ضرر ۱۸۳ میلیون دلاری یک شرکت تجارت الکترونیک در پی حمله سایبری

شرکت تجارت الکترونیک برزیلی Americanas.com پس از یک حمله سایبری بزرگ در اوایل سال جاری، 183میلیون دلار از فروش خود را از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شرکت تجارت الکترونیک برزیلی Americanas.com پس از یک حمله سایبری بزرگ در اوایل سال جاری، دچار ضرر چندین میلیون دلاری شده است.

این شرکت برزیلی 183میلیون دلار از فروش خود را پس از دو حمله که بین 19 و 20 فوریه رخ داد و عملیات تجارت الکترونیک آن را از دسترس خارج کرد، از دست داد.

به گفته این شرکت، فروشگاه‌های فیزیکی به فعالیت خود ادامه دادند و بازوی تدارکاتی این شرکت به تحویل سفارش‌های پس از این رویداد ادامه داد.

این شرکت در بیانیه مالی خود گفته است: به منظور افزایش قدرت تیم داخلی و شرکت‌های شریک امنیتی، از کارشناسان مشهور جهان که تجربه کافی برای چنین موقعیت‌ها رو دارند برای حل و فصل این مسله دعوت کرده است.

به گزارش امریکناس، عملیات بازسازی تدریجی در 23 فوریه آغاز شد و فعالیت‌ها به طور کامل در روز بعد از سر گرفته شد. این شرکت خاطرنشان کرد: هیچ مدرکی دال بر آسیب‌های دیگر وجود ندارد، به غیر از این واقعیت که عملیات تجارت الکترونیک ما به حالت تعلیق درآمده است.

علیرغم تأثیرات ناشی از این حادثه، این شرکت از افزایش 22 درصدی فروش کل نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. با توجه به نتایج این شرکت، فروش دیجیتال در سه ماهه اول سال 20 درصد افزایش یافت زیرا سرعت فروش در هفته‌های پس از حادثه از سر گرفته شد. این شرکت خاطرنشان کرد که اگر حمله سایبری رخ نمی‌داد، رشد فروش به 30 درصد می‌رسید.

هکرهای حمله Americanas گروه Lapsus$ هستند – گروهی که مسئول یک حمله باج افزار بزرگ علیه وزارت بهداشت برزیل در دسامبر 2021 بود که منجر به در دسترس نبودن داده‌های واکسیناسیون COVID-19 میلیون‌ها شهروند شد.

به گفته شرکت تحلیلی IDC، انتظار می‌رود که هزینه‌های امنیت فناوری اطلاعات به طور کلی در سال جاری در برزیل به نزدیک به 1 میلیارد دلار برسد که نسبت به سال 2020 افزایش 10 درصدی داشته است. روندی که از زمان شروع همه‌گیری COVID-19 سرعت گرفته است.

منبع: zdnet

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  4  =