» برای نخستین بار در فوریه سال جاری معرفی شد و به نوبه خود یک نوآوری بزرگ در میان ارائه‌دهندگان برتر بازار پایانه فروش «POS» محسوب می‌شود.

این ویژگی جدید احتمالاً کسب‌وکار بسیاری از رستوران‌ها و مشاغل خرده‌فروش را متحول خواهد کرد، به طوری که دیگر نیازی به سرمایه‌گذاری در سخت‌افزار دیگری نیست.

شرکت اپل هنوز تاریخ دقیقی را برای زمان در دسترس قرارگرفتن این ویژگی برای همه کاربران آیفون اعلام نکرده است، اما این شرکت در حال حاضر از این ویژگی در مرکز بازدیدکنندگان «اپل پارک» در کوپرتینو، کالیفرنیا، استفاده می‌کند.

شرکت اپل از این مرکز به عنوان مکانی برای نمایش تعدادی از محصولات منحصر به فرد خود استفاده می‌کند.

ویدیوهایی که در رسانه‌های اجتماعی در حال انتشار است، نشان می‌دهد که کارمندان مرکز اپل بدون نیاز به هیچگونه سخت‌افزاری به کاربران آیفون کمک می‌کنند تا پرداخت‌های خود را انجام دهند.

شراکت با پردازشگر پرداخت «Stripe»

اپل در حال حاضر با پردازشگر پرداخت «Stripe» شریک شده است، و ویژگی «Tap to Pay» را از طریق اپلیکیشن‌هایی مانند پایانه پرداخت «Shopify» برای مشتریان تجاری خود فراهم آورده است.

ماه گذشته، اپل شرکت فناوری مالی هلندی «Ayden» را هم به این لیست اضافه کرد.

معرفی این ویژگی توسط شرکت اپل در ماه فوریه شوک بزرگی به بازار پایانه پرداخت وارد کرد، به طوری که برخی تا آنجا پیش رفتند که معتقدند این حرکت می‌تواند نام‌های بزرگی، مانند «Square»، را به طور کامل از بین ببرد.

با این حال، اپل ابتدا قصد دارد این ویژگی را تنها در ایالات متحده راه‌اندازی کند.

بنابراین، ارائه‌دهندگان پایانه فروش به این نکته پی برده‌اند که این روند تعداد مشتریان آنها را در کشوری که بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را داراست، کاهش خواهد داد.

همین امر باعث خواهد شد تا مجبور شوند برای بقای کوتاه مدت، نگاهی به به بازارهای بین المللی داشته باشند.

البته شرکت‌هایی مانند «Square» اپلیکیشنی را ارائه می‌دهند که ویژگی «Tap to Pay» اپل را نیز پوشش می‌دهد.

به هر حال، ارائه‌دهندگان سخت‌افزار پایانه فروش به زودی با کوچک شدن بازار مواجه خواهند شد.

با توجه به رواج استفاده از گوشی‌های همراه اپل، اکنون که نمی‌توان در این رقابت پیروز شد، بسیاری از شرکت‌ها مانند «Square» مجبور خواهند بود به این جرگه بپیوندند.

 

مترجم: فرزانه اسکندریان

منبع: https://tech.co/news/apple-shows-iphone-tap-to-pay

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

29  −    =  20