کلاهبرداری تحت عنوان ارزانسرا از طریق درگاه های جعلی بانکی

پلیس فتا خبر داد؛

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از شناسایی و دستگیری فردی کلاهبردار که از طریق تبلیغات اجناسی در قالب ارزان سرا کرده خبر داد و گفت: مجرم خریداران را با استفاده از لینک به صفحات درگاه های جعلی بانکی هدایت می کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از شناسایی و دستگیری فردی کلاهبردار که از طریق کلاهبرداری فیشینگ حساب شهروندان را خالی می کرد ،خبر داد.

سرهنگ دوم حمیدرضا سلطان آبادی، رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران در تشریح این خبر گفت: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اظهار داشت هنگام خرید از فروشگاه ارزان سرای تلگرامی به جهت واریز وجه به درگاه بانکی هدایت شده وپس از وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی حساب وی خالی شده است که رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود : پس از اخذ اظهارات شاکی و انجام اقدامات فنی و مهندسی در نهایت متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی دستگیر شد.

وی ادامه داد: متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی شده اما در مواجهه با مستندات جمع آوری شده لب به اعتراف گشود و گفت با توجه به شرایط اقتصادی کشور اقدام به تبلیغات اجناسی در قالب ارزان سرا کرده و خریداران را با استفاده از لینک به صفحات درگاه های جعلی بانکی هدایت میکردم.

سلطان آبادی به شهروندان توصيه کرد: به تبلیغات فریبنده انتشار یافته در فضای مجازی توجه نکنید، از فروشگاه های دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کرده و قابلیت پیامک حساب‌های بانکی خود را فعال کرده تا از انجام هر تراکنش بانکی، سریعاً مطلع شده و بتوانید به‌ موقع بررسی و پیگیری نمایید.

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران بیان داشت : شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه ای می توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  و ثبت گزارش در قسمت گزارش های مردمی و یا با شماره گیری 096380 مرکز امداد و فوریت های سایبری به جهت استفاده از مشاوره ها و راهنمایی های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

79  −    =  76